گزارش تصویری از نماز جمعه شهرستان میبد/ ۲۷ مرداد

ایت الله اعرافی: از دولت جدید انتظار داریم فکری اساسی برای رکود و بیکاری داشته باشد و در مسائل فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی شاخص‌های مهم اسلامی را مدنظر داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تلاش دشمن برای مذاکره در خصوص توانمندی دفاعی کشور گفت: توانمندی دفاعی به‌مثابه ناموس ملت است و قابل‌مذاکره نیست.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس از میبد، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میبد ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: انسان پارسا و باتقوا کسی است که دل او سرشار از غم‌های سازنده و انسان‌ساز باشد. دهه اول ماه ذی‌الحجه یک دهه پرفروغ است که در این ماه فرصت‌های نابی ازجمله روز عرفه و عید قربان جهت خودسازی و اصلاح تهذیب نفس وجود دارد.

اعرافی در ادامه بابیان تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه و روز ازدواج تأکید کرد: جوانان و خانواده‌ها باید در اهتمام به امر ازدواج نسل جوان و بالا رفتن سن ازدواج برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند تا بتوانیم از مشکلات فردی و اجتماعی بالا رفتن سن ازدواج در جامعه بکاهیم.

امام‌جمعه میبد ضمن گرامی داشت هفته دولت و تبریک دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: از دولت جدید انتظار داریم فکری اساسی برای رکود و بیکاری داشته باشد و در مسائل فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی شاخص‌های مهم اسلامی را مدنظر داشته باشد.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار کرد: مسجد الگو، مسجدی است که سه وعده در آن نماز اقامه شود، به پایگاهی برای تبیین گفتمان اسلامی و انقلابی بدل شده و جوابگوی نسل جوان باشد.

آیت‌الله اعرافی تأکید کرد: برخلاف خواسته دشمنان و بدخواهان کشور ایران صنایع دفاعی که ناموس ملت ایران است و در مورد آن با هیچ‌کس مذاکره نمی‌کنم و از این ناموس خود دفاع می‌کنیم و در دفاع از امنیت کشور ایران اسلامی کوتاه نخواهیم آمد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بابیان اینکه در کودتای ۲۸ مرداد آمریکایی‌ها اعتراف کردند که یک رژیم ستمکار و مستکبر را بر کشور ایران تحمیل کردند افزود: این کودتا درس‌های بزرگی داشت ازجمله مهم‌ترین درس آن غفلت جریان دولت در آن زمان بود که دولت وقت از عنصرهای ارزشی و مردمی دور شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پایان تصریح کرد: آمریکاو دشمنان ایران بدانند راهی را طی می‌کنند که بارها به شکست انجامیده است و به‌زودی طعم شکست مفتضحانه را بار دیگر خواهند چشید.