گزارش تصویری از بازی دوستانه سنی و شیعه های افغانستانی تیم فوتسال شهید ابوحامد با تیم علمدار طوس

به مناسبت یادبود شهدای تیپ فاطمیون، مسابقه دوستانه فوتبال در سالن ورزشی شهیدیه میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ این مسابقه دوستانه، بین تیم تازه تاسیس فوتسال شهید ابوحامد (فرمانده دلاور تیپ فاطمیون) از دبستان میبدی و تیم فوتسال علمدار طوس (پایگاه علمی قمر بنی هاشم”ع”) برگزار شد.

مربی تیم فوتسال شهید ابوحامد، که تشکیل شده از دانش‌آموزان سنی و شیعه افغانستانی مدرسه میبدی می باشد، در گفتگو با خبرنگار میبدما اظهار داشت: مدتی بود که می خواستم برای بچه های افغانستانی مدرسه میبدی، که از لحاظ اخلاقی و درسی و حتی ورزشی، دانش آموزان خوبی بودند، یک تیم فوتسال تشکیل دهم.

فروغی‌فر افزود: بچه‌های افغانستانی مدرسه میبدی، در هر مراسمی، مانند زیارت عاشورا، نماز جماعت، جشن ها و … که در مدرسه برگزار می شد، پای ثابت بودند و این باعث شد، حتی با وجود مشکلات زیاد، تیم فوتسال آنها را تشکیل دهیم.

وی با بیان این نکته که برای انتخاب نام تیم مشورت های زیادی صورت گرفت، ادامه داد: در انتخاب نام این تیمِ خاص، اسم های زیادی توسط بچه های افغانستانی پیشنهاد شد که از جمله آنها نام شهید ذوالفقاری نیز بود.

معاون اموزشی دبستان میبدی تصریح کرد: با پیشنهاد آقای غلامزاده، مسئول پایگاه قمر بنی هاشم (ع) شهیدیه، نام شهید ابوحامد از شهدای افغانستانی تیپ فاطمیون پیشنهاد شد که مورد استقبال بچه ها نیز قرار گرفت.

فروغی فر با اشاره به همدلی و همراهی تماشاگران دو تیم و همچنین تلاش جانانه بچه های تیم ابوحامد، گفت: هر چند تیم شهید ابوحامد نتیجه را واگذار کرد، اما بچه های شیعه و سنی تیم با همه وجود تا انتها، بازی کردند و جالب اینکه یکی از بچه ها بعد از باخت گریه می کرد و می گفت از شهید ابوحامد خجالت می کشم که نتوانستیم بازی را ببریم.

سعید فروغی فر در انتها عنوان کرد: از مدیریت اموزشگاه جناب اقای عباسعلی دهقانی و دیگر دوستانی که در این راه همکاری لازم را داشته اند، تشکر و قدردانی می کنم.

لازم به ذکر است در پایان از طرف جانشین سپاه شهرستان آقای سید مصطفی آقایی لوح یادبودی از طرف مجموعه بسیج شهرستان و پایگاه علمی قمربنی هاشم (ع) به مربیان و مسئولین تیم و مدیر محترم دبستان میبدی آقای دهقانی اهداء شد.