آیت الله اعرافی: باید تلاش کنیم احساسات و مراسمات برای روز عید از خطوط قرمز شرع خارج نشود

امام جمعه میبد گفت: نقض برجام همچنان از طرف آمریکا وجود دارد که متاسفانه مسئولان مواضع قاطع و قوی اتخاذ نکردند.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس از میبد؛ آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه میبد با توصیه به تقوا، پرهیزگاری و فرمان‌برداری از خداوند اظهار داشت: پارسا و متقی کسی است که خداوند در درون او جلوه کرده باشد.

وی ضمن تبریک عید بزرگ غدیرخم و حادثه بزرگی که چون خورشید در جهان اسلام می‌درخشد تصریح کرد: عید غدیرخم از بزرگترین اعیاد است که باید ابراز احساسات خوبی در این روز به مولای متقیان حضرت علی علیه السلام انجام شود.

اعرافی با توصیه به اینکه باید ابعاد واقعه غدیر را به نسل جوان شناساند افزود: باید تلاش کنیم که احساسات و مراسمات به نحوی انجام شود که از خطوط قرمز شرع خارج نشود و جشن و سرور از راه خلاف شرع نباشد.

آیت الله اعرافی با تاریخی خواندن روز۱۷ شهریور به عنوان روزی ماندگار و تاریخی در انقلاب اسلامی، اظهار داشت: متاسفانه امروز برخی اقدامات و تبلیغات جهت ناچیز و کم کردن خباثت و ظلم رژیم پهلوی انجام می‌شود که این یک خیانت بزرگ است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تأکید کرد: باید چهره واقعی رژیم پهلوی که وابسته به استکبار جهانی و آمریکا بود در ذهن تاریخی بماند که البته ۱۷ شهریور یکی از نشانه های این ظلم بزرگ است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تعاون یکی از ارکان مهم اقتصاد و رکن قوی در اقتصاد مقاومتی است عنوان کرد: در بخش خصوصی پیشرفت‌هایی صورت گرفت که البته کافی نبود و در برنامه پنجم توسعه قرار شد رشد، ۲۵ درصدی باشد که این نیز محقق نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ویژه تعاون در حل مشکل بیکاری و اشتغال و اقتصاد کشور اظهار داشت: نظام تسهیلاتی و دولتی ما باید به تعاونی ها اولویت ویژه ای بدهد و به سمت حمایت از تعاونی‌ها حرکت کند که امیدواریم توصیه‌های رهبر انقلاب در دولت جدید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت‌الله اعرافی با اشاره به ادامه نقض برجام از سوی آمریکا و برخورد نکردن قاطع مسئولان تاکید کرد: مسئولان و دولتمردان باید با قاطعیت و شجاعت و تدبیر دقیق، اقدامات لازم را انجام دهند که متاسفانه هنوز اقدامی اساسی صورت نگرفته است.

خطیب جمعه میبد همچنین از مسئولان خواست از یاوه‌گویی های آمریکا نترسید و محکم و قاطع در برابر استکبار جهانی بایستید و با الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مواضعی قاطع و حکیمانه، روشن و شجاعانه در برابر آمریکایی‌ها اتخاذ کنید.

رئیس جامعه‌المصطفی با اشاره به حوادث متعدد در جهان اسلام و ظلم و ستم در کشورهای بحرین و سوریه و عراق و مخصوصا کشتار مسلمانان میانمار ابراز تأسف کرد و افزود: جهان اسلام از اینهمه تفرقه‌افکنی و نا آگاهی و ترس در رنج است و در مسیرهای ناروایی افتاده است که باید معالجه شود و علمای اسلام و دانشگاهیان و جهانیان باید بیدار شوند و اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: جهان اسلام اگر در این نقطه عطف تاریخی بیدار نشود و قیام نکند ضربه بزرگی خواهد خورد و اکنون متاسفانه تفرقه‌افکنی‌ها و ناآگاهی و غفلت باعث جدایی جهان اسلام شده است.

آیت‌الله‌اعرافی در پایان ضمن محکوم کردن این جنایات و ظلم بین المللی که برآمده از سیاستهای آمریکا و اسرائیل در حق جهان اسلام و مخصوصاً مسلمانان میانمار است گفت: امروز ایران اسلامی بر اساس تعهد خود از این ظلم و ستم اعلام تنفر می‌کند و از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم به ظلم و جنایات رسیدگی کنند و کشورهای اسلامی و دنیای اسلام چشم بر روی این همه ظلم نبندند.