گزارش تصویری و مشروح خبر اولین دیدار مردمی شورای شهر میبد در مسجد ابوالفضلی بیده

اولین جلسه مردمی اعضای شورای شهر میبد در مسجد ابوالفضلی شهرک فجر بیده برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ مردم در این دیدار با اشاره به مشکلات روستای بیده، خواستار رسیدگی شورای شهر و شهرداری به کمبود ها و کاستی های این منطقه از میبد شدند.

مشکلات آسفالت نامناسب خیابان اصلی و انجام نشدن آن به بهانه شبکه فاضلاب، کمبود و نبود نور مناسب، مشکلات منبع آب شرب در تابستان، عدم دسترسی مناسب اهالی بیده به تنها ورزشگاه بیده، معضل ازدیاد سگ های ولگرد و مشکلات ناشی از همسایگی این منطقه با مهمانشهر افغانستانی ها و … از مشکلاتی بود که مردم این منطقه به آن اشاره کردند.

حجت الاسلام علیرضا آقایی: باید برای پیشبرد بهتر کارها “شورای عمران” تشکیل دهید

رئیس شورای شهر میبد بعد از صحبت های مردم، گفت: هیچ کس از مسئولین نمی تواند گله ای از مردم داشته باشد، مردمی که در کوران انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی کشور و حتی در اتفاقاتی مانند زلزله اخیر غرب کشور، همیشه در صحنه بوده اند، مورد احترامند و باید برای آنها همه توانمان را به کار بگیریم.

حجت الاسلام علیرضا آقایی افزود: برای رسیدگی به مشکلات این منطقه و عمل به قول های مساعدی که داده می شود نیاز به تشکیل “شورای عمرانی” متشکل از چند نفر متخصص و تحصیل کرده محله یا روستا می باشد که به نوعی باید رابط مردم و نیازهایشان با شورا و شهردار باشند.

وی با اشاره به این موضوع که این دیدارها ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: در دوره های بعد نیز برای پیگیری مطالبات مردمی، امکان همراه کردن دیگر مسئولین مربوطه را داریم تا با رصد دقیق فعالیت های انجام گرفته و نواقص کار، در خدمت رسانی بهتر به مردم بکوشیم.

آقایی با اشاره به نقش مسجد در تاریخ اسلام، و تاکید بر تقویت مسجد این منطقه به عنوان مرکز فرهنگی، ادامه داد: برای تامین امکانات فرهنگی مسجد ابوالفضلی بیده، ویدیو پروژکتور و همچنین در صورت جانمایی مناسب، امکانات راه اندازی یک خانه کودک را شورای شهر متقبل می شود.

شیخ علی آقایی با اشاره به برخی از مشکلات مردم بیده، گفت: در مورد مشکلاتی که اتباع خارجی در اینجا به وجود آوردند، در صورت بروز مشکل باید به دادگستری مراجعه کنید و پیگیر این مسائل باشید.

محمود اسدزاده: کوتاهی پیمانکار در بخش نظافت شهری را به جد پیگیری می کنیم.

شهردار میبد نیز در ادامه این نشست گفت: شهرداری در دادن خدمات شهری به مردم، موظف است کوتاهی نکند و مطالبات آنها را پیگیری کند.

محمود اسدزاده افزود: نیاز حمل و نقل این منطقه را با افزودن دو اتوبوس تامین می کنیم، که یکی از آنها در مسیر قرار گرفته و دیگری نیز به زودی و با تعمیر، افزوده می شود.

وی با اشاره به هزینه بسیار زیاد آسفالت مورد نیاز برای مناطق پیش بینی شده، عنوان کرد: با شروع این دوره پیگیر جانمایی و خرید کارخانه آسفالت بوده ایم که بتوانیم آسفالت خیابانهای میبد را با کیفیت بهتری تولید کنید و نیاز خودمان را تامین کنیم.

اسدزاده با بیان این نکته که بزرگترین قرارداد شهرداری با پیمان کار نظافت شهری می باشد، تصریح کرد: در مورد نظافت شهری مخصوصا در مناطقی که از مرکز شهر نیز دور هستند و مورد تاکید ویژه آیت الله اعرافی هستند، هیچ کوتاهی را نمی پذیریم و در صورت شکایات مردمی به صورت جدی پیگیری می کنیم.

خرید ۲۰۰ هزار اصله درخت، راه اندازی چهار پارک جدید در میبد، پیشبرد فعالیت بزرگراه ورودی از کمربند غربی میبد، از دیگر مسائل مورد بحث شهردار میبد بود، که با تاکید بر راه اندازی شورای عمران روستای بیده و ارتباط گیری و ارائه طرح های مناسب، ادامه داد: بودجه شهرداری برای رفع مشکلات شهری بسیار کم است و باید کمک و مساعدت مردمی نیز پشتیبان طرح های عمرانی شود.

محمد رضا هدایی: ۳۵ نقطه حادثه خیز میبد را شناسایی کرده ایم

در ادامه این جلسه نیز حسینعلی فلاح، به عنوان سخنگوی شورای شهر نسبت به عملکرد و اهداف شورای شهر میبد توضیحاتی ارائه داد.

محمد رضا هدایی نیز به عنوان نماینده شورا در شورای ترافیک شهرستان و حمل و نقل همگانی شهر میبد و حومه، با ابراز امیدواری در مورد آینده این منطقه گفت: تمام نقاط حادثه خیز میبد را رصد کرده ایم و همچنین روستای بیده را نیز از نظر دور نداشتیم.

وی با اشاره به این نکته که ۳۵ نقطه حادثه خیز در میبد وجود دارد گفت: در طول این چهار سال به امید خدا می خواهیم حادثه در این نقاط را به حداقل ممکن برسانیم.

صفرعلی دهقانی نیز در انتها با اشاره به توان و تجربه بسیار خوبی که در شورای پنجم گرد هم جمع شده، از مردم عزیز میبد در خواست کرد، برای کار اصولی و با برنامه، به شورا فرصت بدهند تا چالش ها و نواقص را کم کم رفع کند.

لازم به ذکر است که تنها عضو خانم شورای پنجم نیز در قسمت خواهران، پای صحبت ها و درد دل های خانم های روستای بیده نشسته بود.