طرح منبر مکاسب در شهرستان میبد اجرا خواهد شد

رئیس دادگستری شهرستان میبد گفت: با پیشنهاد دادگستری میبد به شورای فرهنگ عمومی این شهرستان و با تأیید اتاق فکر این شورا، طرح منبر مکاسب در شهرستان میبد اجرا خواهد شد.

به گزارش میبدما به نقل از ایکنا؛ حسین دهقانی، رئیس دادگستری شهرستان میبد اظهار کرد: با پیشنهاد دادگستری میبد به شورای فرهنگ عمومی این شهرستان و با تأیید اتاق فکر این شورا، طرح منبر مکاسب در شهرستان میبد اجرا خواهد شد.
رئیس دادگستری شهرستان میبد گفت: این طرح با هدف آگاه سازی مردم و کاهش دعاوی تجاری آنان پیگیری و دنبال می شود.
دهقانی از اجرای این طرح توسط یک روحانی آشنا به مباحث فقهی مرتبط با تجارت خبر داد و افزود: این روحانی ضمن آسیب شناسی دعاوی تجاری با انتقال تجارب در دعاوی خرد تجاری، از طریق منبرهای تخصصی مکاسب، مباحث فقهی- شرعی و حقوقی تجار و کسبه در جهت اعتلای آگاهی های عمومی و حقوقی جامعه گام خواهد برداشت.
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در مسجد شهرک صنعتی شهرستان خواهد بود، اظهار کرد: روش ها و رفتارهای نامناسب در حوزه تجارت در این دوره مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و استقبال فراگیر و نتایج ارزشمند از اجرای این طرح مورد انتظار است.
این مقام قضایی، این طرح را طرحی بازسازی شده از فرهنگ های اصیل اسلامی دانست و بیان کرد: استفاده از تعالیم آسمانی اسلام و حرکت در جهت آموزه های دقیق آن بدون تردید عامل تحقق یک جامعه پویا، رو به رشد و رو به تعالی را رقم خواهد زد.
رئیس دادگستری شهرستان میبد، تمسک به آموزه های اعتقادی اسلام راستین و اجرای تعالیم دقیق دینی را حرکتی اثر گذار در پیشگیری از وقوع جرم ذکر کرد و گفت: برای فائق آمدن بر جرائم مرتبط با حوزه تجارت، تمسک به آموزه های دینی مرتبط با خرید و فروش با عنوان مکاسب به طور قطع راهگشا خواهد بود و این اقدام می تواند به عنوان الگویی برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در دیگر موضوعات نیز مد نظر قرار گیرد.
یادآور می شود اجرای این طرح با تصویب آن پس از تشریح طرح توسط رئیس دادگستری شهرستان میبد در جمع اعضای اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی این شهرستان شروع و از حمایت مستقیم امام جمعه این شهرستان برخوردار است.