تخریب بقیع

سید مهدی جلالزاده میبدی

حجت الاسلام سید مهدی جلالزاده میبدی

سالروز تخریب و ظلم وهابیت درباره قبور ائمه معصومین علیهم السلام در چند سال اخیر شاید نیاز چندانی به یاد آوری نداشته باشد چرا که الان همین وهابی های ظالم و قسی القلب در حال تخریب شهرها و ظلم و کشتار به شیعیان یمن و بحرین هستند.

یکی از سنت های خداوند متعال اینست که این جهان در برابر این ظلم ها و ناحقی ها عکس العمل نشان خواهد داد و ظلم ها را استفراغ خواهد کرد و پس خواهد زد، چون این عالم با حق سرشته شده اند و ظلم را در خود فرو نمی برند.وَ سَیَعْلَمُ اَلَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ ﴿الشعراء، ۲۲۷﴾ آنها که ستم کردند به زودی می‌دانند که بازگشتشان به کجاست!
و البته هر روز در دعای عهد می خوانیم که اللهم اکشف هذه الغمه عن هذه الامه بحضوره و عجل لنا ظهوره و آنها ظهور حق و عدالت را دور می پندارند و ما آن روز را نزدیک می دانیم.

منتها نزدیک شدن آن روز بصیرت می خواهد، بصیرتی که بتوانیم دشمنان، ظالمان و منافقان را بشناسیم و با آنها در حال مبارزه و جنگ باشیم و به جریان نفاق در جامعه اسلامی و جهان اجازه تاخت و تاز ندهیم.

اگر ما شیعیانِ همان ائمه ای هستیم که قبورشان روزی توسط وهابیت مورد تعرض قرار گرفت باید در برابر جریان های ظلم و نفاق که خط حرکتشان به امثال همین وهابیت و منافقین ختم می شود موضع بگیریم و در موضع خود فعال و پویا و مبارز باشیم تا تخریب ها و ظلمهایِ دیگر آنان را در نطفه خفه کنیم.

و شاید کمترین کاری که از هر کسی در برابر ظالمینِ به پیکر امت اسلام -از همان روزهای اول تا به حال-می تواند انجام بدهد لعن و نفرین بر آنهاست.
امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) فرمود: والله اگر این امت روی خاک بایستند با پای برهنه در حالی که بر سر خود خاکستر ریخته باشند و گریه و زاری کنند و بر کسانی که آن‌ها را گمراه کرد‌ه‌اند و راه خدا را بسته‌اند و مردم را به سوی جهنم خوانده‌اند؛ لعنت کنند باز این امت در لعن و بیزاری کم کاری کرده‌اند. (بحار الانوار ج۳۰ ص ۱۲۶)

ای خدایی که امیدِ همه به توست امیدِ و نور چشم همه مستضعفین جهان را برسان و به ما توفیق ده تا ما یاری کنندگانِ او در یاری حق و حقیقت باشیم.

آمین یا رب العالمین