فرمانده نیروی انتظامی میبد: تامین امنیت با کار جهادی و انقلابی و با تکیه بر جوانان مومن و حزب الهی به قوت خود باقیست/ مردم شریف میبد در حوزه راهنمایی رانندگی به پلیس کمک کنند

فرمانده نیروی انتظامی میبد با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی با شعار “پلیس برای امنیت و امنیت برای همه” گفت: یکی از مهمترین مولفه های زندگی بشر، و منشا و زیربنای همه امور که امور دیگر نیز در گروی آن می باشد، امنیت است.

به گزارش میبدما؛ سرهنگ سید طاهر موسوی، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان میبد، اظهار داشت: بنا به گفته رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی افسران ناجا؛ «نیروی انتظامی ماموریت های گسترده ای در کشور دارد و هیچ نیرویی مانند نیروی انتظامی جلوی چشم نیست، توانایی، قدرت و اقدام به موقع و تاثیرگذار این نیرو موجب افتخار است.»

وی عنوان کرد: امروز سردمداران غرب، آمریکای جهان‎خوار و اسراییل خبیث بدانند جوانان ایران اسلامی بیدارند و از کیان کشور دفاع می کنند؛ و تامین امنیت مانند زمان جنگ تحمیلی با کار جهادی و انقلابی و با تکیه بر جوانان مومن و ایثارگر و حزب اللهی به قوت خود باقیست.

موسوی با اشاره به تلاش نیروی انتظامی در تامین امنیت، استقرار نظم، اسایش عمومی، ایجاد احساس امنیت در کشور و کار در دیگر حوزه های امنیتی، گفت: به لطف خدا، در شهرستان میبد نیز پلیس با اتکا به خدا و همکاری مردم شریف، شاهد ارتقای امنیت است.

عملکرد نیروی انتظامی شهرستان میبد در یک سال گذشته

وی در مورد عملکرد یکساله نیروی انتظامی میبد، افزود: در حوزه سرقت؛ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۸ درصد کاهش جرم را داشته ایم و بزرگترین باندهای سرقت را در شهرستان متلاشی کرده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی میبد با اشاره به متلاشی شدن باند بزرگی با ۱۸ فقره سرقت منازل در میبد، ادامه داد: به علت مهاجر پذیر بودن میبد و وجود شرایط خاص بافت جمعیتی، مطمئناً حساسیت نیروی انتظامی برای تامین امنیت نیز بیشتر شده، و در این حوزه ۴۷ درصد افزایش دستگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشتیم و موفق شدیم ۱۹ باند سرقت را متلاشی کنیم.

رشد برخورد ۱۵۴ درصدی پلیس میبد در حوزه مواد مخدر

وی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر نیز با توجه به اسیب زا بودن این موضوع برای جامعه، تلاش ویژه ای را به صورت شبانه روزی در برنامه قرار دادیم و توانستیم ۱۵۴ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد برخورد و متلاشی کردن باند ها را داشتیم.

سرهنگ موسوی از دیگر موارد فعالیت نیروی انتظامی را اینگونه بیان داشت: توانستیم سه میلیارد و هفتصد میلیون تومان کالای قاچاق را در محورهای مواصلاتی و ورودی های شهر کشف و برخورد کنیم، در حوزه اتباع خارجه غیر مجاز نیز ۲۵ درصد افزایش دستگیری داشتیم، و در محور اصناف متخلف که توسط که شکایات مردمی آن را ثبت کرده ایم، ۱۲ درصد رشد برخورد و پلمپ این واحد ها را داشته ایم.

سرهنگ سید طاهر موسوی در انتها با اشاره به تلاش های زیادی که در حوزه راهنمایی رانندگی صورت می گیرد، افزود: آمار تصادفات در شهرستان، که مخصوصا در سال گذشته ۱۱ نفر کشته برجای گذاشت، نگران کننده است و از مردم شریف میبد می خواهیم همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند و از دادن وسیله نقلیه به افراد کم سن و سال خودداری کرده، از کلاه ایمنی استفاده و از سرعت های غیر مجاز دوری کنند.