امام جمعه میبد: همه‌پرسی در کردستان عراق یک حادثه تلخ و نقشه شوم اسراییل است

امام جمعه میبد با توجه به همه‌پرسی کردستان عراق گفت: این اتفاق به عنوان یک حادثه تلخ و نقشه شوم غرب و اسرائیل و نتیجه جنگ‌افروزی دایمی آنها در منطقه است.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس از میبد، آیت‌الله اعرافی امام جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تقوا را کنترل خویش از دام‌های شیطانی و انسانی دانست و گفت: تقوا انسان‌ها را وارد یک تجارت پر سود خواهد کرد.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: از تمام خادمان و روحانیون و مداحان و هر کس که در این دستگاه امام حسین(ع) کار می‌کند تشکر می‌کنم و امیدواریم خروجی عزاداری اباعبدالله (ع) انسان‌های پاک قلب و مهذب و بیشتر در خدمت اهداف اسلام و گره‌گشای کار مردم باشد و اگر عزاداری ما این خروجی‌ها را داشت و جوانان در این حسینیه‌ها تغییر کردند فضای معنوی و سالم تر بر جامعه حاکم خواهد شد.

آیت‌الله اعرافی ضمن تبریک روز جهانی ناشنوایان و سالمندان تاکید کرد: از مسئولان و بخش خصوصی انتظار داریم در ساخت‌وسازها و معابر عمومی خدمات مناسبی جهت رفت‌وآمد سالمندان و جانبازان و ناشنوایان ارائه دهند و توجه ویژه به آن داشته باشند و مسیر آنها را مناسب‌سازی کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه ارزش صیانت و رسیدگی به معلول به ویژه جانبازان و سالمندان بسیار بالا است عنوان کرد: فرهنگ ما باید طوری باشد که سالمند کریمانه نگهداری شود و سالمندان یک مشعل در خانه هستند و ستون خانواده.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دهه اول محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: فرهنگ صیانت از نیکی‌ها و ممانعت از بدی و پلیدی باید از عمق جامعه دور شود و امر به معروف باید آسیبهای اجتماعی را برطرف و ادارات را سالم کند و پای کار بیاورد تا جامعه درست شود.
آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام دستگاه‌ها و ادارات و مساجد و خانه و مدرسه و دانشگاه مورد توجه قرار بگیرد و همه پیام عاشورا را بشنوند.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک الگوی جدیدی از ایمان و مقاومت بود گفت: اکنون الگوی بسیج و دفاع مقدس ما به تمام جهان صادر شده است و اکنون این وهابی‌های وابسته که به کشورهای منطقه حمله می‌کنند با الگوی بسیج و دفاع ما آنها و آمریکایی‌ها در منطقه زمین‌گیر شدند و به فضل خدا در این باتلاق فرو خواهند رفت و به زودی طعم تلخ شکست را خواهند چشید.
امام جمعه میبد با بیان اینکه باید با دنیا روابط داشته باشیم تاکید کرد: نباید در روابط با دنیا سادگی داشته باشیم و باید چهره واقعی دشمن را بشناسیم و فهم و درایت لازم باید در جامعه و مسئولان باشد.
امام جمعه موقت قم با اشاره به همه‌پرسی اخیر در کردستان گفت: این اتفاق به عنوان یک حادثه تلخ و نقشه شوم غرب و اسرائیل و نتیجه جنگ‌افروزی دایمی آنها در منطقه است.
اعرافی در پایان تاکید کرد: کردها برای ما و کشور ایران عزیز هستند و ایران در حوادث مختلف در کنارکردهای ایرانی بوده است و امروز هم در کنارکردها هستیم و معتقدیم کشورهای اسلامی نباید تجزیه شود و برخی خائنین باید بیدار شوند و بدانند ایران دژ استواری است و ایران انقلابی عاشورایی و کربلایی در کنار مستضعفان خواهد بود و جلوی نقشه‌های شوم امریکا و اسرائیل را خواهد گرفت.