مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک شهری میبد افتتاح شد

پیش از ظهر دیروز، مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک شهری(یخدان) میبد با حضور بانی این پروژه حاج محمد اسلامی مهرجردی، دکتر لطفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، فرماندار، شهردار، فرمانده سپاه، برخی دیگر از مسئولین میبدی و پرسنل شبکه بهداشت و کارکنان این مرکز افتتاح شد.

رئیس اداره بهداشت و درمان در جلسه پیش از افتتاح این پروژه گفت: در مرداد ۹۴ با پیگیری دکتر نبی استارت اولیه بهسازی این مرکز زده شد، و قرار بر این شد که خیر محترم بخشی از هزینه ها را پرداخت کنند، که در ادامه با پرداخت هزینه کامل ۸۰۰ میلیونی، در کنار هزینه ۳۵۰ میلیونی دانشگاه علوم پزشکی این بنا به اتمام رسید.

دکتر سهیلی افزود: مرکز جامع سلامت شهری شماره یک با دو پایگاه زیرمجموعه، جمعیت ۲۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده و در بین هشت مرکز بهداشتی شهرستان، شلوغ ترین مرکز نیز همین مکان است.

وی با اشاره به بخش های مختلف این مرکز افزود: در خدمات ترمیمی در یک سال گذشته جهش زیادی داشته ایم، ان شاءالله در این مرکز  نیز با تعرفه پایین و حتی در برخی از گروه های هدف به صورت رایگان خدمات بهتری را می توانیم ارائه بدهیم.

فرماندار میبد نیز در سخنانی کوتاه و با تشکر ویژه از خیر این پروژه، گفت: تلاش های دوستان در دانشگاه و همچنین در اداره بهداشت و درمان قابل تقدیر است و همراهی و همدلی در این محور ما را به نتایج خوبی رسانده است.

در ادامه این جلسه نیز معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان یزد، با بیان توضیحاتی در مورد فضای معنوی شهرستان میبد در شروع محرم، گفت: امروز روز ویژه ای برای مردم میبد، ما و خیر محترم، حاج محمد اسلامی می باشد و ان شاءالله این موضوع مورد قبول درگاه خداوند قرار گیرد.

دکتر محمد حسن لطفی افزود: خیرین با کمک های خوبی که صورت می دهند، موجب به وجود آمدن عدالت در خدمات برای همه مردم می باشند و دسترسی عموم مردم را به خدمات خوب مهیا می کنند.

وی افزود: معتقدیم سلامت مردم به تنهایی توسط تیم سلامت و بهداشت به دست نمی آید و واقعا ضلع مردم و مشارکت آنها نیز بسیار در تکمیل این نقش مهم است، و سپردن کار به خود مردم کار را با سهولت و سرعت بیشتری پیش می برد.

دکتر لطفی عنوان کرد: سه ضلع مهم در سلامت مردم، جدا از خود مردم، مسئولین و نظام سلامت نیز هستند که در کنار هم این روند را تکمیل می کنند و اگر این سه ضلع با هم کار کنند می توانیم به آینده، بسیار امیدوار باشیم.

وی با اشاره به مشارکت خیرین در کارها ، بیان داشت: مشارکت معمول خیرین در کنار پروژه ها را همیشه به نسبت ۶۰ درصد تعیین می کنیم که در این مکان مشارکت خوب خیر محترم به ۸۰ درصد رسیده است.

محمد حسن لطفی در انتها ابراز امیدواری کرد: با باز شدن گره مشکلات اقتصادی دولت، بتوانیم کمک بیشتری نیز به حوزه سلامت در شهرستان میبد انجام دهیم.