آلودگی های اجتماعی و فساد اخلاقی در شان شهرستان میبد و استان یزد نیست/ ورزشهایی که در فرهنگ و سنت ما ریشه دارند باید تقویت شوند/ جوانان باید دنبال کارآفرینی ، فرهنگ کار ، تولید و اشتغال باشند

با تصویب شورای محلات در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان باید ائمه جماعات ، پایگاههای بسیج ، خیرین و سازمان ها ، آلودگی های اجتماعی را کاهش دهند چرا که آلودگی های اجتماعی و فساد اخلاقی در شان شهرستان میبد و استان یزد نیست .

امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مساله برجام گفتند : ما در قصه برجام همچنان شاهد حرف های بی ربط امریکایی ها هستیم/ امریکاییها بدانند صبر ملت ایران در برابر این بدعهدی ها هم حد و اندازه دارد و کاری نکنند که این صبر به سراید.

به گزارش “میبدما” به نقل از میبد آدینه ، حضرت آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه مسئولین ما نباید به آنها توجه کنند تصریح کردند : آنها آنقدر پررو شدند که در کمال ناباوری دبیرکل سازمان ملل به خاطر پول های آل سعود چشم خود را بر کودک کشی در یمن بسته است .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه در این شرایط پیچیده دنیا آنها می گویند ایران به روح برجام توجهی ندارد افزودند : آنها فکر می کنند که روح برجام این است که ما موشک هایمان را تقویت و دفاع مان را باسازی نکنیم .

ایشان تصریح کردند : هرگز موشک های ایران در متن و روح برجام نیست و سازمان ملل سابقه نامناسبی در مواضع خودش در دنیا دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بدعهدی های امریکا در قضیه برجام اظهار داشتند : هر روز شاهد بدعهدی امریکاییها در برجام هستیم و کنگره و مجلس این کشور بازی در می آورند.

امام جمعه میبد افزودند : امریکاییها بدانند مسئولین ما هوشیار و بصیرند و موضع محکم خود را صیانت می کنند.

آیت الله اعرافی تصریح کردند : از سوی دیگر امریکاییها بدانند صبر ملت ایران در برابر این بدعهدی ها هم حد و اندازه دارد و کاری نکنند که این صبر به سراید.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند : امیدواریم امریکاییها از این تجاوزها و تعدی که در دنیا دارند دست بردارند و گرنه آتش خشم ملت ایران حتما آنها را در بر خواهد گرفت .

دولت ترکیه باید از خطای خود درس بگیرد

امام جمعه میبد با اشاره به کودتای نافرجام در ترکیه گفتند : موضع ما در برابر کودتای ترکیه روشن است و حکومت ها را وقتی می پسندیم که از آرا مردم و بر ارزشهای الهی متکی باشد.

آیت الله اعرافی افزودند : اما باید به دولت ترکیه این توصیه را کرد که از خطاهای خود درس بگیرد.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند : متاسفانه ترکیه در این سالهای اخیر با وجود ادعاهای اسلام گرایی خوب عمل نکرده است و در کنار مرتجعان منطقه قرار گرفته است.

ایشان افزودند : ترکیه در برابر حکومت مشروع سوریه آشکار و نهان با حرکت های تروریستی همگرایی و همکاری کرده است و امیدواریم این کودتا ترکیه را بیدار کند و این اعتراضات را مورد توجه و از این خطاهای بین المللی الهام بگیرد .

مسئولین به ارتقاء فرهنگ مردم در محلات توجه کنند

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به آسیب های شهرستان میبد بر ارتقا فرهنگ مردم و مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی تاکید کردند و افزودند : با تصویب شورای محلات در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان باید ائمه جماعات ، پایگاههای بسیج ، خیرین و سازمان ها ، آلودگی های اجتماعی را کاهش دهند چرا که آلودگی های اجتماعی و فساد اخلاقی در شان شهرستان میبد و استان یزد نیست .

کار منافق به جایی رسیده با همکاری آل سعود بر علیه ملت ایران سخن بگویند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامی داشت سالروز عملیات مرصاد و دلاورمردی های رزمندگان اسلام در انهدام منافقین گفتند : یادمان نرود عملیات مرصاد آخرین عملیاتی بود که در مقطع پذیرش قطعنامه ، جوانان پرشور ما در برابر  منافقین و صدام و پشتیبانی  آنها در گیلان غرب و کرمانشاه ایستادند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کردند : در این شرایط پیچیده  منافقین از مردم بریده و به مستکبران پیوسته کارشان به جایی رسیده است که با همکاری آل سعود بر علیه ملت ایران سخن میگویند .

ایشان با اظهار همبستگی با مسلمانان مظلوم کشمیر و بحرین هم گفتند : آنها بدانند که ایستادگی این ملت ها با پایداری ملت ایران و امت اسلام به شکست خواهد انجامید .

گرامیداشت روز شهادت امام صادق علیه السلام:

آیت الله اعرافی پیشاپیش با تسلیت شهادت امام صادق (ع) و با تاکید به بزرگداشت این امام بزرگ و بنیانگذار معارف بلند الهی و نقطه عطف در تاریخ امامت و ولایت اظهار داشتند: گرامی داشت امام صادق(ع) وظیفه ای است که می تواند در اعتلای فرهنگ و شخصیت جامعه و نسل جوان ما موثر باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری سالگرد نمازجمعه بعد از انقلاب اسلامی به پیشگامی شهرستان میبد در برگزاری نمازجمعه حتی قبل ازپیروزی انقلاب اسلامی گفتند : نمازجمعه منسجم سراسری در کشور در پنجم مرداد و با امامت عالم بزرگ مرحوم آیت الله طالقانی سر آغازی بود و باید این فریضه باشکوه اجتماعی و سیاسی که بزرگان و عالمان این مشعل عبادی را فروزان نگه داشتند حفظ کنیم.

