نظرات جالب دکتر کمال دهقانی درباره فتنه۸۸ و حصر سران فتنه: هم به آبرو و حیثیت خودشان ضربه زدند، هم کشور را تحت فشار قرار دادند

اولین نشست خبری دکتر کمال دهقانی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، دیروز عصر برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ در این نشست خبری که حدود سه ساعت به طول انجامید، دکتر دهقانی به سوالات اصحاب رسانه و خبرنگاران پاسخ گفت.

یکی از سوالات این نشست خبری که توسط خبرنگار میبدما پرسیده شد که به موضوع فتنه و حصر سران فتنه و موضع دکتر دهقانی به عنوان نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در این باره اشاره داشت؛ دکتر دهقانی در جواب این سوال، اینگونه پاسخ گفت:

در مورد حصر هیچ وقت صحبت نکرده ام، اما در مورد فتنه صحبت کرده ام

من در مورد حصر هیچ وقت صحبت نکردم، زیرا بسیاری در این مورد گفته اند، و لزومی ندیدم من نیز صحبت کنم، زیاد هم دوست نداشتم در مورد آن صحبت کنم و ان شاءالله یک روزی این مسئله به نحوی رفع و رجوع شود.

اما در مورد فتنه اظهار نظر کرده ام، در فتنه متاسفانه بیش از اینکه به اصل پرداخته شود، به فرعیات پرداخته شد، و این موضوع را هر کسی ابزاری کرد برای کوبیدن مخالف خودش، یعنی می خواهند رقیب را از صحنه بیرون کنند، می گویند فتنه گر و …

چه بسا افرادی بودند که داعیه مبارزه با لیبرالیزم داشتند، ولی خودشان خدمت به غرب می کردند. چه بسا کسانی که در مقابل فتنه بودند، ولی هدفشان دفاع از رهبری و ارزش ها نبوده و فقط می خواستند طرف مقابل را بکویند، و تنها کسی که با دلسوزی در مورد فتنه گفت، مقام معظم رهبری بودند، و یادمان باشد ایشان تاکید کرد راس فتنه امریکا بود، همان ها که دنبال کودتای مخملی در کشور بودند.

در فتنه گروهی هم به حیثیت خود ضربه زدند و هم فشار زیادی به کشور وارد کردند

اما در جریان فتنه، هر دو طرف مقصر بودند. نیاییم یک طرف را ببینیم و یک طرف را رها کنیم، آزادمرد باشیم و همه واقعیت را با هم ببینیم و نه قسمتی که خودمان دوست داریم.

انها که به قانون تمکین نکردند اشتباه بسیار مهلکی کردند، به حیثیت و آبروی خودشان ضربه زدند و فشار زیادی هم از لحاظ امنیتی بر کشور وارد کردند، در حالی که اصلا نباید این کار را می کردند.

موضوع دیگر، سرمایه ای به نام اعتماد مردم به نظام و کشور است. برخی در صدد وارد کردن خدشه بر اعتماد مردم به نظام بودند. وقتی انتخابات را زیر سوال بردند و تهمت زدند، یعنی دولت و حکومت و در اصل، نظام، این اشتباه را کرده است؛ یعنی به نوعی نشستند روی شاخه درخت و شروع به بریدن از بن کردند. هر چند اشتباهاتی بوده، تخلفاتی صورت گرفته بوده، ولی تقلبی در کار نبوده، و همان روز هم گفته شد که این تخلفات هیچ تاثیری هم در انتخابات نداشته است. اینکه بیایند همه انتخابات را زیر سوال ببرند و باعث آن همه گرفتاری و تحمیل هزینه بر کشور شوند، قطعا اشتباه بوده؛ و در اصل کسانی که بهره برداری حداکثری از این موضوع را کردند، دشمنان ما بودند.

طرف دیگر هم کسانی بودند که همه مردم جامعه را تحریک می کردند و به نوعی نفت و روغن روی اتش می ریختند، این هم کار اشتباهی بود و باید در نظر گرفته شود.

تلاش خود را بکنیم تا کارایی خود را بالا ببریم

اما نظر من این است که، حدود ۴۰ سال از انقلاب گذشته و ما باید در مرحله ای وارد شویم که کارایی خود را نشان بدهیم و بیشتر، فکرمان این باشد که مشکلات اصلی کشور را حل کنیم، مشکلاتی که رهبر معظم انقلاب سال هاست که در حوزه مدیریت و اقتصاد روی آنها نظر دارند، حتی کمتر پیش آمده، رهبری در مورد مشکلات سیاسی گفته باشند، ما در اوج اقتدار سیاسی در منطقه و جهان هستیم. جلوی اسراییل و آمریکا ایستاده ایم و در حوزه سیاسی، در منطقه حرفی برای گفتن داریم.

ولی در داخل کشور و در حوزه اقتصاد مشکلات و نارضایتی داریم. باید تلاشمان را بکنیم که کارایی را بالا ببریم. مشکلات پولی، بانکی، قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر، مهاجرت های روستا به شهر، بیکاری، معضل آب و … وجود دارد، چرا به این مسائل نمی رسیم؟ چون به مسائلی می پردازیم که غیر ضروری است، وقتی در مجلس به این حواشی غیر ضروری می پردازیم، چه کسی به مشکلات اصلی می رسد و قوانین را به روز می کند؟

اگر این بحث های غیر ضروری و سیاسی را رها کنیم، آن وقت می تواینم وزیر را بیاوریم و عملکردش را بسنجیم و مثلا از او بپرسیم که، چه کارهایی در حوزه فعالیتتان انجام داده اید و چه حرکت بهتری نسبت به قبل کرده اید؟

مستقلم و در موقع خودش هم از اصولگرا و هم اصلاحطلب انتقاد می کنم

من این بحث های غیر ضروری را به نوعی ظلم به مردم می دانم، زیرا کار برای مردم این میان فراموش می شود، در مجلس هم من مستقلم، و حتی به عنوان عضو هیئت موسس فراکسیون مستقلین هم هستم.

در مجلس از خیلی دوستان اصولگرا انتقاد می کنیم، مثلا نظارتمان با اقای قدوسی که حتی رفیق هم هستیم تفاوت دارد، و خیلی وقت ها حرف های برخی از دوستان اصلاحطلب را هم قبول نداریم، مانند زیر سوال بردن قوه قضاییه از طرف آقای صادقی که با هم دوست و همکار هم هستیم.

موضع من این است که، این حرکت های افراطی و تفریطی ضربه می زند به نظام، حرف های غیر ضروری ضربه می زند به نظام، ما باید مشکلات را بشناسیم و حل کنیم. مجلس و دولت هم کمک متقابل به هم داشته باشند، چون هدف این هست که کار صورت بگیرد، همه جا هم قرار نیست تعریف و تمجید از کارهای دولت صورت بگیرد، قطعا وزیری خلاف برنامه ششم عمل کند و یا برنامه ای نداشته باشد اول خصوصی تذکر می دهیم و اگر اصلاح نشد، در تریبون عمومی می گوییم.