شکست داعش در عراق و سوریه از برکات پیاده روی اربعین حسینی است

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: بی شک یکی از برکات و دستاوردهای مراسم پیاده روی ۲۰ میلیونی اربعین حسینی، شکست امروز داعش در عراق و سوریه است.

به گزارش میبدما؛ آیت الله علیرضا اعرافی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: به لطف الهی سال به سال بر عمق و شور و حرارت این مراسم عظیم افزوده می شود و این مساله به نظر بنده قبل از هر چیز نتیجه عنایت ویژه خود خدای متعال به دستگاه سیدالشهدا(ع) است و این که به تعبیر پیامبر اکرم(ص) در شهادت امام حسین(ع) آتش و حرارتی در دل مومنین ایجاد شده که هیچ گاه خاموش نمی شود.

وی افزود: البته این همه عظمت که ما در سال های اخیر در پیاده روی اربعین دیده ایم تنها جلوه ای از برکات معنوی و فرهنگی این آستان مقدس است و به تعبیر بزرگان تا قیام قیامت و صحرای محشر ، این نور و معنویت دستگاه حسینی است که تلولو و درخشانی دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین با بیان این که تحکیم وحدت و اخوت اسلامی و شیعی یکی دیگر از برکات معنوی پیاده روی اربعین است، خاطرنشان کرد: مراسم اربعین حقیقتاً به مصداق و نماد بارزی از تجلی وحدت و برادری اسلامی تبدیل شده که حتی پیروان دیگر ادیان و مذاهب را نیز شیفته خود ساخته و آن ها نیز خود را به خیل عظیم راهپیمایی کنندگان اربعین می رسانند.

وی بیان داشت: به کوری چشم دشمنان اسلام و از جمله وهابیت تکفیری ، امروز شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در اوج عزت و افتخار قرار دارند و همه این ها به برکت امام حسین(ع) و نهضت عاشوراست و ما باید در مسیر تبیین و ترویج آموزه های حسینی در اقصی نقاط عالم از همه ظرفیت های موجود نهایت استفاده را بکنیم.