حمایت از ارزان‌فروشان

حجت الله خلیلی

حجت الله خلیلی/ رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میبد

 سیاست اداره صنعت ،معدن و تجارت حمایت از ارزانفروشی است. در قانون نظام صنفی که مصوب مجلس محترم است ۲۶ بند تخلف صنفی منظور شده است که اولین و مهمترین آن گرانفروشی است . اگر به تخلفات نگاهی کارشناسانه بیندازیم مشاهده می کنیم که در هیچ کجای قانون ، ارزانفروشی به عنوان تخلف مورد نظر نیست بگذارید کمی عمیقتر شویم اگر در بعضی از صنوف شهرستان دقیق شویم ، می بینیم که در فلان خیابان بنظر می رسد که اتفاقی افتاده چرا که انبوهی از جمعیت مشغول خرید میوه هستند  یا در فلان خیابان یکی از واحدهای عمده فروشی که در روز شاید حدود ۴ ساعت فعالیت می نماید انبوهی از جمعیت مشغول خرید اجناس بصورت عمده هستند و ترافیک شدیدی ایجاد شده است  یا فلان واحد پوشاک فروشی اسمی شده است و از اردکان و سایر نقاط اطراف میبد برای خرید پوشاک ارزان به این واحد مراجعه میکنند .

مردم در کوچه و بازار و مسجد و … به ما گوشزد می کنند که اگر فلان واحد را در منگنه بگذاریم شما را نفرین میکنیم ، اما اگر حمایت کنید شما را دعا میکنیم . اما سیاست اداره صنعت ،معدن و تجارت که برگرفته از سیاست وزارت خانه و سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان می باشد پیرامون این موضوع چیست ؟

۱ – احیای واحدهای فروش میوه و تره بار ارزان که در این خصوص با شهردار محترم و اتاق اصناف جلسه ای برگزار و کارگروهی تشکیل شد و همه تلاشها بر اینست که میدان میوه و تره بار و بازارچه های محلی تشکیل گردد .

۲ – حمایتهای لازم از واحدهای ارزان فروش و تشویقات لازم مانند اهدای جوایز در روز اصناف و …

۳ – در صورت وجود اجناس تنظیم بازار واحدهای مشمول در الویت قرار می گیرند اما در عین حال ما به سایر قوانین مانند قوانین ترافیکی ، انتظامی ، بهداشتی و … احترام می گذارییم اما انتظار ما از سایر دستگاهها اینست که با توجه به وضعیت کنونی در صورت برخورد با تخلفات مربوطه به حوزه خود قدری با تذکر و حتی اخطار و ارائه راهکارهای لازم و راهنماییهای قانونی با این واحدها برخورد نمایند مگر اینست که مردم ما مردمی مذهبی ، شهید پرور و پایبند به اصول انقلاب هستند فقط بزرگترین مشکل مردم در دوره کنونی مشکل اقتصادی ، گرانی کالا و خدمات است ، تا آنجا که در مباحث سیاسی نیز الویت ، حل مشکلات اقتصادی مردم است پس هر قدر که از دستمان بر می آید به واحدهای ارزان فروش کمک کنیم تا خداوند باری تعالی و مردم شریف و بخصوص قشر کم درآمد از ما راضی باشند .