علیرضا پناهیان: من بعید می دانم آقای روحانی رای بیاورد/ رای دادن کافی نیست، اگر رای درست می دهید، باید رای دادن دیگران نیز درست کنید

خدا رحمت کند نماینده مجلس شما آقای یحیی زاده را که خدمتشان رسیده بودم. چند دوره نماینده بود، چه چیزی برداشت؟ تمام شهر شهادت می دهند که از اعتبارش سوء استفاده نکرد

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در اجتماع باشکوه حامیان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در میبد سخنرانی کرد.

به گزارش میبدما؛ استاد پناهیان با استناد به آیاتی از قرآن گفت: برخی از آیات هست که در زندگی فردی به آنها خیلی توجه داریم، در حالی که جنبه سیاسی و اجتماعی هم دارد. یکی از آیات “مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً .وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ” هست. در مقابل این آیه هم آیه ” مَن أعرَضَ عَن ذِکرِی فإنّ لَهُ مَعِیشَهً ضَنکاً و نَحشُرُه یَومَ القیَامَهِ أعمَی” می باشد؛ هر کسی از یاد خدا فاصله بگیرد گرفتار می شود و هر کس تقوا داشته باشد خدا گرفتاریش را رفع می کند و …

وی تصریح کرد: اگر همین آیات به مردم ما آموزش داده شود، یقینا اکثریت مطلق مردم ما به کسی که باتقوا ترین هست رای می دهند حتی اگر خودشان دیندار نباشند.

ایشان با اشاره به اهمیت انتخاب مسئول با تقوا افزود: آیا اگر مسئول باتقوا باشد خدا کمکش می کند؟ تقوا در مدیریت هم اثر دارد؟ آیا اگر از تقوا نداشته باشد در کارش اثر سوء دارد؟ و کاری را که می خواهد برای مردم انجام دهد خدا در ان اشکال ایجاد می کند، مسلما اینطور است. مسئولی اگر از خدا فاصله بگیرد و مثلا به سمت کدخدا برود، همان کارهایی را هم که می خواسته انجام دهد را نمیتواند انجام دهد. اما اگر مسئولی ولایتمدار باشد و تقوا داشته باشد، مطمئنا در کارشان اثر خوبی دارد.

وی ادامه داد: من داشتم به این فکر میکردم که چرا باید آبروی وزیر آموزش پرورش در این وقت حساس و در مناظره ها برود؟ هیچ کس هم نتوانست از این قسمت دفاع کند، چرا مثلا کارگاه راه نینداخت تا ایجاد اشتغال کرده باشد؟ که آبرو برایش داشته باشد. چند کارگاه را با واردات لباس تعطیل می کند؟

پناهیان با اشاره به افتضاح سند ۲۰۳۰ افزود: بی تقوایی می کنند و پنهانی سند ۲۰۳۰ را امضا می کنند و می خواهند اجرا کنند، که در آن آمده است اجرای آموزش دینی در مدارس ممنوع، و آموزش مسائل جنسی لازم است، و اگر اجرا نشود محکوم می شویم. و می بینیم که در زمان مناظره ها رسوا شدند…

IMG_4307

استاد پناهیان با اشاره به نمونه بزرگی از مسئول و مدیر باتقوا افزود: خدا رحمت کند نماینده مجلس شما آقای یحیی زاده را که خدمتشان رسیده بودم. چند دوره نماینده بود، چه چیزی برداشت؟ تمام شهر شهادت می دهند که از اعتبارش سوء استفاده نکرد، سه دوره نماینده بودند ولی زندگی زاهدانه ایشان تکان نخورد، خوب مردم علاقه دارند.

موسس مدرسۀ علمیه دارالحکمه تهران، افزود: چرا می گوییم بین ادم های خوب آقای رییسی را ترجیح می دهیم؟ ایشان با اینکه سی سال تجربه مدیریت کلان در کشور را دارند، در خانه ای مانند خانه یک امام جماعت در تهران سکونت دارند. بسیاری از متخصصین به ایشان پیشنهاد کاندیداتوری ریاست جمهوری را داده بودند و می گفتند ده سال همه وزارت خانه ها را می شناسید، کلاه سرتان نمی رود و مشکلات وزارت خانه ها را تک تک می دانید. ایشان به استان قدس رفتند و گفتند از ذهنم این مسئله را بیرون آوردم. کارهای ایشان را در آنجا هم خبر دارید.

وی با اشاره به اینکه وظیفه هر کسی هست که باتقواترین فرد را انتخاب کند، تصریح کرد: من بعید می دانم آقای روحانی رای بیاورد. چرا؟ چون در همدان بی تقوایی کردند. کدام رقبا می خواستند دیوار بکشند در پیاده رو؟ این حرف ها چیست؟. می گوید: اگر دیگران بیایند – که منظورشان آقای رئیسی هستند – باید زنان خود را در خانه نگهداری کنید و دیگری هم گفته بود که چند قفل هم باید به آن بزنید و دیگر نمی توانند ادامه تحصیل بدهند. این حرف ها کدام است؟

پناهیان با اشاره به سوابق درخشان همسر دکتر رئیسی افزود: خانم آقای رییسی دانشیار دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاهند چند کتاب نوشته اند که به این اندازه خانم های شما کتاب نخوانده اند. مسئول شوراهای علمی هستند. از آن طرف هم آقای رئیسی می تواند بگوید؛ فلانی پرونده شما دست بنده بوده و یادت هست فلان پرونده را داشتید؟ نمی گوید، اخلاق و تقوا را رعایت می کند و برنامه خود را ارائه می کند.

