مردم و به خصوص مسئولین باید توجه بیشتری به اماکن تاریخی شهرمان داشته باشند/ همراه با گزارش تصویری

اعضای گروه “لیدر محلی میبد” از اماکن تاریخی شهر بفروئیه و قلعه تاریخی مهرجرد بازدید به عمل آوردند.

به گزارش میبدما؛ سرپرست گروه لیدر محلی میبد اظهار داشت: این گروه متشکل از جوانانی است که برای لیدر شدن و راهنمایی اماکن تاریخی برای میهمانان و گردشگران، زیر نظر مربیان متخصص آموزش می بینند.

قدرت الله کارگر افزود: دغدغه این جوانان این است که از تاریخ دیارشان بیشتر اطلاعات بگیرند و برای کسانی که به شهرمان سفر می کنند، حرفی برای گفتن و اطلاعاتی برای ارائه کردن داشته باشند.

وی بیان داشت: شاید بسیاری از هم شهریان ما تنها با چند مکان تاریخی از جمله نارین قلعه، کاروانسرای شاه عباسی، چاپار خانه و … آشنا باشند اما باید بدانیم که شهر ما دارای اماکن میراثی زیادی می باشد که می تواند توجه گردشگران ایرانی و خارجی را به خود جلب کند.

کارگر در بازدید گروه لیدر محلی از قلعه مهرجرد با بیان این نکته که این مکان به شکل قدیم خود نیست و قسمت هایی از ان دچار نابودی شده، ادامه داد: این قلعه روزگاری به عنوان محل ذخیره محصولات کشاورزی مردم محله مورد استفاده بوده و این روزها نیز فقط در زمان هایی مانند تعطیلات نوروز مورد بازدید و توجه می باشد.

وی در بازدید اعضای گروه از آب انبار و بادگیر بفروییه نیز با اشاره به کم توجهی مردم و مسئولین به این ابنیه گفت: این مکان از آشغال و ضایعات پوشیده شده و موجب افسوس هر بیننده ای را فراهم می کند.

قدرت الله کارگر با بیان این موضوع که مکان هایی مانند قسمت زمستانی مسجد جامع بفروئیه و موزه نیکوکاری بفروئیه از معدود مکان هایی هستند که مورد توجه هستند، بیان داشت: بقیه اماکن تاریخی ما در اینجا انگار فقط برای ریختن آشغال ها و ضایعات قرار است استفاده شوند.

گفتنی است در بازدید از بافت تاریخی و گردشگری بفروئیه، اعضای شورای این شهر، آقایان سید رحمان موسوی رئیس شورای شهر بفروئیه، سعید علیزاده و جمال احمدی نیز گروه لیدر محلی را همراهی می کردند.

با تشکر از خانم امامی/ مدیر مسئول سایت بام‌میبد