کارمندان ادارات در حوزه قانون، از انجام وظیفه کوتاهی نکنند/ در برخورد با ارباب رجوع، رفتار خوب و برخورد مناسب در اولویت باشد

فرماندار میبد و تیم همراه، از اداره مخابرات سلمان فارسی شهرستان میبد به صورت سرزده بازدید کردند.

به گزارش میبدما؛ فرماندار میبد در حاشیه این بازدید سرزده، به خبرنگار ما گفت: خدمات ادارات دولتی جدا از بحث انجام وظیفه، در بخشی نیز به عنوان ایثار و فراتر از وظایف قانونی باید انجام شود که موجب جلب رضایت مردم و مراجعین نیز باشد.

حسین فلاح در این بازدید که ساعت ۷:۲۰ صبح امروز (دوشنبه) از اداره مخابرات سلمان فارسی انجام گرفت، گفت: بازدید خوبی بود و نظم و انضباط کاری خوبی حکمفرما بود و رئیس و کارمندان اداره نیز به موقع سر کار خود حاضر بودند.

وی با اشاره به جریان بازدیدهای مداوم و هفتگی، افزود: البته برخی از مشکلات موجود در برخی ادارات را کتمان نمی کنیم و در مرحله نخست نگاهمان این نیست که مشکلات ادارات را بروز دهیم، بلکه سعی می شود با رایزنی و تذکر دادن آنها را رفع کنیم.

فلاح با اشاره به این موضوع که در نگاه اول می توان کارایی و شرایط حاکم بر ادارات را مشاهده کرد، ادامه داد: قصد مچ‌گیری نداریم، و در بازدیدها و با مشاهده مشکلات برخی از ادارات، نظارتمان را بر آنها بیشتر کرده ایم و حساسیت بیشتری به خرج می دهیم.

حسین فلاح با بیان این نکته که نقد و انتقاد مردم در بازدیدها لحاظ شده است، گفت: از مسئولین و کارمندان ادارات خواهش می کنم که در چارچوب قانون از هیچ کمکی به مردم کوتاهی نکنند و آنجایی که قانون نیز اجازه نمی دهد، رفتار خوب و برخورد مناسب را در اولویت قرار دهند و رضایت ارباب رجوع را کسب کنند.

 

عرفان کریم بیکی: هر هفته از دو اداره به صورت سرزده بازدید می کنیم

 

کارشناس بازرسی و رسیدگی به شکایات فرمانداری نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از حدود دو ماه گذشته که در این سمت مشغول به فعالیت شده ام، برنامه بازدید سرزده از ادارات دولتی را در دستور کار قرار دادیم، و تقریبا هر هفته به دو اداره سر می زنیم.

عرفان کریم بیکی افزود: این بازرسی ها در راستای نظارت بر عملکرد سازمان ها و ادارات دولتی می باشد، که فاکتورهای نظم و انضباط کاری، تکریم ارباب رجوع، انضباط محیط و … را در بر می گیرد.

وی با اشاره به این نکته که در بازرسی ها نواقص را تذکر می دهیم و مجددا نیز در مراحل بعدی پیگیری می کنیم ادامه داد: گزارش ها به صورت محرمانه به مدیر کل اداره مربوطه و همچنین مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و امور حقوقی استانداری ارسال می شود و رونوشت گزارش نیز به خود اداره جهت نظارت و اجرا ارسال می شود.

دبیر شورای اداری شهرستان میبد با بیان نقاط قوت و ضعف ادارات بازرسی شده، گفت: در بین ادارت بازرسی شده نظم و انضباط در ورود و خروج کارمندان و رؤسای ادارت از نقاط قوت بود و در برخی از ادارت نیز عدم نظافت محیط اداره از نقاط ضعف بود، که اعلام و رفع شد.

وی بازدید از تابلوی شرح وظایف، راهنمای اتاق ها، تکریم ارباب رجوع و همینطور کد شناسه وسایل و تجهیزات اداری را از نمونه های مورد بازرسی اعلام کرد و افزود: در بازدیدها، اداراتی که مورد نقد و انتقاد بیشتری از طرف مردم بوده اند را اصولا در اولویت قرار داده ایم و اداراتی که مورد رضایت بیشتری بوده اند، و تعامل خوبی با فرمانداری داشته و در جلسات حضور فعال داشته اند را در نوبت های بعدی بازرسی می کنیم.

عرفان کریم بیکی با اشاره به این موضوع که بازدیدها کاملا سرزده هستند و حتی تا لحظه حرکت به سمت اداره مربوطه، افراد همراه نیز اطلاعی از محل مورد بازدید ندارند، تصریح کرد: مردم عزیز شهرستان میبد نیز در صورت داشتن شکایت از ادارات دولتی، بهتر است با دفتر بازرسی فرمانداری مکاتبه کنند تا مدرک مردمی نیز برای ارائه به اداره مربوطه داشته باشیم و همچنین می توانند با شماره ۳۱۱۱۹۹۲۱ تماس حاصل فرمایند.