نمایندگان در بررسی بودجه ۹۷ خدا را در نظر بگیرند و برای قشر محروم و مستضعف هم برنامه‌ریزی کنند(همراه با گزارش تصویری)

امام‌جمعه موقت میبد با اشاره در پیش رو بودن تصویب بودجه ۹۷ در مجلس گفت: نمایندگان مجلس در تصویب بودجه خدا را در نظر گرفته و به فکر حل مشکلات ازدواج جوانان و اشتغال باشند.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس از میبد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا حسنی امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: اگر انسان بخواهد به خدا نزدیک شود و به وعده‌های قرآن دسترسی پیدا کند راهی جز رعایت تقوا در زندگی ندارد و هر چه انسان متقی‌تر باشد در دستگاه خدا آبرومندتر است.

وی با اشاره به‌روز ثبت و احوال و ضمن تبریک به مناسبت این روزبه کارکنان این اداره عنوان کرد: امروز با پیشرفت جامعه و فنّاوری در ایران فقط وظیفه ثبت و احوال ثبت وقایع چهارگانه نیست و داشتن آمار دقیق برای اداره یک کشور این اداره با داشتن اطلاعات دقیق از مردم می‌تواند کمک شایانی به دولت انجام دهد.

حجت‌الاسلام حسنی در ادامه با اشاره به‌روز ایمنی و بلایای طبیعی و اینکه قسمت عظیمی از ایران بر روی خط زلزله وجود دارد و اخیراً شاهد زلزله هستیم تأکید کرد: مسئولان باید در ساخت‌وسازها بیشتر دقت و نظارت کنند تا اگر زلزله‌ای رخ داد شاهد کمترین تلفات باشیم و باید برنامه‌ریزی دقیق در این امور صورت گیرد و ازنظر علمی ساخت‌وساز صورت گیرد.

امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به حدیث و روایات و به وجود آمدن بلایای طبیعی تصریح کرد: وقتی بلای طبیعی نازل می‌شود این هشداری است از طرف خداوند به مردم که به خدا توجه و دست از گناه بردارید و امربه‌معروف و نهی منکر را ترویج دهید و اجازه ندهیم گناه در جامعه علنی شود.

وی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه امروز همچنان در سکوت جامعه بشری حکام سعودی کودکان وزنان و مردان یمن را قتل‌عام می‌کند و یمن برای دفاع از خود اقدامی متقابل انجام می‌دهد گفت: حکام سعودی بدانند اگر این موشک‌های شلیک‌شده از یمن برای ایران بود امروز شجره خبث و دولتی به نام عربستان سعودی وجود نداشت.

خطیب جمعه میبد عنوان کرد: آمریکا با این اقدام خود که قدس را پایتخت اسرائیل نامید باعث شد تمام کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی را بیشتر به هم نزدیک کند و همچنین با این حرکت آمریکا مرگ زودرس این رژیم غاصب را رقم زد.

حجت‌الاسلام حسنی با اشاره به در پیش رو بودن تصویب بودجه ۹۷ در مجلس خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در بررسی بودجه ۹۷ خدا را در نظر بگیرید و برای قشر محروم و مستضعف و برای اشتغال جوانان و ازدواج و مشکلات مردم برنامه‌ریزی کنید و بار سنگین اقتصاد را از دوش مردم بردارید چیزی تصویب کنید که به نفع قشر مستضعف جامعه باشد.

امام‌جمعه میبد در پایان با اشاره به شنیده شدن برخی زمزمه‌ها در خصوص برگزاری کنسرت در میبد گفت: مسئولان باید این دغدغه جامعه و متدین و روحانیت و شهدا را جدی بگیرند و خدمت مسئولان اعلام می‌کنیم که شاد کردن مردم با کنسرت نیست بلکه باید مشکلات مردم چون بیکاری و غیره حل شود البته لازم به ذکر است که ایجاد برخی ناهنجاریها در این مراسم دلیل مخالفت است.