وصیت نامه شهید منصور جندقی

محمد حسین بهارستانی

یکی دیگر از شهدای شهرستان میبد، به نام منصور جندقی می باشد، که وصیت نامه ایشان را که می توان درس شهادت طلبی، ولایت دوستی و اسلام خواهی را در آن مشاهده کرد، می خوانید:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

« انا لله و انا الیه راجعون »

« ما همه از خداییم و به سوی او بازمی گردیم »

« الحمد لله الذی هداینا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هداینا اللهو الصلوه و السلام علی اشرف الانبیاء و المرسلین ابوالقاسم محمدو علی وصیه علی بن ابیطالب و علی اولادهی المعصومین علیهم اجمعین »

« اعوذ بالله من الشیطان الرجیم »

« ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون وعدا علیه حقا فی الانجیل و القرآن و من اوفی بعهده من الله فاستبشروا ببیعکم الذی بایعتم به ذلک هو الفوز العظیم »

« همانا خداوند جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده، آنان که در راه خدا جهاد می کنند که دشمنان دین را به قتل برسانند و یا خود کشته شده اند این وعده قطعی است بر خدا و عهدی است که در تورات و انجیل و قرآن یاد فرموده و از خدا باوفاتر به عهد کیست، ای اهل ایمان شما به خود در این معامله بشارت دهید که این معاهده با خدا به حقیقت سعادت و پیروزی بزرگی است ».

اکنون که این انقلاب اسلامی ایران به رهبری قائد اعظم خمینی عزیز روحی له الفدا همچنان می خروشد و بنیان استکبار جهانی را به لرزه انداخته است و می رود که پرچم توحید لااله الا الله را در منطقه به اهتزاز درآورد تا در آینده ای نه چندان دور با قیام مهدی ( عج ) و روحی الفدا تمام دنیا از کفر و ستمگری رهایی یابد و انقلاب اسلامی در سراسر گیتی مستقر شود انشاالله.

بر امت به پا خواسته شهیدپرور واجب است که در این راه مقدس او هیچ گونه فداکاری و کمک دریغ نفرمایند که ” تنلون تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون “ نیکی تنها فدا کردن عزیزترین چیز خود در راه خدا است و چه چیز نزد انسان دوست داشتنی تر از جان خود و فرزند است.

« و اعلموا انما اموالکم و اولادکم فتنه و ان الله عنده اجر عظیم » و بدانید مال و فرزندانتان فتنه اند و پاداش بزرگ نزد خداست. ملت به پا خواسته ! همچنان راه خود که به سوی الله است ادامه دهید و استقامت ورزید که ” فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما “ خداوند، بپا خواستگان در راه خدا را بر توقف کنندگان فضیلت بزرگی بخشیده است.

اما سخنی با آنان که هنوز نتوانسته اند انقلاب اسلامی را درک کنند و خود را وفق دهند دارم: ای عزیزان ! قبل از اینکه دیر شود و نتوانید کاری بکنید بخود آئید و از مال پرستی و هواپرستی دوری گزینید و به سخن قرآن گوش دهید که می گوید ” یا ایها الذین آمنوا مالکم اذا قیل لکم انفروا فی سبیل الله انا قتلتم الی الارض ارضیتم بالحیوه الدنیا من الاخره فما متاع الحیوه دنیا فی الاخره الا قلیل الا التنفروا یعذبکم عذابا الیما و یستبدل قوما غیرکم و لاتضروه شیئا و الله علی کل شی قدیر “ ای کسانیکه ایمان آورده اید چه شده است شما را که هرگاه گفته شود به شما برای جهاد در راه دین بیرون روید و کوچ کنید به سوی جبهه ها چون بار گران به خاک زمین دل بسته اید، آیا راضی به زندگی دو روزه دنیا عوض حیات ابدی آخرت شده اید؟ در صورتیکه متاع دنیا در پیش عالم آخرت اندک و ناچیز است اگر برای جهاد کوچ نکنید خداوند عذاب دردناکی به شما خواهد داد و به جای شما قومی که جهاد می کنند برمی گزیند و شما به خداوند زیانی نرسانده اید بلکه به خود ضرر زده اید و خداوند بر همه چیز قادر است.

اندرز بگیرید از سخنان آنکه جان شما در دست اوست که می فرماید: ” و الذین یکنزون الذهب و الفضه و لاینفقونها فی سبیل الله و بشرهم بعذاب الیم یوم یحمی علیها فی نار جهنم فتکوی جباهمم و جنوبهم و ظهورهم هذا ماکنزتم لا انفسکم فذوقوا ماکنتم تکنزون “ و کسانیکه طلا و نقره را گنجینه و ذخیره می کنند و در راه خدا انفاق نمی کنند آنها را به عذابی دردناک بشارت ده، روزی که آن طلا و نقره ذخایرشان در آتش دوزخ گداخته شود و پیشانی و پشت و پهلوی آنان را به آن داغ کنند و فرشتگان عذاب به آنها گویند این است نتیجه آنچه از زر و سیم در دنیا بر خود ذخیره کرده اید، اکنون بچشید عذاب سیم و زری که اندوخته اید.

امیدوارم که بیدار شوید و جان خود را در طبق اخلاص بگذارید و از مرگ نترسید که موقعی که عمر شما به سر آید هیچ راه گریزی ندارید که ” اینما تکونوا یدرککم الموت و لو کنتم فی بروج مشیده “ هر کجا باشید اگرچه در کاخهای بسیار محکم موقعی که اجلتان آمد مرگ شما را در می یابد.

در پایان سخنی با خانواده ام، مادر عزیزم ! من به تو تبریک می گویم که چنین فرزندی را تربیت نموده و در راه خدا فدا نمودی و امانت خدایی به بهترین وجه نگهداری نموده و در امانت خداوند خیانت نکرده ای، امیدوارم که در دوری از من صبر پیشه کنید و از مصادیق بارز این آیه باشد که ” بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا الله و انا الیه راجعون “ و اما خواهرانم و برادرانم ! امیدوارم خداوند شایستگی پیروی از رهبر انقلاب و خون شهیدان همچنان برای شما محفوظ دارد و شهادت من موجب مصمم تر شدن در پیشبرد اسلام شود. از تمام کسانی که وصیت نامه مرا می شنوند و یا می خوانند طلب بخشش دارم و مرا از دعای خیر محروم نسازند.

پاینده باد پرچم پرعظمت اسلام

اللهم احفظ اسلامنا و امام زماننا و امام الخمینی

و السلام علی من اتبع الهدی

منصور جندقی