دانشکده علوم قرآنی شهرستان میبد، در ایام فاطمیه دوم میزبان یک شهید گمنام خواهد بود

با حضور سردار سید محمد باقرزاده در دانشکده علوم قرآنی شهرستان میبد، درخواست تدفین یک شهید گمنام در این دانشکده تایید شد.

به گزارش میبدما؛ سید مصطفی موسوی رئیس دانشکده علوم قرآنی، بابیان اینکه بیش از یک سال است که درخواست دفن شهید گمنام در این دانشکده را داده بودیم، اظهار داشت: با حضور سردار باقرزاده، و بازدید از این مکان، ایشان با دفن پیکر مطهر یک شهید، در دانشکده علوم قرآنی موافقت خود را اعلام کردند.

وی افزود: به سفارش ایشان قرار شد مکان تدفین این شهید عزیز، از محلی که قبلا مد نظرمان بود، تغییر و به محوطه مورد نظر ایشان، که البته بسیار مناسبت تر از مکان قبلی می باشد، تغییر یابد.

سید مصطفی موسوی تصریح کرد: با مشورتی که انجام گرفت، به ترکیب بنای ساختمان محوطه مورد نظر دست نمی زنیم و طبق فاکتورهای پیشنهادی سردار که در همه کشور نیز اجرا می شود، مکان تدفین را مهیا می کنیم.

سردار باقرزاده: محل دفن شهدا باید مکان مناسبی برای توقف و زیارت زائرین باشد

در ادامه سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از محل دفن شهید گمنام در دانشکده علوم قرآنی میبد، گفت: باید شهدا را در مکانی به خاک سپرد که شان و منزلت شهید حفظ شود.

وی بابیان اینکه محل دفن شهدا باید داری چند ویژگی خاص باشد عنوان کرد: محل دفن شهید باید مکان مناسبی برای توقف و زیارت زائرین باشد و فضای مناسبی برای برگزاری مراسم ها در تابستان و زمستان باشد.

سردار باقر زاده بابیان اینکه شهدا سکویی، جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند، گفت: باید در مراسمات و سالن‌های همایش، چهار نکته مدنظر و اجرا شود، اول شب‌شعر دفاع مقدس دوم بیان خاطرات شهدا توسط خانواده‌های آن‌ها و شب نقد کتب دفاع مقدس و همچنین بازتابی نبردهای ۸۰ گانه دفاع مقدس توسط فرماندهان جنگ.

لازم به ذکر است بعد از تائید نهایی سردار باقر زاده و طبق اعلام ایشان این شهید گمنام در فاطمیه دوم در دانشکده علوم قرآنی بفروئیه تشیع خواهد شد.