پایان دو ماه افسردگی منورالفکرها!

علی فلاح یخدانی

از گذشته تا به حال ماه محرم وصفر نزد شیعیان از حرمت خاصی برخوردار بوده است و همین باعث شده تا جریان تشیع بتواند مسیر اسلام ناب محمدی را پیدا کند و همیشه حول محور ائمه اطهار حرکت کند. به طوری که مردم با حضور در مجالس اهل بیت آگاه شده و پرورش می یافتند.

علما ومراجع به وسیله قرآن و سیره اهل بیت، معارف اسلامی را به مردم و سطح جامعه منتقل می کردند وجریان شیعه را قوت می بخشیدند. این انتقال معارف توانست خود را در لحظه های تاریخی نشان دهد.همان طور که پیر خمین فرمود : « این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

اما حالا چند وقتی است می شنویم افراد مختلفی اعم از عام و خاص ، داخلی و خارجی نگران حال روحی و روانی ملت شده اند و از افسردگی ملت مسلمان حرف می زنند و برای اثبات حرفشان از آمارهایی حرف می زنند که معلوم نیست از کدام سازمان داخلی و یا بین المللی با چه معیارهایی منتشر شده است! این حرفها و اظهارنظرها هدف مهمی را نشانه رفته، که امام امت از آن به عنوان عامل زنده ماندن اسلام نام برده است.

این اشخاص می خواهند به نحوی نشان دهند افسردگی ملت برآمده از مراسمات عزاداری و روضه ی اهل بیت علیهم السلام است تا به نحوی نا محسوس تیشه بر ریشه دین و دیانت مردم بزنند. موضوعی که دشمن سالیان سال است میخواهد به آن برسد و تمام سرمایه گذاری های خود را از اول انقلاب تا به حال برای آن گذاشته است. حالا اگر شخصی، به نحوی در راستای اهداف دشمن حرف بزند یا عمل کند آب در آسیاب دشمن ریخته است. چه مسئول و چه غیر مسئول و   چه آشکارا و چه در خفا؟

تمامی این حرف ها به نوعی تضعیف پایه های دینی،مذهبی مردم و ایجاد خلل در ابعاد اعتقادی تشیع به حساب می آید. می شود این را یکی از مصادیق نفوذ و هدف مهم دشمن دانست. در تبیین ابعاد نفوذ مقام معظم رهبری فرمودند که نفوذ بیشتر گریبان مسئولین ، نخبگان و اشخاص تاثیر گذار را می گیرد و از آنها خواستند دقت و توجه لازم را به این مسئله داشته باشند. همچنین ایشان نفوذ فرهنگی را مهم تر از نفوذ سیاسی یا اقتصادی بر شمردند و مقابله محکم و جدی با آن را ضروری دانستند.

این مسئله مهم نباید در سایه به تفاوتی جبهه انقلابی و دیندار گم شود و از یاد برود.حتی خود این مسئله میتواند سر نخ روشنی را به ما بدهد تا در جریان شناسی افراد وگروه ها دچار شک و تردید نشویم، مخصوصا در انتخابات پیش رو که از اهمیت خاصی هم برای فضای داخلی کشور وهم برای دشمنان برخوردار است.

حال باید از این اشخاص به اصطلاح روشن فکر وضعیت روحی و روانی شان را بعد از اتمام ماههای محرم و صفر پرسید و برای سلامتی روحی شان دعا کرد و یا شاید آنها را به روانشناس معرفی کرد تا درمان شوند. با خواست خدا مردم همچون قرنهای گذشته مجالس و مراسمات معرفتی اهل بیت علیهم السلام را پرشورتر از گذشته برپا می دارند تا همچنان دشمنان اسلام وانقلاب در خواری وذلیلی خود بمانند تا نابود شوند.

« کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا »