مسئول کتابخانه مرکزی میبد: بخش نابینایان کتابخانه مرکزی ۱۰۰ عضو نابینا و کم بینا دارد/ با کمک خیّر محترم، یک دستگاه برجسته نگار، سروش، و سه کامپیوتر به این بخش افزوده شد

رونمایی از بخش تازه تجهیز شده نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی میبد همراه با چهارمین دوره نشست کتاب‌خوان ویژه نابینایان برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ مسئول کتابخانه مرکزی میبد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این دوره از نشست کتابخوان همراه با رونمایی از بخش ویژه نابینایان بود که مراحل تجهیز آن با کمک خیری انجام شده است.

داوود زارعشاهی افزود: این بخش از کتابخانه مرکزی دارای ۱۰۰ عضو نابینا و کم بینای میبدی می باشد که ۲۵ نفر از این عزیزان عضو فعال هستند و حضور مستمر در کتابخانه دارند.

وی عنوان کرد: امکانات موجود در این بخش از کتابخانه، شامل بیش از ۵۰۰ جلد کتاب بریل همراه با ۷۰۰۰ کتاب صوتی که البته کتاب های صوتی، مورد استفاده همه اعضا نیز می باشد، همراه با دو دستگاه برجسته نگار، یک دستگاه سروش و سه دستگاه کامپیوتر برای اعضا می باشد.

زارعشاهی با اشاره به کمک ۴۰ میلیونی یکی از خیرین شهرستان برای تجهیز این بخش افزود: خیر محترمی که اسم ایشان ذکر نمی شود، با خرید سه کامپیوتر، یک دستگاه سروش و یک دستگاه برجسته نگار، همراه با تعویض درب ورودی برای راحتی ورود و خروج نابینایان و تجهیز قفسه های کتاب در این بخش، کمک بسیار موثری را صورت داده است.

وی با اشاره به برنامه های متنوعی دیگری مانند کلاس های کامپیوتر و همکاری با جامعه نابینایان برای برگزاری جلساتشان در کتابخانه مرکزی اظهار داشت: کتابخانه مرکزی میبد امروز برای عزیزان نابینا بهترین امکانات را در خود جای داده است و تنها مشکلی که نیاز به کمک و حمایت مسئولین و خیرین دارد، مسئله ایاب و ذهاب اعضای نابینا می باشد که برای رفت و برگشت به کتابخانه دچار مشکلات زیادی هستند.

مسئول کتابخانه مرکزی با بیان این موضوع که بخش نابینایان کتابخانه مرکزی میبد، بعد از مرکز استان دومین مکان در سطح استان می باشد، ادامه داد: از زمینه های خوبی که در این کتابخانه وجود دارد می توان به قابلیت و توان ضبط کتب صوتی و همچنین ویرایش و چاپ کتاب های بریل اشاره کرد که برای فعال کردن بهتر و بیشتر آنها نیاز به راه اندازی استودیوی مخصوص و همچنین تهیه دستگاه ویرایشگر و چاپ کتاب بریل داریم.

لازم به ذکر است که در چهارمین نشست کتاب خوان ویژه نابینایان، حجت الاسلام ناصر جلالی با معرفی کتاب منتهی الامال، خانم مهدیه سادات کشاورز با معرفی کتاب لالایی برای دختر مرده، آقای عباس فلاح یخدانی با معرفی کتاب شبهای پیشاور، اقای حسین برزگر بفروئیه با معرفی کتاب معراج السعاده و آقای علی اصغر فلاح با معرفی کتاب زنان کارآفرین، به بیان توضیحاتی در مورد کتاب های مورد نظر خود پرداختند.