امام جمعه موقت میبد: شعار و شعور حسینی باید به عنوان یک اصل و اساس تبیین شود

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه شعار و شعور حسینی بر خواسته از معرفت حسینی است گفت: باید شعار و شعور حسینی به عنوان یک اصل و اساس تبیین شود.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس از میبد، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری امام جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میبد ضمن تسلیت ایام محرم و توصیه عزاداران به تقوای الهی اظهار داشت: لازمه قرب به خداوند مراقبت از خود در برابر گناه و معصیت و وسوسه‌های شیطانی است.

وی در ادامه با اشاره به تلاقی اول محرم با هفته دفاع مقدس و برشمردن اهمیت این تلاقی مهم افزود: دفاع مقدس ما نسخه کپی شده قیام عاشورا است و دفاع ما و حضور غیورانه جوانان‌ در جبهه‌های حق با شوق شهادت شعاعی از نور عظمت قیام عاشورا است.

امام جمعه موقت میبد تصریح کرد: دلیل ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان در دفاع مقدس چیزی جز درس گرفتن از ایستادگی و قیام امام حسین نیست.

وی خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بلاد اسلامی که به پیروی از مکتب اهل‌بیت و قیام امام حسین(ع) شکل گرفته است امروز هم با دشمنانی چون یزید و شمر و ابن زیادها مواجهه است که قطعاً قیام ما و دفاع ما تابع قیام ابا عبدالله(ع) است.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری داعش را از نوادگان همان یزیدیان در زمان امام حسین(ع) دانست و افزود: امروز نیز کسانی به اسم حدود اسلامی و با همکاری آمریکا و اسرائیل جنایاتی را مرتکب می‌شوند که این‌ها یک خیمه شب بازی مسخره بیش نیست.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه عزاداری امام حسین دارای ۲ بعد است تاکید کرد: اولین بعد شور و شعار حسینی است که باید ظاهری و علنی باشد و بعد دوم و اساسی آن تبیین معرفت عاشوراست.

وی در ادامه با برشمردن اینکه دشمنان اسلام و در رأس آن‌ها انگلیس بیش از ۱۵۰ سال است که توطئه‌هایی در انحراف عزاداری را شروع کرده‌اند گفت: اولین قدم آن‌ها در جهت ترویج انحرافات قمه زنی است.

غفوری عنوان کرد: شعر و شعور حسینی بر خواسته از یک معرفت است که باید به عنوان یک اصل مهم و اساسی توسط وعاظ و منبری‌ها مورد تبیین قرار گیرد.

استاد حوزه اولین پیام مهم عاشورا را مقاومت و ایستادگی دانست و افزود: باید در مقابل ظلم و ستم و در مقابل باطل تا پای جان ایستاد و مقاومت کرد.

امام جمعه موقت میبد گفت : امربه‌معروف و نهی از منکر و بصیرت در شناخت دوست و دشمن و شناخت ادای تکلیف و شهادت و حق الناس از دیگر پیام‌های عاشورا است.

حجت‌الاسلام غفوری در پایان از تمام منبری‌ها و خطبا خواست در این ایام محرم و هفته دفاع مقدس در منبرهای خود یاد شهدا و جانبازان و ایثارگران را نیز گرامی بدارند.

بعد از نماز جمعه این هفته نیز برای بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر و آرمان سیدالشهدا(ع) راهپیمایی کوتاهی انجام گرفت.