امروز نسخه شفابخش عالم، وحدتی است که امام راحل مبلغ آن بود / مبادا مجلس از راه نورانی استقلال و شجاعت فاصله بگیرد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ضرورت وحدت در دنیای اسلام، گفت: امروز نسخه شفابخش عالم، وحدتی است که امام راحل مبلغ آن بود.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس از میبد، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میبد ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی که سروش هفتگی نمازهای جمعه است اظهار داشت: باید تلاش کنیم از هواهای نفسانی و خواسته‌های شیطانی خلاصی پیدا کنیم و تلاش کنیم تقوا در تمام مراحل زندگی چه در ادارات و اجتماع تقوا داشته باشیم.

وی با اشاره با گرامیداشت هفته بسیج تأکید کرد: روح و فرهنگ بسیجی باید در کارهای ما تعالی پیدا کند چراکه بسیجی بودن یعنی خدایی بودن و فداکاری و اتکا به خدا و یک بسیجی بن‌بست نمی‌شناسد.

اعرافی در ادامه بابیان اینکه یک بسیجی هرگز بن‌بست را نمی‌شناسد تصریح کرد: فرهنگ بن‌بست نشناختن و شکافتن بن‌بست در تمام زمینه‌ها ازجمله اقتصاد و علمی و مشکلات پیروزی به دنبال خواهد داشت و این عنصر ملی بن‌بست شکنی و اعتماد بر خویش و نیروهای خود منشأ اصلی مزاحمات دشمن است.

امام‌جمعه میبد در ادامه با تبریک موالید پیامبر اسلام (س)و امام صادق (ع) و همچنین تبریک به مناسبت هفته وحدت عنوان کرد: امروز بیشتر از هرزمانی نیازمندیم که به وحدت اسلامی بازگردیم و هم در ایران وجهان نیازمندیم که این شائبه‌های تکفیر و پرخاشگرانه را کنار بگذاریم و همچنین نباید شمشیر تفرقه تیز شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه تشیع انگلیسی با تسنن آمریکایی هر دو باید بدانند که پشت‌صحنه آن‌کس که می‌خواهد این دو لبه را به هم نزدیک کنددست دیگری است افزود: امروز نسخه شفای عالم شنیدن پیام هفته وحدتی است که امام بنیان گذار آن بودکه همان گفتمان وحدت اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: اکنون داعش به‌عنوان یک تفکر تروریستی وجود دارد و تلاش می‌کند به کشورهای دیگر آسیب بزند اما مهم‌ترین افتخار این بود که خلافت خود خوانده داعش در عراق و سوریه فروریخت.

وی خاطرنشان کرد: شاهزادگان سعودی که با دلارهای خود به دنبال در اختیار دادن کشورهای اسلامی به اسراییل بودند اکنون به شکست انجامیده و حضورمستشاری ایران در تمام مناطق طبق قوانین جهانی و منابع مشترک بوده است و امیدواریم در صنعا و یمن نیزدشمن شکست بخورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود با اشاره به گرامیداشت روز مجلس وآیت‌الله مدرس وبیان اینکه مجلس در جمهوری اسلامی نقش مهمی ایفا می‌کند تأکید کرد: امیدواریم مجلس به وظایف قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری و نظارت خود به‌درستی اقدام کند و مجلسی در تراز انقلاب اسلامی باشد.

آیت‌الله اعرافی ضمن تأکید بر اینکه سیره و سنت مدرس باید در مجلس زنده شود و روح مقاومت و شجاعت نیز در آن باشد گفت: ملت مشکلات فراوانی ازجمله اقتصادی و سیاسی و نظامی دارد که باید با شجاعت و قاطعیت راه مدرس را طی کنیم و مبادا مجلس و مسئولان از این راه نورانی و استقلال‌خواهی و شجاعت فاصله بگیرند.

خطیب جمعه میبد در پایان ضمن تبریک روز جهانی معلولان تأکید کرد: حمایت‌های دولت ارزشمند است اما بیش از این باید باشد و برخی کاستی هاباید مرتفع شود مردم باید پذیرای معلولان باشند و جانبازان باید جایگاه داشته باشند وهمچنین مناسب‌سازی فضاهای عمومی در جهت تصریح رفت‌وآمد معلولان که باید مرتفع شود.