محمود اسدزاده: صحن بزرگ بیت‌المقدس با ۲۲۴ هزار مترمربع مساحت در ۱۰ سال آینده به اتمام می رسد/ مردم میبد در حال بازسازی حرم امامزاده سیدمحمد هستند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد: پروژه ۲۲۴ هزار متری با نام صحن بیت‌المقدس در کربلای معلا توسط ستاد بازسازی عتبات ایران ساخته می‌شود.

به گزارش میبدما؛ محمود اسد زاده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان میبد، در همایش راهیان اربعین، ضمن اشاره به این سفر معنوی گفت: حدود ۴۴۰ هزار نفر در کل استان اعزام شدند و حتی در این مسیر زیارت امام حسین ۱۹ شهید حادثه تروریستی از استان یزد داشته‌ایم و همچنین شهرستان میبد بالاترین آمار اعزام را داشته است.

وی بابیان اینکه بازسازی امکان متبرکه در شهرهای عراق تماماً توسط مردم ایران صورت می‌گردد، اظهار داشت: بزرگ‌ترین گنبد طلا در سامرا با ۳۳ خشت طلا توسط مردم ایران بازسازی‌شده است.

اسد زاده با اشاره به اینکه ۱۴ غرفه در سامرا و همچنین اجرای نورپردازی حرم کاظمین توسط مردم استان یزد صورت گرفته است عنوان کرد: هم‌اکنون مردم شهرستان میبد مشغول بازسازی حرم امامزاده سید محمد در مسیر سامرا هستند و کار نماسازی این حرم در حال اجرا است.

وی پروژه صحن حرم حضرت زینب در کربلا که توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران را یکی از ده‌ها پروژه بزرگ دانست و افزود: امروز کشور ما و حتی مردم استان یزد و همچنین شهرستان میبد این توفیق را داشته‌اند در این امر مهم شرکت کنند.

شهردار جدید میبد تصریح کرد: شهرستان میبد رتبه اول در کل استان در جهت بازسازی عتبات عالیات را دارد و هرسال بیش از ۳ میلیارد از بودجه این شهرستان صرف بازسازی عتبات می‌شود، هم‌اکنون نیز بیش از ۱۰۰ بانوی قالی‌باف در حال بافت قالی جهت فروش و تأمین هزینه جهت بازسازی عتبات عالیات هستند.

وی در ادامه سخنان خود با توجه به اینکه اکنون کار ویژه‌ای در کربلا در حال انجام است گفت: صحن بزرگ بیت‌المقدس در مساحتی به میزان ۲۲۴ هزار مترمربع در شهر کربلا در حال ساخت است که این پروژه بزرگ در ۱۰ سال آینده به اتمام می‌رسد.

اسد زاده در ادامه با توضیح اینکه پروژه بزرگ بیت‌المقدس شامل ۴ صحن و هرکدام به مساحت ۵۶ هزار متر است گفت: ساخت اولین صحن به مساحت ۵۶ هزار متر هم‌اکنون در حال انجام است که حدفاصل بین قتله گاه و مقام حضرت زینب را شامل می شود، که مجموعاً ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است و همچنین صحن حضرت علی‌اکبر که در سال آینده شروع می‌شود و صحن سوم صحن حضرت مهدی در مقام صاحب‌الزمان و صحن چهارم حضرت ابوالفضل علیه‌السلام که مجموع این چهار صحن پروژه بیت‌المقدس است.
این مقام مسئول همچنین از ساخت یک گنبد جدید در کرمان خبر داد و گفت: این گنبد در حال ساخت حدود ۷ متر ارتفاع گنبد امام حسین را افزایش می‌دهد.
محمود اسد زاده تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات به‌غیراز بازسازی و اجرای پروژه‌های عمرانی بنا به فرموده رهبر انقلاب کار پشتیبانی و هماهنگ‌کننده مراسمات اربعین حسینی را بر عهده دارد که مجموعاً در استان یزد در سال گذشته ۳۰ هزار نفر و امسال ۵۰ هزار نفر سهمیه اعزام به مجموعه پشتیبانی جهت راهپیمایی اربعین راداریم که از شهرستان میبد ۶ هزار نفر جهت پشتیبانی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه استان یزد سه موکب رسمی شناسنامه‌دار در کشور عراق و یک مجموعه مدرسه صدر در نجف دارد گفت: زائران اربعین می‌توانند به این موکب‌ها که در کربلا و همچنین در نجف اشرف صحن حضرت زهرا(س) است مراجعه کنند.

اسدزاده افزود: شهرستان میبد نیز دارای سه پایگاه است که یکی روبرو هتل هنری در کربلا و یک موکب بین‌راهی در هفت کیلومتری شهر کربلا که اهالی فیروزآباد میبد تجهیز کردند و همچنین موکب دانشگاه علوم پزشکی استان که در ستون ۱۴۰۷ واقع‌شده است که زائران عزیزمیتوانند استفاده کنند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان میبد مهم‌ترین نیاز این مجموعه‌ها را پتو دانست و تأکید کرد: در سال گذشته در شهرستان میبد تعداد ۲۰ هزار پتو ارسال شد و امسال با توجه به افزایش زائران این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد و البته مردم می‌توانند در تأمین آن مشارکت لازم را انجام دهند.

محمود اسد زاده در پایان سیاست‌های اصلی ستاد بازسازی عتبات از مجموعه پشتیبانی راهپیمایی اربعین حسینی را وحدت و یکپارچگی بین مردم ایران و عراق دانست و تصریح کرد: تمام موکب‌های ایرانی بین موکب‌های عراقی است و نباید فراموش کنیم که شور و اشتیاق مردم عراق در اربعین نمود بسیار بیشتری دارد، که ما نیز باید از آن درس بگیریم.