ساخت ۹ بلوک خوابگاه خواهران با ظرفیت ۵۰۰ نفر در دانشگاه میبد/ توضیحات دکتر عباس کلانتری درباره این خوابگاه

۹ بلوک خوابگاه دختران با گنجایش ۵۰۰ نفر به ظرفیت خوابگاهی دانشگاه میبد افزوده شد.

به گزارش میبدما؛ رئیس دانشگاه میبد اظهار داشت: در ابتدا و به منظور جذب کمک های خیری کوچک، خوابگاه هایی با ظرفیت کم توسط دفتر عمرانی دانشگاه طراحی شد که ظرفیت هر یک از این واحدهای ۱۴۰ متری ۱۸ تا ۲۰ نفر دانشجو با امکانات مجزا و کامل بود.

دکتر عباس کلانتری با بیان این موضوع که مشاوره هایی با اداره کل عمرانی و وزارت علوم گرفته شد، افزود: برای صرفه جویی در هزینه های ساخت و زمین به این نتیجه رسیدیم که واحدها، در بلوک های سه واحدی و در سه طبقه ساخته شوند که با کمک و مساعدت خوب تعدادی از خیرین عزیز، کار ساخت ۹ بلوک سه واحدی را شروع کردیم.

وی با اشاره به استفاده از نیروهای خدماتی و تاسیساتی دانشگاه در برخی از کارها، ادامه داد: با صرفه جویی خوبی که در ساخت این مجموعه انجام دادیم، توانستیم ساختمانی با کیفیت، و با بهره گیری از بهترین مصالح، که برآورد هزینه آن بالغ بر ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان بود، با هزینه ای کمتر از ۹۰۰,۰۰۰ تومان تمام کنیم.

دکتر کلانتری ظرفیت اتاق های موجود را در قالب ۴، ۶، ۸ و ۱۰ نفره اعلام کرد و افزود: هر واحد دارای یک آشپزخانه بزرگ ، ۴ سرویس بهداشتی، حمام و یک هال مشترک است و امکانات مورد نیاز نظیر یخچال، فرش، کمد، جا لباسی و… به اندازه کافی در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

وی افزود: در کنار خوابگاه یک مجتمع رفاهی فرهنگی چند منظوره به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و در دو طبقه مشتمل بر سالن غذاخوری، سالن مطالعه، نمازخانه، سالن IT، سرویس بهداشتی و … در دست ساخت است که انشاء الله تا بهمن ماه به بهره برداری می رسد و همچنین یک بازارچه دانشجویی مشتمل بر ۸ مغازه در کنار مجتمع ساخته شده که در کنار مجتمع رفاهی فرهنگی به بهره برداری خواهد رسید.


رئیس دانشگاه میبد با تشکر از خیرینی که در ساخت این مجموعه مساعدت کردند، گفت: هنوز اعتبار زیادی برای تکمیل سالن چند منظوره و محوطه سازی و آسفالت خیابان های منتهی به مجتمع خوابگاهی نیاز است که امیدواریم از طرف صندوق رفاه دانشجویی، سازمان برنامه و بودجه ، سازمان امور دانشجویی و معاونت اداری مالی وزارت علوم مساعدت مقتضی صورت گیرد.

عباس کلانتری در انتها، از کمک صندوق رفاه دانشجویی بابت خرید بخشی از تجهیزات قدردانی کرد و گفت: انتظار داریم صندوق رفاه به این پروژه که می تواند به عنوان یک پروژه مبتنی بر مولفه های اقتصادی مقاومتی برای دانشگاه های سراسر کشور الگو باشد، به طور ویژه مساعدت نماید تا به طور کامل به بهره برداری برسد.