آیت‌الله اعرافی: رسوب فرهنگ تجمل‌گرایی در بین مسئولان، سم مهلکی است که باید درمان شود

امام جمعه میبد با اشاره به ضرورت کم شدن فاصله طبقاتی بین مردم و مسئولین، گفت: رسوب فرهنگ تجمل‌گرایی در بین مسئولان، سم مهلکی است که باید معالجه شود.

به گزارش میبدما به نقل از فارس، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میبد ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: انسان متقی کسی است که به فقرا و نیازمندان کمک، در سختی‌ها صابر و در دستگیری از دیگران پیشگام باشد.

وی افزود: گرچه ما در درون نظام اجرایی، قضایی و دستگاه‌های دولتی نقاط ضعفی داریم؛ اما نباید این نقاط ضعف را ابزار مسائل جناحی قرار دهیم و باید آن‌ها را برطرف کنیم.

امام‌جمعه میبد با اشاره به اینکه نباید اشرافی گری و تجمل‌گرایی بین مسئولان رواج پیدا کند، تأکید کرد: مسئولان نباید دچار تشریفات و تجمل‌گرایی شوند؛ چراکه وجود این عوامل باعث فاصله مردم و مسئولان خواهد شد. رسوب فرهنگ تجمل‌گرایی در بین مسئولان سم مهلکی است که باید معالجه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه، دامن زدن به مباحث در خصوص فساد و اختلاس نباید جناحی و سیاسی شود، افزود: در نظام اسلامی فساد و اختلاس اگر به‌صورت یک باند و شبکه شود یک خطر بزرگ است که باید روی آن حساس شد و آن را قاطعانه مداوا کرد.

خطیب نماز جمعه میبد تصریح کرد: نباید بین جناح‌ها و مسئولان دولت اختلاف به وجود آید چراکه گاهی این اختلافات موجب می‌شود از مقررات عدول شده و مردم ناامید شوند. علی‌رغم اینکه کارهای مثبتی از سوی دولتمردان انجام‌گرفته است؛ اما در دستگاه‌های دولتی واداری نقاط ضعف زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: باید دستاوردهای این نظام و انقلاب درست تبیین شود؛ چراکه دشمن درصدد است کارآمدی نظام اسلامی و دستاوردهای آن را زیر سؤال ببرد که باید با این موضوع به‌طورجدی توجه کرد. مسئولان باید با اجرای اقتصاد مقاومتی و فرمان‌های رهبری مشکلات جوانان ازجمله بیکاری، ازدواج و مسکن را حل کنند.

اعرافی تصریح کرد: دشمن به دلیل بهانه‌گیری و استفاده از ضعف‌های داخلی برای ضربه زدن به کشور است و ازاین‌رو باید مسئولین در راستای حل مشکلات کشور همت بیشتری به خرج داده و از اهمال‌کاری در این حوزه جدا پرهیز کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنان خود با توجه به اینکه ملت ایران همیشه درصحنه دفاع از اسلام حضورداشته است، عنوان کرد: حق این مردم ولایتمدار و مقاوم این است که مسئولین درراه حل مشکلاتشان شبانه‌روز تلاش کنند.