تغییر در مدرسه به سبک مدیر خوش ذوق میبدی/ همراه با گزارش تصویری

با شروع فصل درس و مدرسه به سراغ یکی از مدارس محله ده آباد میبد رفتیم و با مدیر خوش ذوق ان گفتگو کردیم.

به گزارش میبدما؛ پرویز شیخی مدیر مدرسه شهید حسینی ده‌آباد و همسرش به عنوان معاون آموزشی، با زیباسازی حیاط مدرسه، دست به تغییرات جالبی زده اند که نه تنها دانش آموزان، معلمان و حتی اولیاء دانش آموزان، بلکه مردم بیرون از مدرسه را نیز به تحسین واداشته است.

وی در گفتگو با خبرنگار میبدما گفت: سال چهارمی است که مدرسه را تحویل گرفتیم، قبل از این، اینجا یک مدرسه راهنمایی بوده است که دبستان ۱۲ بهمن از کنار گلزار شهدای ده آباد به این مکان انتقال پیدا کرد.

شیخی افزود: ابتدا که مدرسه را تحویل گرفتیم شرایط خوبی نداشت، برنامه ریزی کردیم که فضای مدرسه را عوض کنیم، اول از فضای داخل کلاس ها، سیستم روشنایی، سرمایشی و گرمایشی مدرسه شروع کردیم و به نسبت زیادی آنها را اصلاح کرده و تغییر دادیم.

مدیر این مدرسه با اشاره به سابقه ۴۰ سال ساخت مدرسه عنوان کرد: کمک های خیری و حمایت های مردمی از ما موجب شد بتوانیم مدرسه را به حد زیادی تغییر دهیم، البته هنوز هم هزینه زیادی به خاطر بازسازی حیاط اصلی مدرسه بدهکار هستیم، که امیدواریم با ادامه کمک ها این مشکل نیز حل شود.

وی اظهار داشت: این قسمت از حیاط که تغییرات آن را مشاهده می فرمایید، فقط دارای چند درخت کاج بود که هم آب زیادی برای آن مصرف می شد و هم موجب اذیت شدن بچه ها در زمان استراحت و تفریح می شد؛ که با کاشت انواع گل های رونده و زیبا، و اضافه کردن سیستم آب قطره ای و صرفه جویی بیشتر، موجب زیباتر شدن فضای مدرسه شدیم.

شیخی افزود: خانواده ها و دانش آموزان نیز استقبال زیادی از این موضوع داشته اند و حتی اتفاق افتاده است که برخی از رهگذارن نیز به تماشای این محوطه ایستاده اند و استقبال کرده اند.

این مدیر خوش ذوق با اشاره به بازخورد خوب این کار بین برخی از معلمان مدارس دیگر نیز بیان داشت: جدا از کاشت گل های رونده و گل های پیچ، درخت های توت نیز در باغچه ها پیوند زده شده و امیدواریم در سال های آینده قابل استفاده باشد.

پرویز شیخی اظهار داشت: در انتها از مردم محله و اولیاء دانش آموزان در خواست می کنم همکاری بیشتری را با ما داشته باشند و در فعالیت های مرتبط با مدرسه از ما حمایت کنند.