پرفروش ترین کتاب های میبد در فروردین ۹۶

این کتاب ها در یک ماهه اول سال جاری مورد اقبال کتاب خوانهای میبدی قرار گرفته اند، که در میان آنها کتاب هایی با موضوع میبد و یزد نیز وجود دارد

به گزارش میبدما؛ کتاب های پرفروش فروردین ماه ۱۳۹۶ در سطح شهرستان میبد و در دو کتابفروشی اصلی شهر به قرار زیر است. این کتاب ها در یک ماهه اول سال جاری مورد اقبال کتاب خوانهای میبدی قرار گرفته اند، که در میان آنها کتاب هایی با موضوع میبد و یزد نیز وجود دارد…

کتاب های پرفروش کتابفروشی حسابی به این شرح است:

  • کتاب رمان “پیش از تو” نوشته جوجومویز(مویس) از نشر آموت که با ترجمه مریم مفتاحی وارد بازار کتاب شده است. این کتاب رمان عاشقانه ای به سبک متفاوت است که نخستین بار در ۵ ژانویه ۲۰۱۲ در بریتانیا چاپ شد.
  • دومین کتاب پرفروش میبد، کتاب “جلوه ی زیبایی در زیلوی میبد” نوشته انسیه طاهره آقایی میبدی است که توسط انتشارات آرتاکاوا راهی بازار نشر شده است.
  • سومین کتاب پرفروش؛ کتاب “ملت عشق” است با نویسندگی الیف شافاک و با ترجمه ارسلان فصیحی از انتشارات ققنوس روانه بازار شده است. این کتاب یکی از پرفروشترین کتاب های رمان ترکیه که بیش از ۵۰۰ بار در چند سال اخیر تجدید چاپ شده است، می باشد . این رمان به نوعی بازگویی رابطه میان شمس و مولانا در قالب داستانی امروزی است.
  • چهارمین کتاب پرفروش فروردین ماه؛ کتاب “چهار رنگ” اثر تام شرایتر (ال بزرگ) است. مترجم این کتاب، زیبا اکبری و ناشر آن انتشارات رخداد کویر است.
  • کتب پنجم، کتابی آشنا از نویسنده هنرمند میبدی حجت الاسلام یوسف بدرالدین است. “والدین موفق” که  ۴۰۰ نکته طلایی تربیتی و آموزشی از نوزادی تا جوانی را به نگارش در آورده، از انتشارات طلیعه سبز به بازار کتاب آمده است. این کتاب با سبکی متفاوت، مورد تایید بزرگانی چون آیت الله اعرافی نیز قرار گرفته است. مقدمه این کتاب را دکتر فلاح نوشته است.

کتاب های پرفروش در کتابفروشی فجر میبد به قرار زیر است:

  • “روانشناسی خانواده موفق” عنوان کتابی است از فلیپ مک‌گراو یا همان دکتر فیل که با ترجمه محمد مهدی شریعت باقری از سوی انتشارات دانژه به بازار کتاب عرضه شده است.
  • کتاب “قصه های خوب برای بچه های خوب اثر ماندگار مهدی آذر یزدی می باشد که رهبر انقلاب در مورد این کتاب فرموده است: «بنده فهرست پیشنهادى کتاب مى‌نوشتم و بین جوان‌هاى دانشجو و دانش‌آموزهاى سطوح بالاى دبیرستان‌ها پخش مى‌شد، اما براى بچه‌هاى کوچک، دست‌مان خالى بود، تا اینکه کتاب ایشان را من پیدا کردم. نگاه کردم دیدم این از جهات متعددى، از دو سه جهت، همان چیزى است که من دنبالش مى‌گردم.»
  • سومین کتاب، کتاب «کیمیای محبت» شرح حال شیخ رجبعلى خیاط، از عارفان بزرگ معاصر است که در سال ۱۳۷۶ توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شده و چندین و چند بار تجدید چاپ شده است.
  • کتاب “لطفا همسر خوبی باشید” از محمود نامنی که توسط انتشارات نامن به بازار عرضه شده، چهارمین کتاب پرفروش این کتابفروشی می باشد.

635954000917998903

کتاب های تازه بازار نشر در میبد که مورد توجه می باشند، به قرار زیر است:

  • کتاب “آصف ملک سخن” یادمان احمد صلاحی فیروزآباد (آصف) است که محمد کارگر شورکی آن را به رشته تحریر در آورده است. انتشارات قاف مشهد الرضا(ع) این کتاب را چاپ کرده است.
  • کتاب دوم هم؛ کتاب “یزد، یادگار تاریخ به نویسندگی حسین مسرت می باشد. این کتاب از طرف انتشارات “نشر دف” راهی بازار نشر شده است.

 

 

 

از بیانات رهبر معظم انقلاب که در کتاب “روش تحلیل سیاسی” از آن بهره گرفته شده، این بخش زیبا را انتخاب کرده ایم، تا به اهمیت مطالعه در کشور پی ببریم:

«بله؛ اگر حکومت استبدادی باشد، میشود. حکومتهای مستبد دنیا صرفه شان به این است که مردم سیاسی نباشند؛ مردم درک و تحلیل و شعور سیاسی نداشته باشند. اما حکومتی که می‌خواهد به دست مردم کارهای بزرگ را انجام دهد، نظام را می‌خواهد با قدرت بی پایان مردم به سرمنزل مقصود برساند و مردم را همه چیز نظام می‌داند، مگر مردمش به خصوص جوانان، و بالاخص جوانانِ دانشجویش- میتوانند غیر سیاسی باشند؟! مگر می‌شود؟! عالِمترین عالِمها و دانشمندترین دانشمندها را هم اگر مغز و فهم سیاسی نداشته باشند، دشمن با یک آبنبات تُرش می‌تواند به آن طرف ببرد؛ مجذوب خودش کند و در جهت اهداف خودش قرار دهد. این نکات ریز را باید جوانان ما درک کنند.» (۱۲/۸/۷۲)