پناهیان با اشاره به اهمیت تقوا در افراد مسئول گفت: مسئولین نباید بی تقوایی کنند، زیرا خدا کارشان را از سکه و رونق خواهد انداخت. این بحث ها اصلش برای مسئولین و مدیران است. چرا می گوییم حرف های اقای روحانی بی تقوایی بود؟ به حکم ایه قران می گوییم. کدام ایه قران هست که توصیه به تقوا می کند و حضرت رسول در هر نماز جمعه  و در همه سخن انی ها این ایه را قرائت میکردند؟ “یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقولوا قَولًا سَدیدًا”

وی ادامه داد: این ایه مال سیاسیون است که با یک حرف خود مردم را به هم می ریزیند. خیلی بی تقوایی ها می شود گاهی اوقات. البته این بی تقوایی ها را نمی خواهند انجام دهند اما می دانید چرا انجام می دهند؟ برای اینکه طبق امار و بررسی ها همین جور پیش رود همه می دانند اقای رئیسی برنده این انتخابات است (صلوات مردم) چون قاعده انتخابات است که می گوید سرعت رشد چه کسی رو به بالا است؟

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: جالب است شبکه های خبیث و دشمنان ما، می گویند باید اقای روحانی اینگونه حمله کند، فردایش اقای روحانی همینطوری حمله می کند، زشت است به خدا …

وی افزود: سخنی از آقای بهجت داریم که می فرمایند: به امام خمینی گفتم سفیر انگلیس پیش میرزا کوچک خان بوده، از میرزا خواسته که با او همکاری کند تا او را به حکومت برسانند. میرزا جواب داد حکومتی که شالوده اش را شما بریزید پایدار نمی ماند. بهجت می گوید امام از این حرف خیلی خوشش آمد…

پناهیان با اشاره به اینکه حرف دشمن خود را نباید گوش دهیم، افزود: اگر مسجدی در آن بحث سیاسی و بحث ولایی نداشته باشد، شک نکنید نماز در این مسجد برای برخی باحال تر است چون شیطان می گوید بخوان که نماز بی ولای او عبادت بی وضوست. آقای روحانی، حرف رسانه های دشمن را گوش نکن، آنها خیر تو را نمی خواهند هر چه گفتند بر عکس آن را انجام بده. گفتند به اقای رئیسی حمله کن، شما خودت را معرفی کن و گوش نکن …

پناهیان افزود: بهجت می گوید: کسی که متصدی ریاست می شود، باید بهره ای از نبوت داشته باشد، تا اینکه وقتی قیام و مطالبه حق می کند اثار آن را ملاحضه کند، زیرا گاهی یک مطلب می نویسند و می دهند دست انسان تا امضا کند، مطلبی که به ظاهر مطابق عقل و شرع است، در حالی که کاسه زیر نیم کاسه را نمی بیند. محرک و مرام و منشا را باید دید نه نوشته را …

ایشان درباره اهمیت انتخاب اصلح گفت: مردم، مسئول باید باتقوا باشد، و اگر باتقوا نباشد در همه اعمال و رفتار او شریک هستید و شما هم مقصرید. رای دادن کافی نیست، اگر رای درست می دهید، باید رای دادن دیگران نیز درست کنید. روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری، ظاهراً روز تولد امام رضا (ع) است. باید جلوی ایشان رو سفید باشیم. حضرت زهرا(س) وقتی برای امام علی(ع) رای جمع می کرد، چهل روز تلاش کرد و یک نفر جواب مثبت نداد ولی خسته نشد. برای اینکه باید کار کنید و کسی بیاید که با تقوا ترین است.

ایشان ادامه داد: بنده سوالی از شما دارم: نماز مهم تر است یا عزل و نصب یک استاندار؟ امام علی (ع) رفت به مسجد و دید مردم نماز را به اشتباه می خوانند و نماز مستحب را به جماعت اقامه کرده اند، امام به آنها تذکر داد، مردم اعتراض کردند و امام رهایشان کرد. امام کار مهمتری چون عزل معاویه از استانداری شام داشت. هر چه گفتند برای نماز اعتراض دو نفر را شنیدید، الان همه اصرار می کنند سال اول معاویه را عزل نکن؛ گوش نکرد و به کارش ادامه داد، گفت حتما باید عوض شود.

 پناهیان افزود: در جنگ صفین ۱۰۰ هزار نفر کشته شدند در حالی که ما در جنگ ۸ ساله ۲۰۰ هزار کشته داشتید. سیاست برای ما این است. برای مالک نامه نوشت که مسئولی را انتخاب کن که اهل تجربه باشد، که بار بعد درست انجام دهد، مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود. اقای روحانی ثابت کرد اهل تجربه نیست، من در این ۴ سال اینقدر صریح درباره آقای روحانی صحبت نکرده بودم. بعد از صحبت همدانِ ایشان، اینگونه صحبت می کنم چون بی تقوایی را زشت می دانم.

وی تصریح کرد: ایشان سر موضوع هسته ای توافقی امضا کرده بود که خودشان در کتابشان نوشته بودند اینها به تعهداتشان عمل نکردند. این بار جوری قرارداد می بستید که این ضررها را نمی کردیم. این دفعه سیمان نریخته بودیم که ریختیم.  چرا از تجربه قبل استفاده نکردید؟

استاد پناهیان در انتها دعا کرد انتخابات پیش رو بهترین انتخابات انقلاب باشد…