ایت الله اعرافی: توبه یعنی قدرتی که بتوانیم از جاذبه شهوت و گناه دوری کنیم/ گزارش تصویری از شب ۲۱ ماه رمضان در مصلی میبد

ایت الله اعرافی امام جمعه میبد در شب ۲۱ رمضان در مصلای میبد با اشاره به احیا و شب زنده داری در این شبهای پر برکت و شبهای توبه، اظهار داشت: توبه یعنی قدرتی که ما بتوانیم از جاذبه شهوت و گناه دوری کنیم و جدا شویم.

مراسم معنوی شب ۲۱ ماه مبارک رمضان در مصلی آیت الله اعرافی برگزار شد.
به گزارش میبدما؛ ایت الله اعرافی امام جمعه میبد در شب ۲۱ رمضان در مصلای میبد با اشاره به احیا و شب زنده داری در این شبهای پر برکت و شبهای توبه، اظهار داشت: توبه یعنی قدرتی که ما بتوانیم از جاذبه شهوت و گناه دوری کنیم و جدا شویم.

ایشان همچنین با بیان اینکه  شب قدر شبی است که انسان میتواند با توبه  از جاذبه های شیطان ازاد شود تاکید کرد: توبه یک بازگشت به حقیقت است و بهترین شبها برای استغفار و توبه همین ماه و شب قدر است که از هزار ماه برتر است.

ایت الله اعرافی در ادامه با تاکید بر اینکه توبه واقعی انسان دارای ۴ رکن میباشد اظهار داشت: اولین رکن توبه دانایی و شناخت است و هیچ فضیلت کاملی در انسان پیدا نمیشود مگر با شناخت و دانایی .

وی همچنین دومین رکن توبه را پشیمانی و ندامت و بازگشت به خدا عنوان کردند و افزودند: پشیمانی از گناه و  ندامت باید برآمده از دل انسان باشد.

مدیر حوزه های علمیه تصربح کرد: سومین رکن از استغفار و توبه، رفتار و تدارک جبران خطاهای گذشته است.

اعرافی تاکید کرد: بعد از اجرای این سه اصل مهم اخرین رکن جهت اجابت توبه، دعا، استغفار و استفاده از زبان است.

در پایان مراسم مردم شریف و عزادار در شب قدر دست توسل به سوی حق دراز کردند و قران به سر، اهل البیت را جهت توبه واقعی و استغفار به درگاه خداوند متعال واسطه کردند.

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?