درباره حواشی عید فطر امسال

گفتگو با سید حسن اسعدی

در پی درج خبری در میبدما پیرامون حواشی نماز عید فطر امسال شهرستان میبد، مدیر مصلای آیت الله اعرافی میبد در تماس با مدیرمسئول این رسانه، نکاتی را یادآور شد.

سید حسین اسعدی با بیان اینکه درباره زمان برگزاری نماز عید فطر امسال با مدیریت مصلای میبد هماهنگی  انجام نشده بود افزود: ما خیلی دیر از این تصمیم آگاه شدیم و برای آنکه آسیبهای این تصمیم نادرست را کم کنیم چند بنر در سطح شهر نصب نمودیم تا مردم بدانند امسال نماز عید نیم ساعت زودتر برگزار خواهد شد.

مدیر مصلای میبد خاطرنشان ساخت: در سایتهای خبری شهرستان هم ساعت جدید اقامه نماز عید را اطلاع رسانی کردیم و در صبح عید هم ما تا جایی که امکان داشت نماز را به تعویق انداختیم تا بالاخره در ساعت ۷:۵۰ نماز را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه این اولین ناهماهنگی نبوده افزود: درباره راهپیمایی روز قدس هم بنده با آن ساعت مخالف بودم اما دوستان ترجیح دادند تا از این تجربیات استفاده نشود.

اسعدی گفت: به غیر از ناهماهنگی برخی از دوستان در ساعت برگزاری نماز عید، در بقیه موارد امسال مراسمی بهتر از سالهای قبل برگزار شد چرا که در این یکسال اخیر نصف مجموعه مصلی بعلاوه مسیرهای رفت و برگشت آسفالت شد و هزینه ای بالغ بر ۶۰ میلیون تومان در این راه صرف گردید. همچنین محوطه ورزشگاه کنار مصلی هم شن ریزی شد.

وی درباره گلایه برخی از افراد درباره مفروش نبودن مصلی در نماز عید گفت: در نماز عید فطر ۲۰هزار نفر می آیند درحالیکه ما تنها برای نمازهای جمعه -یعنی ۵۰۰۰ نفر- تدارک زیرانداز کرده ایم و طبعا بقیه باید زیر انداز همراه خود بیاورند. ضمن اینکه در سالهای قبل مردم در خاک و روی قلوه سنگها نماز می خواندند در حالیکه حالا این محوطه آسفالت شده است.

مدیر مصلای میبد در پایان خاطرنشان ساخت: مصلای میبد بودجه زیادی ندارد و خیلی از افرادی که در این مجموعه فعالیت می کنند به صورت افتخاری حضور می یابند و سطح انتظار از مصلی بایستی به اندازه وسع ما باشد.