کارکردهای نمازجمعه

آیت الله اعرافی سپس به کارکردهای نمازجمعه پرداختند و با بیان اینکه نمازجمعه به دلیل اینکه مرتب از ۲ رکعت نماز در پیشگاه خدا و ۲ خطبه الهام بخش و درس آموز است از کارکردهای متعددی برخوردار است.

۱-  ذات نمازجمعه یک عبادت است که انسان ها را به خدا وصل می  کند این نیایش در پیشگاه خدا و این سر به آسمان حق ساییدن آن هم در جمع و در میعادگاه ارتباط با خدا مهمترین فلسفه و روح نمازجمعه است؛ نمازجمعه اجتماع باشکوهی است که مومنان در صف های به هم پیوسته با قلب های به هم گره خورده سر بر آستان خدا می سایند و عبودیت خدا را در جهان جلوه گر می کنند بنابراین روح نمازجمعه عبادت ، نیایش و جلوه گر ساختن عبادت خدا در جامعه است.

۲- نمازجمعه از روح اجتماعی برخوردار است و ذات نمازجمعه اجتماعی و مولد روح هماهنگی و هم افزایی میان مردم است؛ نمازجمعه پایگاهی است که مومنان را به  هم گره می زند دلها و قلب ها را باید به هم نزدیک کند و صف های  متصل به هم به وجود بیاورد.

۳- نمازجمعه جایی است که هم آوایی و هم اندیشی سیاسی در برابر حوادث و وقایع و دشمنی های بیگانگان باید به وجود بیاورد.

۴- جایگاه نمازجمعه ، جایگاه دانش و معرفت دینی و آگاهی های اجتماعی و سیاسی است؛ نمازجمعه به تعبیر مقام معظم رهبری قرارگاه فرهنگی و میعادگاه ارزشهای الهی است که باید نسل جوان جامعه را مورد توجه قرا دهد و میعادگاه انسان های مومن و جوانان پرشور و زنان و مردان خداجو باشد ؛ این جایگاه رفیع نمازجمعه است خطبه های نمازجمعه باید پمپاژ کننده خون معرفت و آگاهی و بصیرت به جامعه باشد و اجتماع نمازجمعه باید تولید کننده وحدت ایمانی و آرمانی و تقویت کننده مبانی اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد این جایگاه باید روزبه  روز ارتقاء پیدا کند.

ورزشهایی که در فرهنگ و سنت ما ریشه دارند باید تقویت شوند

خطیب جمعه میبد روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای را گرامی داشتند و با بیان اینکه نسل جوان و جامعه ما هنگامی با نشاط و فعال و پیشرو خواهد بود که از سلامت جسمی و نشاط روحی و معنوی برخوردار باشند ، افزودند : در عصری که بسیاری از کارها از تحرک بدنی خالی است ؛ ورزش برای سلامت و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی جامعه یک ضرورت است و فرهنگ ورزش باید فرهنگ همگانی شود.

امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه ورزش همگانی در کنار ورزش پهلوانی باید در عمق فرهنگ جامعه نفوذ پیدا کند اظهار داشتند ؛ در برابر دیگر ورزشها موضع منفی نداریم اما ورزشهایی که در فرهنگ و سنت ما ریشه دارند باید تقویت شوند.

ایشان افزودند : شرایط ورزش و سلامت جسمی و روحی برای نسل جوان به ویژه بانوان باید با حفظ ارزشهای الهی فراهم شود.

جوانان باید دنبال کارآفرینی ، فرهنگ کار ، تولید و اشتغال باشند

آیت الله اعرافی روز کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای را هم گرامی داشتند و با اشاره به اینکه ما چندین دانشگاه و مرکز در سطح کشور به صورت زنجیره ای داریم که به آموزش های فنی حرفه ای و مهارت آموزی در سطوح مختلف میپردازند ، اظهار داشتند : برای اینکه جامعه مشاغل و اصناف و کارهای اقتصادی جامعه رونق پیدا کند آموزشهای فنی و حرفه  ای برای نسل جوان مهم است .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کار و مهارت آموزی و آشنایی با فنون و حرفه های مختلف را یک ضرورت و تکلیف خواندند و افزودند : کسی که طرف حساب مردم است به مهارت های حرفه خود احاطه نداشته باشد به جامعه خیانت کرده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کردند : چیزی که در این شرایط کشور که صنایع و اقتصاد ما با مشکل مواجه است مهم است کارآفریدنی است .

ایشان افزودند : جوانان ما باید به جای اینکه دنبال کار اداری ساده و راحت باشند دنبال کارآفرینی و فرهنگ کار و تولید و اشتغال باشند چرا که امروز دیگر از پول های بادآورده و نفت خبری نیست و از بانک ها انتظار می رود که با ارائه تسهلات کارآفرینی را توسعه دهند.

امام جمعه میبد در پایان این خطبه ، با اشاره به مسئولیت جدید خود در حوزه علمیه کشور و اظهار ادب مردم و مسئولین این شهرستان در این باره گفتند : بنده به عنوان فرزند کوچک این مردم و خادم ملت ایران امیدوارم در مسئولیت اخیری که بر دوش من قرار داده شده است خدمتی را برای جامعه و ملت عزیز انجام دهم .