آخرین اهدای عضو سال ۱۳۹۵ توسط مادر جوان میبدی/ زیبایی هایی که در اوج مصیبت ها رقم می خورند

با اینکه همسرم را از دست داده ام، اما از اینکه سلامتی و زندگی را به سه نفر دیگر اهدا کرده ایم، و به خاطر رضای خدا و خوشنودی همسرم، خوشحالم.

سال ۱۳۹۵ با تمام فراز و نشیب هایش به پایان رسید، و در این سال شاهد حوادث تلخ و شیرین زیادی در میبد و در مجموع، سطح کشور بودیم. حوادث تلخی اتفاق افتاد که دل بسیاری از خانواده ها و مردم را به درد آورد و بسیاری از خانواده ها را داغدار کرد، حوادثی چون تصادفات و اتش سوزی و …

اما در این میان، بوده اند افرادی که در اوج مصیبت ها نیز، زیباترین ها را رقم زده اند. کسانی که با عکس العمل های به یاد ماندنی، از دل حوادث تلخ و ناراحت کننده، صحنه هایی زیبا و به یاد ماندنی خلق کردند.

یکی از این صحنه های زیبا در شهرستان میبد خلق شد و در آخرین ساعات پایانی سال ۹۵ خانواده یک مادر جوان میبدی- ۳۴ ساله- با اطمینان از اینکه دیگر راهی برای نجات جان ایشان نیست، با مشورت پزشک معالج، نسبت به اهدای اعضای آن مرحومه اقدام می کنند.

IMG_2681 copy

اصغر دهقانی پدر مرحومه لیلا دهقانی در گفتگو با خبرنگار “میبدما” از آخرین خداحافظی دخترش می گوید: «در یک جمع خانوادگی در مسجد صاحب الزمان بودیم که دخترم دچار سر درد شد و بعد از مراحعه به پایگاه اورژانس نیوک و درمان سرپایی بهبود نسبی یافت». آقای دهقانی از خداحافظی عجیب و خاص دخترش حرف هایی می زند، انگار دیگر دیداری در کار نخواهد بود.

همسر مرحومه لیلا دهقانی می گوید: همسرم مجدداً دچار سر درد شدید شد. قبل از رسیدن آمبولانس، با دو فرزندم کنار ایشان بودیم. به او از سختی ها و دردهای خانم فاطمه زهرا(س) می گفتم و برای تحمل کردن درد او را دلداری می دادم، حال وخیمی پیدا کرده بود که توسط اورژانس میبد به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) منتقل شد و بعد از انجام معاینات پزشکی و حضور تیم پزشکی و متخصص مغز، ایشان را به یزد اعزام کردند.

IMG_2682 copy

ایشان در ادامه سخنانش گرچه از برخی مشکلات و نارسایی ها در اعزام و پذیرش همسرش در یزد ناراضی بود، اما با تمام کاستی های موجود، لیلا دهقانی در بخش icu بیمارستان رهنمود بزد بستری شد و تیم پزشکی جهت مداوای ایشان حضور یافت. با تشخیص اولیه توسط پزشکان و وجود خون ریزی یک رگ در اطراف مغز هیچ امیدی جهت بهبودی به دست نیامد و با وجود تمام تلاش ها، این مادر جوان دچار مرگ مغزی شد.

به پیشنهاد دکتر معالج و رضایت والدین و همسر آن مرحومه، و با اعزام تیم جراحی از شیراز؛ کلیه ها، کبد، قرنیه و حلزونی گوشها، برای اهدا به بیماران نیازمند، جراحی و برداشته شد. کلیه ها و کبد به سه بیمار نیازمند پیوند داده شد و حلزونی گوشها و قرنیه نیز در بانک اعضا بایگانی شد تا در صورت درخواست، پیوند شود. البته قلب و ریه مرحومه بدلیل آنژیوگرافی قابل پیوند نبود.

IMG_2685 copy

همسر مرحومه لیلا دهقانی، در مورد اهدای اعضا گفت: قبلا در تلویزیون فیلمی را با ایشان تماشا می کردیم که مرتبط با کما و مرگ مغزی بود. ایشان همان موقع در مورد خوبی و مزیت اهدای عضو می گفت و همین موضوع و سابقه ذهنی باعث انجام این کار شد.

ایشان افزود: با اینکه همسرم را از دست داده ام، اما از اینکه سلامتی و زندگی را به سه نفر دیگر اهدا کرده ایم، و به خاطر رضای خدا و خوشنودی همسرم، خوشحالم.

“میبدما” ضمن تسلیت به این خانواده داغدار، به خاطر این کار خدا پسندانه و خیر خواهانه تشکر و قدردانی کرده و علو درجات را برای آن مرحومه از خداوند منان خواستار است.