آیا مسئولین، شورای پنجم و شهردار منتخب، قدر هوشمندی اهالی شهیدیه و فیروزآباد را خواهند دانست؟

مردم فهیم این دو محله به جای پافشاری صرف بر پرکردن ورقه‌های رأیشان از چهره‌های هم‌محله‌ای، ترجیح دادند که افراد اصلح را –هرچند که اهل محله آنان نباشند- انتخاب کنند.

در جریان انتخابات شورای شهر پنجم میبد، اتفاقات کم‌نظیر زیادی افتاد که متاسفانه در سایه انتخابات ریاست جمهوری کمتر به آن پرداخته شد اما به نظر می‌رسد نباید از این مسائل به راحتی عبور کرد.

به گزارش میبدما؛ گذشته از «نه» محکم مردم میبد به تمامی ۹ عضو فعلی شورای شهر میبد، کمرنگ شدن علائق محله‌ای در رای‌دادن مردم محلات مختلف این شهر –که مدتهاست به عنوان یکی از چالشهای اساسی میبد مطرح است- یکی از وجوه ممتاز انتخابات پنجمین دوره شورای شهر میبد است.

این موضوع به ویژه در دو محله شهیدیه و فیروزآباد، جلوه چشمگیری داشت و مردم فهیم این دو محله به جای پافشاری صرف بر پرکردن ورقه‌های رأیشان از چهره‌های هم‌محله‌ای، ترجیح دادند که افراد اصلح را –هرچند که اهل محله آنان نباشند- انتخاب کنند.

این رفتار اهالی شهیدیه و فیروزآباد، اگرچه باعث شد هرکدام از این دو محله پرجمعیت میبد صرفا یک نماینده از میان هفت منتخب شورا داشته باشند اما در عوض، سطح تعهد، تخصص و کارآمدی شورای پنجم –حداقل روی کاغذ- تا حد زیادی نسبت به شورای فعلی ارتقاء یافته است و حتی دو چهره منتخب مردم میبد از این دو محله (یعنی آقایان صفرعلی دهقانی و علی آزادمنش) نیز در زمره جوانان متعهد و بانشاطی باشند که قبلا به خوبی امتحان خود را پس داده‌اند.

با این وصف، به نظر می‌رسد نباید این هوشمندی و البته فداکاری اهالی دو محله شهیدیه و فیروزآباد بدون اجر باقی بماند و مسئولان شهرستان و شهردار منتخب و همچنین اعضای شورا –به خصوص دو عضو منتخب شورا از این دو محله- باید حل مشکلات این دو محله را که پرجمعیتترین و وسیعترین محلات میبد محسوب می‌شوند، به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند و البته این موضوع را مدنظر داشته باشند که درصورت ادامه روند سابق و کم‌کاری اعضای شورای پنجم، مطمئنا مردم میبد و به ویژه اهالی این دومحله پرجمعیت و راهبردی از این تصمیم خود پشیمان خواهند شد و این‌بار محله‌گرایی در شهرمان به شکلی غلیظتر از گذشته نضج خواهد یافت.

امیدواریم مسئولین شهرستان و به ویژه شهردار منتخب شورای پنجم و اعضای این شورا با توجه ویژه به مشکلات دو محله شهیدیه و فیروزآباد، عزم اهالی این دو محله را نسبت به راهی که انتخاب کرده‌اند راسخ‌تر کنند و نگذارند پای خباثت‌ها و سیاسی‌کاری‌ها در این مسئله به شورا و شهرداری باز شود و سبک رای دادن مردم این دو محله در دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، محملی برای انتقام‌گیری و تضییع حق اهالی شهیدیه و فیروزآباد شود.