دستگاه دیپلماسی باید نسبت به جنایات اخیر علیه مسلمانان مواضع قاطعی اتخاذ کند

شورای محترم توجه کند، شهرداری انتخاب کند که روحیه جهادی و انقلابی داشته باشد. مسائل فرهنگی باید حتماً رسیدگی شود و اگر خدای‌نکرده در مجموعه شهرداری ریخت‌وپاشی باشد باید جلوگیری شود

حجت‌الاسلام علیرضا حسنی در خطبه های نماز جمعه این هفته میبد با تأکید و توصیه بر تقوای الهی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل فلاح زندگی داشتن تقوا در زندگی است

به گزارش میبدما به نقل از فارس؛ وی گفت: اگر مسئولین از صنایع کوچک حمایت کنند، یکی از راه‌های تولید اشتغال است و می‌تواند همین حمایت از صنایع به اقتصاد کشور کمک کند و چرخ صنعت کشور بچرخد.

حجت‌الاسلام حسنی در ادامه سخنان خود با اشاره به مراسم تحلیف و تنفیذ ریاست جمهوری که با امنیت کامل و بدون تأخیر برگزار شد تأکید کرد: فقط نکته‌ای که باید در آغازین روزهای این دولت عرض کنم این است که دولت و کابینه جدید باید به همه تذکرات دلسوزانه رهبری گوش کنند و عمل کنند.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به تذکرات مهم رهبری که اشتغال تعامل با جهان است افزود: تمام تلاش دولت و کابینه باید حل مسئله اشتغال و رفع گره‌های اقتصادی معیشتی مردم باشد و تنها راه باز کردن این گره‌ها اقتصاد مقاومتی است.

وی تذکر دوم رهبر انقلاب را تعامل با جهان خواندند و گفت: نکته‌ای که رهبری بزرگ انقلاب کم به آن اشاره می‌کردند گرچه برخی تصورشان این بود که جهان یعنی چند کشور خارجی و امریکا اکنون‌که همه به امریکا بدبین شده‌اند، ایشان تذکر به تعامل می‌دهد و دیدیم که از همه کشورهای دنیا برای تحلیف رئیس‌جمهور آمدند.

حجت‌الاسلام حسنی تأکید کرد: کار سبک و زشتی که از چند نماینده در بحث سلفی گرفتن با نماینده دست چندم اروپا اتفاق افتاد واقعاً مایه تأسف است که البته امیدواریم نمایندگان از مردم عذرخواهی کنند.

وی به تحریم‌های جدید امریکا که به گفته مسئولان هم روح و جسم برجام را نقض کرد اشاره و تصریح کرد: در این موضوع امریکا غلط دیگری هم می‌خواهد انجام دهد و می‌خواهد از مراکز نظامی بازدید کند که به سردمداران امریکا میگوییم آرزوی بازدید از مراکز نظامی ما بااقتدار رهبر انقلاب و نیروهای نظامی ما به کور خواهید برد.

امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به جنایات اخیر ازجمله یورش وحشیانه عربستان به عوامیِه شیعه‌نشین، حمله امریکا به بسیجیان عراقی در مرز سوریه عراق و بدترین جنایت این مدت که حمله به شیعیان افغانستان که موجب شهادت بسیاری و اسارت زنان و دختران شد اظهار داشت: این‌ها قلب انسان را می‌فشارد، اگر دو نفر در غرب کشته می‌شدند دولتیان ما تسلیت نمی‌گفتند و برخی‌ها شمع روشن نمی‌کردند اکنون‌که ناموس شیعه را به تاراج بردند چرا سکوت کردند. ما از دستگاه دیپلماسی متوقعیم که موضعی سخت در مورد این جنایات بگیرد که منشأ اصلی آن ام‌الفساد امریکا است.

حسنی در پایان تأکید کرد: شورای محترم توجه کند، شهرداری انتخاب کند که روحیه جهادی و انقلابی داشته باشد. مسائل فرهنگی باید حتماً رسیدگی شود و اگر خدای‌نکرده در مجموعه شهرداری ریخت‌وپاشی باشد باید جلوگیری شود و برای نقاط مختلف نیز باید رسیدگی به عدالت باشد.