در ماجرای سرقت‌های اخیر میبد دست خبیثی در کار است تا با ایجاد جو شدید شایعه آرامش جامعه را به هم بریزد

خطیب جمعه موقت میبد افزود : مردم برای جلوگیری از شایعات باید سعی کنند چیزی که به چشم خود ندیده اند نقل نکنند و خواهش این است که مطلبی را ندیدید نقل نکنید جلوی شایعات گرفته شود .

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته جمهوریت را یکی از محورهای نظام مقدس انقلاب اسلامی خواند و گفت : انقلاب اسلامی از همان ابتدا در هر مرحله از حرکت های خود مردم را برای رای به اصل نظام ، قانون اساسی ، انتخاب رئیس جمهور ، مجلس شورای اسلامی ، مجلس خبرگان و انتخاب رهبری دعوت کرد .

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام حبیب الله غفوری افزود : دشمن به خاطر این که این نظام مترقی را بهترین الگو برای کشورها و ملت ها می دید اسلام سکولاریسم ترکیه و وهابی تکفیری را درست کرد تا اسلام مترقی و قانون اساسی را تحت الشاع قرار دهد.

خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد : باید هوشیار و بیدار باشیم تا این همه سرمایه عظیمی که خداوند در اختیار ما قرار داده است ؛ دشمنان آن را بی ارزش جلوه ندهند.

وی با اشاره به نقش شورای نگهبان در انتخابات گفت : در همه کشورها از جمله امریکا دادگاهی کار شورای نگهبان ما را انجام می دهد اما آنها نظارت این دادگاه بر انتخابات خود را نشانه مترقی بودن قانون اساسی خود می پندارند اما در جای دیگر این نظارت را مانع مردم سالاری می دانند .

امام جمعه موقت میبد با اشاره به فضای تایید صلاحیت های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت : جو سنگین علیه شورای نگهبان ممکن است وجود داشته باشد اما اصل وجود چند فقیه و حقوقدان مورد تایید ولی فقیه بالاترین اطمینان را به ما می دهد که مانع هر گونه هرج و مرج است .

حجت الاسلام غفوری تصریح کرد : نباید اجازه دهیم کسانی اصل نظام را دچار آسیب کنند چرا که دشمن می خواهد با هرج و مرج اهدافش را دنبال کند .

دست های پلیدی پشت سرقت های میبد وجود دارد

خطیب جمعه موقت میبد در ادامه با اشاره به جریانات اخیر سرقت در شهرستان میبد گفت : دست خبیثی در کار است و کسی که پشت صحنه این ماجراست ظاهرا این نیت را دارد تا با ایجاد جو شدید شایعه آرامش جامعه را به هم بریزد و از کاه کوه و مساله را بزرگ نشان دهد .

وی حضور همه مردم بدون هیچ حسابی برای نگهبانی را خطوط انحرافی دانست و افزود : اتفاقی که افتاده است ؛ دستگاههای نظامی ، امنیتی و اطلاعاتی وظیفه دارند پی گیری کنند و دستگاه قضایی هم این افراد را به خاطر جرایم اجتماعی به اشد مجازات برساند.

امام جمعه موقت میبد افزود : اگر کسانی می خواهند در حفظ امنیت به دستگاههای امنیتی و انتظامی کمک کنند حتما به پایگاههای بسیج مراجعه و با حکم در قالب بسیج برای حفظ امنیت کمک کنند تا دست های پلید خیانت کاران برملا شود .

خطیب جمعه موقت میبد افزود : مردم برای جلوگیری از شایعات باید سعی کنند چیزی که به چشم خود ندیده اند نقل نکنند و خواهش این است که مطلبی را ندیدید نقل نکنید جلوی شایعات گرفته شود .

امروز ملت ایران در اوج کمالات قرار دارد و نقش بیدارگری خود را در دنیا ایفا می کند

حجت الاسلام غفوری در ادامه با تبریک دوازدهم بهمن سالروز ورود حضرت امام رحمه الله علیه به میهن اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ گفت : ملت ایران مصداق روایاتی است که پیامبر اسلام به اصحاب خود فرمود اگر شما از دین خدا برگردید خداوند کسانی را جایگزین شما قرار می دهد تا دین خدا را حفظ کنند این افراد کسانی هستند که در مقابل دشمن بسیار محکم اند و در راه خدا جهاد می کنند افراد با بصیرت اند و غوغای تبلیغات دشمن آنها را تحت تاثیر قرار نمی دهد و فضل خدا شامل حالشان است و خدا با همه وسعتش انها را کمک می کند.

