آیت الله اعرافی در حوزه علمیه میبد: دوره بسیار کوتاه نوجوانی و جوانی را به شوخی نگیریم/ امتحان در زندگی، ذات و هویت زندگی هست

آیت الله اعرافی پیش از ظهر امروز در حوزه علمیه میبد سخنرانی کرد.

به گزارش میبدما؛ امام جمعه شهرستان میبد در این جلسه با اشاره به این موضوع که در منطق قرآن کریم همه عالم امتحان است، گفت: هستی برای امتحان است و این موضوع در نگاه انسان های مادی به اتفاق تعبیر می شود در حالی که همه رفتارهای بشر در تیرس امتحان و آزمایش است.

آیت الله اعرافی افزود: همه مسائلی که در زندگی رخ می دهد را باید امتحانی بدانیم که جدای از زندگی نیست و تمام حرکات و سکنات ما، آزمایشی هست که با اعمال ما عجین شده است.

وی تصریح رکرد: حتی آن دسته از اعمالی که به نظر ما در حوزه اختیار ما نیست و به غیر اختیاری تعبیر می شود نیز سرمنشاء از اختیار دارد و باید نگاه ما به این جهان به واسطه عینک امتحان، فتنه و ابتلا باشد.

رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به این موضوه که امتحان در زندگی، ذات و هویت زندگی هست، ادامه داد: دو چیز پشتوانه امتحان خداست، و آن دو قهر خداوند و همچنین مهر خداوند هستند.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: هم آسایش ما و هم سختی ما در این حوزه تعریف می شود و نگاه با عینک آزمایش نگری، تحمل و ظرفیت ما را نیز بالا می برد.

وی اظهار داشت: با این شیوه نگاه به زندگی، ممکن است همه آنچه را خوبی می پنداریم، شر باشند و همه آنچه شر می دانیم، خوب باشند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به این موضوع که طلبه ها نباید خود را دست کم بگیرند، افزود: ما و شما به حوزه آمده ایم تا با خدا معامله کنیم و در کوره سختی این راه ساخته و پرداخته شویم.

آیت الله علیرضا اعرافی در انتها گفت: دوره بسیار کوتاه نوجوانی و جوانی را به شوخی نگیریم، زیرا همه آینده ما در همین ده پانزده سال رقم می خورد و باید مدیریت جدی و خوبی روی خودمان و اعمالمان داشته باشیم.

آیت الله اعرافی پس از این جلسه در کلنگ زنی دو پروژه خیری در حوزه مدرسه سازی در روستای بیده میبد که یکی از این پروژه ها تخریب و بازسازی مدرسه قدیمی این روستا می باشد، حضور یافتند.