رئیس حوزه های علمیه کشور: وضعیت مطلوب تر ما نسبت به دیگر شهرها، باعث سستی ما نشود/ مسئولین در راه اندازی اینترنت داخلی سستی کرده اند

اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میبد با امام جمعه شهرستان میبد دیدار کردند.

به گزارش میبدما؛ آیت الله اعرافی در این جلسه و بعد از صحبت های جمعی از حضار، با تبریک ایام مبارک پیش رو و همینطور پیروزی بزرگ جبهه مقاومت بر دشمنان تکفیری، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب، ما را در معرض خطرات جدی قرار داده اند و طرح های زیادی به کار گرفته اند تا از بیرون و درون نظام، به آن ضربه بزنند، که البته پیروزی های بزرگی نیز تاکنون در مقابل آنها داشتیم که با نگاهی به گذشته می توان ان را دریافت.

امام جمعه میبد، با اشاره به طبیعی بودن بخشی دیگر از انحرافات جامعه به خاطر ابزارهای بی حد و مرزی که در اختیار همگان مخصوصا جوانان می باشد، افزود: ارزیابی های متفاوت دوستان حاضر در جلسه، از خرابی اوضاع، و یا شرایط مساعد و مناسب ما نسبت به دیگر جاها و زمان های قبل، نشان از نبود شاخص مناسب برای ارزیابی علمی می باشد که البته باید به سمت علمی تر شدن شاخص های ارزیابی پیش رویم.

آیت الله اعرافی با بیان این موضوع که در ارقام و آمار کشوری وضعیت متوسط رو به جلویی را تجربه می کنیم، عنوان کرد: نباید هرگز به موقعیت مطلوب تری که نسبت به دیگر شهرهای کشور داریم، دلخوش باشیم و باید همگی همت کنیم تا آسیب های موجود در جامعه را به صفر برسانیم.

رئیس حوزه های علمیه کشور خاطر نشان کرد: دوران حال را باید با همین دوران مقایسه کنیم، و مقایسه کردن این زمان با زمان قدیم که هیچ کدام از تکنولوژی های ارتباطی قوی و به روز وجود نداشت، کار درستی نیست.

وی با اشاره به این نکته که مسئولین ما در ایجاد و راه اندازی شبکه اینترنت داخلی و شبکه های ملی کوتاهی کرده اند، ادامه داد: باید دارای شبکه های مجازی داخلی باشیم، در حالی که هم از مفاسد موجود در این فضا مبرا باشیم و هم حجم درخواست مخاطبین داخلی را جواب بدهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با تشکر از نیروهای فعال امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: باید با توجه به مواردی چون، هماهنگی دستگاه های مسئول برای پیشگیری معضلات اجتماعی، توجه ویژه به خانواده ها به عنوان کانون اصلی تربیت افراد جامعه، زمینه سازی برای ایجاد شادی حلال در جامعه، و توجه یکسان به همه مفاسد اجتماعی مانند بیکاری جوانان، رشوه، مفاسد اداری، اعتیاد و …، برای زنده نگهداشتن امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.

آیت الله اعرافی در انتها با اشاره به اهمیت آموزش های مجازی و بالا بردن سواد رسانه ای گفت: آموزش‌پرورش مسئولیت سنگینی در این زمینه ها دارد، هر چند کارهای خوبی نیز صورت گرفته، ولی باید با برنامه ریزی درست و بلندمدت در این زمینه گام های موثری بردارد.

لازم به ذکر است در انتهای این دیدار، از برخی از فعالین امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان میبد، با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.