شکل گیری روحیه بسیج در منطقه، دشمنان بزرگ را در خود محو می کند/ آمریکایی ها برای محقق نشدن وعده سردار سلیمانی در شکست داعش، مستقیم دخالت کردند

امام جمعه میبد گفت: لشکر و سپاه اسلام آن است که نقش یک سپاه اسلامی و انقلابی را ایفا و دژ استوار برای تعالی و رشد مردم و جامعه؛ و زینتی برای حاکمان باشد.

به گزارش میبدما، آیت الله اعرافی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه میبد اظهار داشت: سپاه و ارتش باید ریشه در مردم داشته باشند، و این شاخص یک نیروی نظامی در اسلام است که انقدر مهربان و خدوم باشد که مردم احساس کنند دژی برای تامین امنیت آنهاست.

وی با بیان این موضوع که مهربان بودن با مردم، و در موقع خود نیز در مقابل دشمنان اسلام با قدرت وارد میدان شدن، دو خصوصیت سپاه اسلامی می باشد، افزود: در تاریخ این چند دهه که از انقلاب گذشته است، نیرو های نظامی ما مخصوصا سپاه از این ویژگی ها برخوردار بودند.

دشمنان اسلام بزرگترین تهدید را شکل گیری تجربه بسیج در منطقه می دانند

رئیس جامعه المصطفی اذعان کرد: امروز تجربه نیروهای نظامی ما در فراتر از مرزهای ما انعکاس پیدا کرده، تا حدی که آمریکایی ها اذعان دارند، بزرگترین تهدید برای آنها انتقال و شکل گیری تجربه بسیج در کشورهای گوناگون است.

وی تاکید کرد: سپاه و بسیج و نیروی مسلح ایران اسلامی یک سپاه فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و نظامی است که در آن همه این ویژگی ها جمع شده و باید این تجربه در همه جوامع اسلامی گسترش یابد.

ایت الله اعرافی با بیان این نکته که دشمنان اسلام پس از داعشی ها و تکفیری ها در فکر انتخاب راه های جدید برای مقابله با بسیج مردمی هستند، افزود: ورود ما در جبهه های مقاومت در عراق و سوریه و انتقال تجربه بسیج و سپاه باعث شد بیش از ده کشور تجربه بسیج را لمس و حس کنند و فقط این موضوع نیز به شیعه مختص نیست بلکه به قول سید حسن نصرالله، هزاران نفر از بسیجیان اهل سنت نیز در این کار مشارکت دارند.

شکل گیری روحیه بسیج دشمنان بزرگ را در خود محو می کند

وی با اشاره به خامی دشمن در به وجود آمدن همین روحیه بسیجی در یمن، گفت: اینکه رهبر انقلاب می فرمایند اسراییل کمتر از ۲۵ سال دیگر نابود می شود، به خاطر این زنجیره مقاومتی است که در حال شکل گیری است و به فضل خدا، به راحتی دشمنان بزرگ را در خود محو خواهد کرد.

رئیس حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: اینکه این غده سرطانی در قلب عالم اسلام باعث نگرانی شده است به خاطر نبود نیروی مقاوم در برابر انها بود که امروز این ورق مطمئنا برمی گردد و ما چند هزار نفر نیروی حزب الله داریم که به برکت انقلاب شکل گرفته اند و لرزه بر اندام اسراییل و مرتبطان با آن انداخته اند.

وی افزود: این هسته تکثر پیدا کرده و منبع جوشان این هسته های مقاومت همین سالن های بسیج با همین کوچکی و سادگی است که انسانهای مجاهد بزرگ را در خود جای داد که با خدای خود معامله کردند و اینها شدند رقم زنندگان تاریخ معاصر بشر و راهشان نیز ادامه دارد.

ایت الله اعرافی ادامه داد: همه باید باور کنند منبع این سرچشمه زلال و جوشان، مردم هستند که این نسل پاک را تربیت کرد که جنگ را اداره کردند و امروز در شام و عراق و یمن و لبنان و … در حال کارند.

اقدام مستشاری در منطقه برای دو منظور حفظ سرزمین های اسلامی و سرزمین خودمان بود

وی عنوان کرد: برخی از خام ها و منافقین که می گویند ما در سوریه و عراق باعث کمک به انها شدیم، ناقص فکر میکنند، بلکه جدا از حفظ آن سرزمین ها از دست تروریست ها، حفظ خودمان از تبعات هجوم بعدی دشمن نیز بود.

امام جمعه میبد اظهار داشت: بسیج به عنوان عشق این ملت، یک فرهنگ است که هر جا تجلی کند معجزه می کند، اگر در علم و دانش تجلی کند، باعث فتح قلمروهای زیادی می شود، اگر دانشگاه برود آنجا را نورانی می کند، در حوزه و بازار و صنعت هم برود اثر خودش را می گذارد.

وی گفت: اتکال به خدا، اعتماد به مردم، ساده زیستی، معامله باخدا، دلدادگی با مردم، اعتماد به نفس، خلاقیت و ابتکار، بن‌بست ناشناسی، تعهد بیشتر، توقع کمتر، شور و حماسه داشتن و عشق الهی در خود تجلی دادن از عناصر حرکت بسیجی هست.

آمریکا برای محقق نشدن وعده سردار سلیمانی مستقیماً به جنگ سوریه ورود کرد

وی با اشاره به وعده شکست داعش از زبان سردار سلیمانی اشاره کرد: دشمنان اسلام و در راس آنها آمریکا که مستقیما به جنگ سوریه ورود کرده بود می خواستند این وعده محقق نشود که به فضل خدا با همین روحیه بسیجی و سپاه اعتقادی محقق شد.

آیت الله اعرافی با تشکر از فعالیت های خوب سرهنگ امیر فلاح ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این جوان عزیز، آقای بهشتی با کمک همه بسیجیان و همکاری های لازم، کار را پیش ببرند، و باید عمق علمی و فرهنگی و ایمانی بسیج را تقویت کنیم و امیدورایم این روح بسیجی باعث انسجام و اتحاد و حرکت های دقیق و درست برای پیشرفت کشور و مخصوصا شهرمان شود.