واقفین، وقفیات خود را بنا به نیاز روز جامعه وقف کنند/ شهرداری در صدور مجوزهای ساخت و ساز در اراضی موقوفه، از اداره اوقاف استعلام کند

سرپرست اداره اوقاف میبد با اشاره به نیاز روز جامعه و برخی نیازهای نیازمندان گفت: واقفین باید به سمت موقوفات جدید چون علم و فناوری و جهیزیه نوعروسان و تحصیل دانش آموزان و بلایای طبیعی بروند.

به گزارش میبدما؛ خلیل دلاوری در نشستی با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت هفته وقف و تسلیت به مردم زلزله‌زده کرمانشاه اظهار داشت: تعداد موقوفات در شهرستان تاکنون ۱۸۰۰ موقوفه ثبتی بوده است که در سال جدید ۴ موقوفه جدید نیز به ثبت رسیده است.
وی نیت شاخص امسال را تأمین جهیزیه برای نوعروسان دانست و افزود: اکثر موقوفات شهرستان درزمینهٔ روضه‌خوانی و مراسم عید غدیر و ماه رمضان و مساجد شهرستان هست که از واقفین تقاضا داریم وقفیات خود را بیشتر به سمت موقوفات جدید سوق دهند.
دلاوری وصول بدهی‌ موقوفات ادارات را حدود ۱۲۵ میلیون تومان در طول ۳ سال عنوان کرد و افزود: متأسفانه مبلغی بالغ‌بر ۲۰۰ میلیون تومان که اجاره‌های معوق توسط اشخاص حقیقی می باشد، هنوز پرداخت‌نشده است.

سرپرست اوقاف میبد همچنین با بیان اینکه ۸۰ درصد موقوفات سنتی هستند تأکید کرد: مردم باید به سمت‌وسوی موقوفات جدیدی چون علم و فناوری و تحصیل دانش آموزان و ازدواج و همچنین حوادث و بلایای طبیعی بروند.
خلیل دلاوری تصریح کرد: مردم باید نگاه جامع‌تری به نیات خود داشته و نیات واقفین بر اساس نیاز روز جامعه باشد که از روحانیون و ائمه جماعت تقاضا داریم در مورد موقوفه‌های جدید و ماندگار بیشتر روشنگری کنند و آگاهی لازم را بدهند.
وی با اشاره به اینکه خیرین می‌توانند در قالب وقف کارهای خیری خود را انجام دهند گفت: امسال و در سال تحصیلی جدید در اقدامی ابتکاری توسط اوقاف میبد و باهمت خیرین، حدود ۱۰۰۰ بسته کیف و لوازم التحریرکاملا ایرانی خریداری و بین دانش آموزان بی‌بضاعت توزیع شد.
خلیل دلاوری در پایان با اشاره به اینکه هم‌اکنون حکم تخریب و تخلیه بیش از ۱۰ واحد مسکونی و تجاری را در دستور کار داریم تأکید کرد: از مردم تقاضا داریم قبل از هرگونه اقدام، اعم از تغییر کاربری یا خریدوفروش اراضی موقوفه حتماً نسبت به اخذ مجوز از اداره اوقاف، اقدام نموده و همچنین از ادارات دولتی مانند شهرداری نیز می خواهیم که در صدور مجوز جهت ساخت در اراضی موقوفه حتماً از این اداره استعلامات مربوط را اخذ کند.