گزارش تصویری از برگزاری همایش “یاوران وقف” در امامزاده میرشمس الحق میبد

امام جمعه موقت میبد، در همایش یاوران وقف، گفت: وقف، می تواند مشکلات زیادی از جامعه را حل کند و با پویا کردن اقتصاد، فقر و تنگدستی را از بین ببرد.

حجت الاسلام حسنی در این همایش که با هدف تجلیل از فعالین در حوزه وقف، برگزار شد، افزود: امروزه باید وقف به زمینه های گسترش فضاهای ورزشی، فعالیت های قرآنی، کار در فضای مجازی و علوم جدید سوق داده شود و با جهت دادن به این کار مقدس، برکات و خیرات آن شامل حال واقفین و همینطور مردم عزیز ما بشود.

وی با اشاره به دهه مبارکه وقف و مکان مقدس برگزاری همایش یاوران وقف، ادامه داد: یاد و خاطره همه واقفین که بسیاری از آنها گمنامند، را گرامی می داریم و از همه عزیزان خیّر که در این مسیر کمک می کنند، تشکر و قدردانی می کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان میبد اظهار داشت: امیدواریم این سنت حسنه گسترش پیدا کند، و مردم از برکات آن استفاده کنند.

حجت الاسلام حسنی با بیان این موضوع که نیت واقفین، کمک به مردم بوده است، گفت: حقیقتا ملتی داریم که در مهربانی و سخاوت حرف اول را می زنند، در زلزله کرمانشاه نیز دیدیم که به واسطه چند ثانیه زلزله افراد زیادی نیازمند شدند، و این مردم ما بودند که سیل کمک های خود را روانه آنجا کردند، و این همان نیتی هست که در واقفین هم بوده است.

لازم به ذکر است در این همایش که به مناسبت دهه وقف و در کل کشور برگزار می شود، از واقفین، هیئت امنای موفق، خیرین و کسانی که در راستای نهادینه کردن این امر مقدس تلاش کرده اند، تقدیر و تجلیل شد.