کشورهای اسلامی به سکوت خود در برابر کشتار مسلمانان در میانمار پایان دهند

امام جمعه موقت میبد با انتقاد از ادامه خشونت‌ها علیه مسلمانان در میانمار گفت: کشورهای اسلامی به سکوت خود در برابر کشتار مسلمانان در میانمار پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از میبد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میبد ضمن سفارش خود و مردم به تقوایی الهی اظهار داشت: انجام فرایض الهی موجب روسفیدی انسان در سرای خداوند است.

وی با تبریک روز مباهله به تمام مسلمانان مخصوصاً شیعیان این روز را یک عید دانست و افزود: روز مباهله روز جلالیت و حقانیت اهل‌البیت و روز نزول آیه تطهیر است.

امام‌جمعه موقت میبد در ادامه با اظهار تأسف به دلیل نسل‌کشی مسلمانان در میانمار و همچنین دست‌های دخیل جنایتکاران سعودی و آمریکایی و صهیونیستی در پشت پرده این جنایات، عنوان کرد: یک زن مزدور و بی‌رحم که با اربابان مزدور خود جنایاتی را در میانمار انجام می‌دهد و یک نوع نسل‌کشی راه می‌اندازد از مجامع بین‌المللی جایزه صلح نوبل می‌گیرد و مجامع بین‌المللی فقط به یک بیانیه اکتفا می‌کنند که این واقعاً مضحک و خنده‌دار است.

وی تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید سکوت خود را در قبال این جنایات بشکنند و همچنین سران مزدور عرب نیز که با سکوت خود با اسراییل همراهی می‌کنند باید در قبال این جنایات قیام کنند که البته اولین قدم آن را دولت ایران با ارسال کمک‌های بشردوستانه انجام داد.

اعرافی با اشاره به‌روز خانواده و با برشمردن اینکه خانواده جزو مسائل درجه اول است تأکید کرد: اکنون نهاد خانواده‌ها مورد هجوم دشمن و استکبار است و خانواده پایه اصلی و سلول یک جامعه سالم است.

وی با اشاره به اینکه خانواده رکن اصلی جامعه است تصریح کرد: خانواده خوب یعنی خانواده‌ای که زن و شوهر نسبت به هم احترام قائل باشند و نسبت به فرزند خود احساس مسئولیت کنند و اولاد سالم تحویل جامعه دهند که اگر خانواده درست شد جامعه و اجتماع و اخلاق نیز درست می‌شود.

امام‌جمعه موقت میبد در پایان با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد جابجایی مدیران ارشد استان تأکید کرد: از مسئولان وزارت کشور تقاضا داریم در منصوب کردن مدیران جدید خیلی دقت کنند و فردی را منصوب کنند که انقلابی و جهادی باشد و خدوم مردم باشد و موقعیت جناحی و فردی برای او اهمیت نداشته باشد و کار جهادی را در دستور کار خود قرار دهد.

اعرافی در پایان تأکید کرد: از مسئولان وزارت کشور درخواست داریم که جهت منصوب کردن مدیران جدید نظر و دیدگاه صاحب‌نظران و بزرگان استان و نماینده ولی‌فقیه و خبرگان و ائمه جمعه را بخواهد و مشورت کند تا مدیری خوب از جانب دولت در استان منصوب شود که به مشکلات و معضلات مهم استان ازجمله اشتغال و آب رسیدگی کند.