گزارش تصویری از برگزاری مراسم جشن به مناسبت روز جهانی معلولین در میبد

به مناسبت روز جهانی معلولین در سالن همایش های فرمانداری مراسم جشنی برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ فرماندار میبد در این مراسم که با همت اداره بهزیستی میبد و با حضور جمع زیادی از جامعه معلولین برگزار شد، با تبریک و گرامیداشت این روز و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم، گفت: بهزیستی فضایی گسترده دارد و ارزش های والایی نیز در این فضا، وجود دارد و پرسنل زحمتکش بهزیستی نیز که گاهاً خودشان فرزند معلول نیز دارند، کمک های زیادی به جامعه معلولین شهرستان می کنند.

حسین فلاح با اشاره به توانمندی های بسیار زیاد افراد معلول افزود: عزیزان جامعه معلولین، و مخصوصا افراد کم سن و سال، شاید به ظاهر دارای نقص عضو باشند، اما پیشرفت های بسیار خوبی در حوزه های فعالیت خود داشته و دارند.

وی با بیان برخی از مصداق های این توانمندی ها مانند گروه تئاتر، فعالین در حوزه صنایع دستی و دیگر فعالیت های اجتماعی مانند رشته های ورزشی، ادامه داد: جامعه امروز نیز به لطف خدا، این توانمندی های چشم گیر را باور کرده است و نگاهش به معلولین، نگاهی از سر تحسین است.

فلاح گفت: حتی می توانیم در سطح دانشگاه ها نیز افراد معلولی را ببینیم که به مدارج بالای علمی دست یافته اند و نسبت به دیگران در پله های بالاتری از لحاظ علمی قرار دارند.

قبل از سخنرانی فرماندار میبد نیز محسن فلاح به بیان فعالیت های اداره بهزیستی میبد پرداخت.

مولودی خوانی یکی از معلولین نوجوان درباره تولد حضرت محمد(ص)، اجرای تئاتر زیبای “آش پس پایی” از گروه تئاتر جامعه معلولین میبد و به کارگردانی فرزانه قاسمی، سخنرانی کوتاه کامران محمدی از کارآفرینان جامعه معلولین و اجرای سرود زیبای “می توانیم” از دیگر برنامه های این جشن بود.

در انتها نیز با اهدای لوح تقدیر، از معلولین موفق، خانواده های موفق در تربیت فرزندان معلول، پرسنل موفق مرکز توانبخشی و همینطور کارگردان گروه تئاتر تجلیل شد.