گزارش ویژه‌ی میبدما از حضور مجید جلالی در میبد/ همراه با گزارش تصویری

امام جمعه موقت شهرستان، ضمن تشکر از مجید جلالی به خاطر حضور در میبد، گفت: باشگاه مهربد حدود ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد و تربیت شدگان این مجموعه در طول این سال ها از پاک ترین جوان های ما بوده اند.

حجت الاسلام حسنی در مراسمی که با حضور مجید جلالی و مسئولین و مردم در سالن ارشاد برگزار شد، گفت: باید تشکر کنم از آقای مصطفی زارع به خاطر زحمت هایی که می کشند و همین طور جا دارد تقدیر ویژه ای از آقای حاج هدایت هدایتی داشته باشم، با اینکه ایشان در حوزه بهداشت سرمایه گذاری کرده بودند، در مراجعه ای که به ایشان برای حوزه ورزش شده بود، مساعدت کامل را انجام دادند.

وی افزود: سرمایه گذاری در حوزه ورزش عبادت است و حسینیه و مسجد ساختن با اینکه کاری نیک می باشد اما به خاطر کامل بودن ظرفیت ما دراین حوزه، و نیازی که در حوزه ورزش داریم، باید توجه بیشتری را معطوف به ساختن مکان های ورزشی کنیم.

امام جمعه موقت میبد با ابراز امیدواری برای موفقیت این مجموعه در تربیت روحی و جسمی نونهالان، ادامه داد: آقای جلالی بین همه مربیانی که وجود دارند، از اخلاقی ترین های آنهاست، و با توجه به اهمیت بحث اخلاق در کنار ورزش، باید از وجود ایشان بیشترین بهره را ببریم.

شیخ علیرضا آقایی: شورای شهر با همه توان در حوزه ورزش فعالیت خواهد کرد

در ادامه رئیس شورای شهر میبد نیز طی سخنانی گفت: ۱۰۰ درصد مساجد و حسینیه های ما و حدود ۹۰ درصد مدارس ما خیری هستند و متاسفانه باید بگویم در این موضع دولت سوءاستفاده می کند، و بودجه های فرهنگی ما را تمام و کمال پرداخت نمی کند.

حجت الاسلام علیرضا آقایی افزود: بنا بر جمله معروف امام خمینی(ره)، باید بگویم اعتقاد من هم همین است که درب هر ورزشگاهی باز شود، درب زندانی بسته می شود.

وی افزود: شورای شهر با همه امکاناتی که در توان خود دارد در حوزه ورزش کمک می کند، و از همه ظرفیت های خود استفاده خواهد کرد.

شیخ علی آقایی ادامه داد: به آقای هدایتی بزرگوار نیز گفته ام که در این دوره نماینده خانم نیز در شورا حضور دارد و برای برداشتن قدم های مناسب در حوزه ورزش بانوان نیز به کمک های ایشان نیاز داریم.

روحانی میبدی با اشاره به سابقه فعالیتش در دادگستری گفت: کسانی که اهل ورزش و هیئت و مسجد بودند، شاید دو سه درصد از پرونده های دادگاه را تشکیل می دادند که مشکلات حادی نیز نداشته اند و این اهمیت بحث ورزش و ایمان را در ساختن روحیه افراد جامعه و مخصوصا جوانان می رساند.

آقایی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم نسل خوبی داشته باشیم، باید به این سمت برویم و ما با جناب آقای حسنی هم برنامه داریم که توان خیری را به سمت و سوی مسائل ورزشی و فرهنگی سوق دهیم.

دکتر کمال دهقانی: مانند آقای “معلم” شاید نداشته باشیم

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این مراسم به نوعی به گردهمایی بزرگی در شهرمان تبدیل شد و تشکر می کنم از همه کسانی که موجبات این گردهمایی را فراهم کردند.

دکتر کمال دهقانی با اشاره به سالم بودن جامعه ای که ورزش محور آن باشد، گفت: خیرین ما در بخش های زیادی مانند آموزش پرورش، موثر و فعال بودند، ولی واقعا ما در موضع ورزش ضعف داریم و با ضعفی که دولت در ساختن زیرساختها دارد، باید دست خیرین را بگیریم و در این حوزه از ایشان کمک بخواهیم.

وی با اشاره به لقب های آقای معلم و کامپیوتر فوتبال ایران که برای آقای جلالی به کار می رود، گفت: کلمه آقای معلم مختص ایشان است و دوره های تخصصی را حتی در خارج از کشور گذرانده و مانند ایشان شاید نداشته باشیم.

دهقانی با تاکید بر ظرفیت بسیار بالای فوتبال در میبد ادامه داد: در دیداری که با وزیر ورزش داشته ایم، موفق شدیم برای اتمام پرروژه های نیمه تمام ورزشی در شهرستان، اعتباراتی را کسب کنیم.

مجید جلالی: بنده با همه توان در این مسیر به شما کمک می کنم

در ادامه این مراسم آقای مجید جلالی نیز طی سخنانی گفت: از اینکه می بینم فوتبال همه مسئولین مردم را می تواند در یک شهر جمع کند خوشحالم، و این دور هم جمع شدن باعث نتایج خوبی برای جوانان می شود.

مربی مطرح کشور با اشاره به جلسه ای که با وزیر کشور داشته و در آن جلسه از خطرات اعتیاد صحبت شده، ادامه داد: طرحی را آماده کرده ام که “فوتبال علیه اعتیاد” نام دارد و مراحل نهایی خود را طی می کند، که به زودی تحویل آقای رحمانی فضلی می شود.

وی تصریح کرد: باید درب هایی روی جوانان باز کنیم که درب های گناه را بر آنها ببندد و من می گویم ما چه کار می کنیم برای آنها؟ و چه حرکتی برایشان کرده ایم؟ پس توجیه دارد که برای فوتبال باید قدم های بهتری برداریم.

مجید جلالی ادامه داد: در این جا با حضور خیرینی مانند آقای هدایتی کار بهتر پیش می رود و هزینه برای فوتبال کمتر از هزینه کردن برای بیمارستان و مدارس و مساجد نیست.

دبیر کل کانون مربیان کشور، افزود: طرحی را در شهرستان ها شروع کردیم که امسال نیز در میبد به اجرا گذاشتیم و در آن، طرح‌درس ۹ هفته ای برای کشف استعداد و بعد از ان طرح‌درس هایی برای تربیت نخبگان داریم.

وی در انتها با ابراز امیدواری برای اجریی شدن ایده هایی که باعث رشد فوتبال می شود عنوان کرد: شهری که مسئولینش اینگونه جمع می شوند و این صحبت های خوب را انجام می دهند، می تواند آینده خوبی داشته باشد و بنده به هر طریقی که بتوانم در این مسیر به شما کمک می کنم، و هر زمانی که بخواهید با کمال میل می آیم.

در انتهای این مراسم از آقایان مجید جلالی، هدایت هدایتی و جواد شامحمدی به صورت ویژه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

مجید جلالی بعد از این مراسم در ورزشگاه شهید چمران حضور یافت و از آکادمی فوتبال مهربد و فعالیت مربیان و متربیان این مجموعه بازدید و در جریان مسائل فنی باشگاه قرار گرفت.

گزارش تصویری این مراسم و بازدید را در ادامه مشاهدا می فرمایید: