ماجرای هدیه ویژه حاج قاسم سلیمانی به کارگردان فیلم محمد رسول الله(ص)

یک اکران در خاطرم جاودانه شد. «سردار قاسم سلیمانی»، خانواده عماد مغنیه از جمله فرزند کوچک ایشان، «مصطفی مغنیه» و افراد دیگری نیز از جریان مقاومت در اکران فیلم حضور داشتند.

محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در یادداشتی اختصاصی در رابطه با فیلم «محمد رسول الله (ص)» خاطره ای جالب از اکران ویژه فیلم مجیدی برای سردار قاسم سلیمانی و حاشیه های آن روایت می کند.

اربعین سال گذشته خادمی زوار را بر عهده داشتم. هر لحظه که بین نجف تا کربلا کار زائران اربعین حسینی را سامان می دادیم، دلهره ای داشتم که امنیت این زائران چه می شود. اما هرگاه این نگرانی به ذهن ام خطور می کرد همان لحظه زائری را می دیدم که عکسی از «حاج قاسم سلیمانی» بر کوله پشتی یا لباس خود الصاق کرده بود. همواره غبطه می‌خوردم و می‌خورم که چرا این توفیق را ندارم که در رکاب او برای عزت اسلام، مجاهدت کنم.

thumb

اربعین و آذرماه گذشت. اسفند شد و فصل اکران های خصوصی فیلم «محمد رسول‌الله» رسید؛ یک اکران در خاطرم جاودانه شد. «سردار قاسم سلیمانی»، خانواده عماد مغنیه از جمله فرزند کوچک ایشان، «مصطفی مغنیه» و افراد دیگری نیز از جریان مقاومت در اکران فیلم حضور داشتند. جملاتی را که شنیده ام، «نقل به مضمون» می کنم که آن سردار بزرگ پس از اکران فیلم در سالن وزارت ارشاد از جای برخاست و در کمال تواضع گفته بود: «سال ها فکر می کردم کاری که دوستانم در حوزه جبهه نبرد انجام می دهند، جهاداکبر است اما بعد از دیدن «محمد رسول‌الله»(ص) آقای مجیدی، دریافتم که «جهاداکبر» را ایشان در حوزه فرهنگ و هنر انجام می دهند.»

و جملات دیگر در وصف این کارگردان بزرگ ایرانی و فیلم ارزشمند «محمد رسول‌الله»(ص) بیان کردند و در پایان این اکران خاطره انگیز سردار به نشانه سپاس از مجیدی انگشتر خود را به مجیدی هدیه دادند. وصف و بازگویی نحوه مواجهه تاریخی خانواده شهید مغنیه با این فیلم و اصرار دخترشان که در آن جلسه حضور نداشت برای مشاهده این فیلم که منجر به سفر چندی پیش آنها به تهران شد؛ زوایای دیگری از جلسه و ماجراست که به وقتش عوامل فیلم آن را بازگو خواهند کرد.

غرض از بیان آن اکران خاطره انگیز این بود که سردار سلیمانی در کمال خضوع جهاداکبر را در فیلم مجیدی دیده بود اما کیست که نداند مجاهدتهای سردار موجب این آرامش و امنیت شده است و بستری را فراهم کرده که بزرگانی چون مجیدی بتوانند به خوبی و با چیره دستی فیلمی بسازند که مجاهدتی بزرگ و عامل عزت امت اسلامی شود.

باید بر دستان «سلیمانی» و «مجیدی» بوسه زد که ایثارگرانه در این فضای پر از هیاهو مجاهدت کردند و اکنون انگشتر قاسم سلیمانی در دستان «مجیدی» است. این انگشتر در دستان مجاهدان عرصه اقتصاد، سیاست و فرهنگ می تواند باشد تا امت اسلامی جهشی بزرگ را تجربه نماید.