دانشکده علوم قرآنی میبد همیشه جزء سه دانشکده برتر کشور بوده است/ خیرین بزرگوار در فعالیت های پژوهشی‌تحقیقی نیز از حامی ما باشند

جلسه بررسی مسائل و مشکلات دانشکده علوم قرآنی میبد با حضور فرماندار میبد، بخشدار، اعضای شورای شهر و شهردار بفروئیه، دانشجویان و مسئولین دانشکده علوم قرآنی برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ رئیس دانشکده علوم قرانی میبد در ابتدای این جلسه گفت: ۲۳ دانشکده علوم قرآنی در کشور وجود داشت که به ۲۰ عدد تقلیل یافته و به زودی نیز این تعداد به ۱۶ عدد خواهد رسید.

سید مصطفی موسوی اظهار داشت: کم کردن تعداد دانشکده های علوم قرآنی به این دلیل بوده است که با پایین آوردن کمیت، کفیت را به حداکثر برسانند و با جلوگیری از رشد بی رویه فیزیکی، باعث افت کفیت نشوند.

جزء بهترین دانشکده های علوم قرانی کشور هستیم

وی با بیان این موضوع که دانشکده علوم قرآنی میبد نسبت به آیتم های مورد نظر، همیشه جزء رتبه های اول تا سوم کشور بوده است، افزود: دانشکده علوم قرآنی میبد با قدرت و قوت به کار خود ادامه خواهد داد و هیچ تهدیدی برای تعطیلی و یا محدود کردن آن وجود ندارد و امروزه تعداد دانشجویان ما از ۱۵۰ نفر به حدود ۴۲۰ نفر رسیده است.

موسوی با اشاره به آمار ۶۵ الی ۷۰ درصدی دانشجویان دختر، و آمار ۳۰ الی ۳۵ درصد دانشجویان پسر در دانشکده علوم قرانی میبد، اظهار داشت: دانشکده، از لحاظ امکانات، کتابخانه‌ای با ۳۰,۰۰۰ جلد کتاب دارد که بیشتر آنها کتاب های مرجع هستند، یک سالن پژوهشی و دو سالن مطالعه نیز در کنار آن موجود است، و نرم افزارهای قرانی خوبی داریم که مورد استفاده عموم نیز می تواند قرار گیرد.

همایش مشاهیر قرآنی استان یزد به زودی برگزار می شود

وی عنوان کرد: تجربه برگزاری همایش های ملی و استانی نیز داریم و امسال نیز در تاریخ ۲۷ اذر همایش مشاهیر قرانی استان یزد را در برنامه داریم و برای اولین بار همه فعالینی که از دیرباز در حوزه قرآن فعالند، دعوت می شوند.

سید مصطفی موسوی در انتها با اشاره به مشکل کمبود فضای فیزیکی در بخش خوابگاهی، گفت: امیدواریم کمک های خیرین عزیزی که در بخش های عمرانی مساعدت خوبی را انجام داده اند، به سمت کراهای پژوهشی و تحقیق نیز برود و در این حوزه ها نیز، که کمبود های زیادی نیز وجود دارد، شاهد پشتیبانی این عزیزان باشیم.

مشکلاتی که نماینده های دانشجویی بیان کردند

در ادامه این جلسه نیز نماینده های دانشجویی، به بیان مشکلات موجود در محیط تحصیل خود پرداختند.

استفاده کردن دانشکده و اوقاف و ارگان های مرتبط از دانشجویان فارغ التحصیل دانشکده علوم قرانی، استفاده از ظرفیت و توان دانشجویان برای برگزاری یادوراه های شهدا، راه اندازی مجدد نشریه های دانشکده که در سطح کشور دارای مقام های نخست بودند و به خاطر مشکل تامین هزینه از سال ۹۳ متوقف شده اند، مشکلات در زمینه ایاب و ذهاب دانشجویان و نبود خط تاکسی در مسیر دانشکده، کمبود وسائل ورزشی خوابگاه خواهران، خاکی بودن مسیر رفت و آمد به خوابگاه خواهران، قدیمی بودن و ضعیف بودن کامپیوترهای دانشکده و … از مشکلاتی بود که نماینده های دانشجویی بیان کردند.

فرماندار میبد: دانشجویان علوم قرآنی به علوم و مباحث روز مسلح شوند

در انتهای این جلسه نیز فرماندار میبد با بررسی مشکلات و قول مساعدت برای رفع آنها، همکاری بیشتر شورای شهر، شهردار و بخشدار بفروئیه را با دانشکده علوم قرآنی میبد خواستار شد.

حسین فلاح، با اشاره به ظرفیت خوب دانشکده علوم قرآنی میبد، تاکید کرد: دانشجویان علوم قرآنی باید مسلح به علوم و مباحث روز باشند و تنها منبع دریافت اطلاعات خود را از راه اساتید و کتب درسی قرار ندهند.

در انتها نیز فرماندار و مسئولین همراه، از دانشکده و خوابگاه دانشجویان بازدید به عمل آوردند.