امام جمعه موقت میبد گفت : اصحاب از پیامبر خدا سوال کردند که این افراد چه کسانی هستند پیامبر خدا حضرت محمدمصطفی صلوات الله علیه دست روی شانه سلمان گذاشتند و فرمودند : سلمان و قوم سلمان اینها هستند که این ویژگی را دارند می ایند و شما که از دین بر می گردید و دین به دست قوم سلمان حفظ می شود.

خطیب جمعه موقت میبد با بیان حدیثی ار رسول خدا مبنی بر اینکه اگر دین خدا به ستاره ای در ثریا آویزان باشد مردانی از فارس به آن دست پیدا می کنند افزود : این ویژگی ملت ایران اسلامی در انقلاب اسلامی است و همه این خصوصیات را ملت ایران در انقلاب اسلامی از خود نشان و تقویت کرد.

وی افزود : امروز به فضل الهی ملت ایران در اوج کمالات قرار دارد و نقش بیدارگری خود را در دنیا ایفا می کند و سالهاست که این کمالات از ملت ایران عبور و ملت های منطقه و کشورهای اسلامی و محرومین عالم را بیدار کرده است و این ویژگی های ملت سربلند و شریف ایران است .

یکی از مصدایق انقلاب اسلامی جمهوریت و اسلامیت آن است

حجت الاسلام غفوری با اشاره به اینکه حداقل یکی از مصدایق انقلاب اسلامی ، جمهوریت و اسلامیت آن است گفت : جمهوریت هم در قالب اسلامیت معنا پیدا می کند و اساس کار نزد خدا اسلام و قران است که بر همه شریعت های گذشته توفق پیدا کرد .

امام جمعه موقت میبد گفت : آرزوی همه انبیا و اولیا در طول تاریخ ، در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و شرق و غرب که دوران بی دینی را جشن می گرفتند ؛ انقلاب اسلامی دین خدا را به ملت دنیا برگرداند.

وی قانون اساسی را مهمترین سند و ثمره انقلاب اسلامی خواند و گفت : بر اساس قانون اساسی فقیه جامعه الشرایط برای حفظ اسلامیت این نظام در بالاترین جا قرار گرفته است تا مبادا مطلبی بر خلاف شرع مقدس در مسیر این راه روشن ورود پیدا کند .

امام جمعه موقت میبد گفت : در انقلاب اسلامی آنچه که می توانست حافظ اسلام در انقلاب و حکومت شود با حضور ۶ فقیه در شورای نگهبان پیش بینی شده است تا قانونی از مجلس بر خلاف قران و سیره و سنت اهل بیت عبور نکند .

رویکرد استکبار ستیزی انقلاب اسلامی برخاسته از مرد دین است

حجت الاسلام غفوری تصریح کرد : اگر انقلاب اسلامی از ابتدا رویکرد استکبارستیزی دارد ؛ برخاسته از مر دین است و اگر طرفداری از مظلوم رویکرد انقلاب و هویت این نظام است ؛ اگر وحدت بین همه مسلمین جهان با صرف نظر از اهل کدام کشور و منطقه و مذاهب است ولی دینشان اسلام ، کتابشان قران ، قبله شان کعبه و پیامبرشان محمد است به این دلیل است که وحدت امت اسلام حفظ شود .

دشمن درصدد اختلاف افکنی بین انقلاب اسلامی و اهل سنت است

امام جمعه موقت میبد برگزاری کنفرانس بین المللی سران کشورهای اسلامی را راهی برای تفکیک بین جریان های تکفیری و اهل سنت عنوان کرد و گفت : دشمن درصد اختلاف افکنی است و تمام تلاش دشمن برای این است که بین فرق اسلامی و انقلاب اسلامی و اهل سنت اختلاف بیاندازد و کشورهای اسلامی را از نورانیت بیدارگری انقلاب اسلامی محروم کند.

خطیب جمعه موقت میبد افزود : متاسفانه جریان وهابی که به دست انگلیس و امریکا ایجاد شده است ماموریت اصلی آنها اختلاف افکنی بین فرق اسلامی و انقلاب اسلامی و اهل سنت است و کسانی هم در داخل ممکن است آتشی که دشمن برافروخته است با ریختن بنزین روی آن این آتش را افروخته تر کنند .

وی با تاکید بر اینکه وحدت اسلامی یک اصل قرانی و اسلامی است که روی نقاط مشترک وحدت کنیم افزود : ما دشمن مشترک داریم و آن مواضع اصولی نظام و قران و سیره و سنت پیامبر و اهل بیت است که باید این مواضع حفظ شود .