تصاویری از برگزاری اولین دوره مسابقات «هوش تیز کنی» در میبد +حاشیه‌ها

این مسابقات با رقابت میان تیمهای شرکت کننده در رشته های مربع هوش، مستطیل هوش، پنچ قطعه، کره هوش، مکعب هوش، مستطیل هوش مولکولی؛ در رده های سنی زیر ۶ سال تا ۱۸ و رشته‌ی آزاد مکعب روبیک، در محل امامزاده میرشمس الحق برگزار گردید.

به همت کمیته بازی های فکری استان یزد و شهرستان میبد در جمعه ای که گذشت اولین دوره مسابقات هوش تیز کنی! برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “میبدما” این مسابقات با رقابت میان تیمهای شرکت کننده در رشته های مربع هوش، مستطیل هوش، پنچ قطعه، کره هوش، مکعب هوش، مستطیل هوش مولکولی؛ در رده های سنی زیر ۶ سال تا ۱۸ و رشته‌ی آزاد مکعب روبیک، در محل امامزاده میرشمس الحق برگزار گردید.

مسابقات در هر رشته با ۳ مرتبه رکورد گیری از شرکت کنندگان هر تیم و محاسبه میانگین رکوردهای آنان شروع شده و در نهایت با برگزاری مسابقه فینال بین ۳ نفر برتر از نظر میانگین هر رشته، تکلیف نفرات اول تا سوم مشخص می شد.

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

…………….

تشکر نامه::

قبل از نگارش حاشیه ها جا دارد از تمامی عزیزانی که به هر نحوی تلاش کردن تا این مسابقات در سطح شهرستان برگزار شود کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.
از مسئولین تربیت بدنی شهرستان میبد. کمیته بازی های فکری استان یزد و همچنین کمیته بازی های فکری میبد. از آقایان شفیعی، جانب اللهی و خانم جانب اللهی. و تمامی کسانی که تلاش کردند تا به وسیله این مسابقه حتی برای چند روز هم که شده بچه ها را از کامپیوتر و تبلت و گوشی جدا کنند و به پای بازی هایی بنشانند که بسیار برایشان مفیدتر و سودمندتر است.

خداقوت و خسته نباشید.

گریه کردن کودک:

همونطور که در مطلب قبلی گفتم مسابقات در رده های سنی مختلف برگزار میشد. همین امر هم بسیار مسابقه رو جذاب کرده بود که از کودک ۴ یا ۵ ساله بودن تا جوونای ۱۸ ساله… در مرحله رکورد گیری مسابقه مربع هوش که ویژه رده سنی تا ۶ سال بود یکی از شرکت کننده ها وقتی میخواستن رکوردش رو ثبت کنن زد زیر گریه و حالا گریه نکن و کی بکن. هر کاری هم داور و پدر بچه کردن افاقه نکرد و تا جایی که من دیدم نتونستن از اون آقا کوچولو رکورد بگیرن!!!

برگزاری سرود:

در فرصتی که برای استراحت به مسابقه دهنده ها داده بودن بچه های گروه سرود ولایت امامزاده میرزا شمس الحق حسابی گل کاشتن و شرکت کننده ها رو به دو سرود زیبا مهمون کردن. سرودهای اعتکاف و امام رضا(ع). در حین اجرای سرود امام رضا(ع) یکی از بچه های گروه سرود فشارش افتاد و برا چند لحظه ای بیهوش شد. اینجوری که مربی اونا گفت این جور اتفاقها برای اونا طبیعی هستش و زیاد پیش میاد.

ویدئو چک:

زمان برگزاری مسابقات نهایی کره هوش، یه اختلافی بین اینکه کی نفر دوم شده و کی نفر سوم پیش اومد. که با بازبینی فیلمی که توسط یکی از تماشاچیان با موبایلش گرفته بود، معلوم شد که نظر داوران کاملا درسته و نفر دوم زودتر کره ی خودش رو زمین گذاشته بود و تصمیم داوران درست بوده.

مستطیل هوش مولکولی پر حاشیه:

میشه گفت که پر حاشیه ترین و هیجان انگیزترین بخش این دوره از مسابقات همین مسابقه مستطیل هوش مولکولی بود. یه اشتباه کوچک باعث به وجود اومدن این حاشیه شد.

ماجرا از این قرار بود که وقتی که مسابقه نهایی مستطیل هوش مولکولی برگزار شد، یکی از شرکت کنندگان اعتراض کرد که رکوردهای من بیشتر از کسی هست که نفر دوم این مسابقه شده. برای رسیدگی به اعتراض ایشون دوباره برگه های رکوردهای ثبتی دو شرکت کننده رو بررسی کردند و مشخص شد که اعتراض کاملا درست بوده و حق به جانب فرد معترض دادند. ابتدا قرار بر این شد که مسابقه مستطیل هوش مولکولی رو دوباره برگزار کنند تا تکلیف نفرات اول تا سوم معلوم بشه.

ماجرا از اینجا جالبتر شد که نفر اول مسابقه برگزار شده قبلی حاضر به شرکت دوباره در مسابقه نشد، خلاصه بکش و پس کش از دوطرف که یکی میگه باید بیان و دوباره مسابقه بدن، اونطرف هم میگفت که ما یه دفعه اول شدیم و دیگه نمیایم و اگه بیایم باید جواب سایر هم تیمی ها و بقیه رو بدیم. این حاشیه هم با قضاوت مسئول تربیت بدنی شهرستان و همچنین مسئول کمیته بازی های فکری استان ختم به خیر شد که از فرد معترض به تنهایی رکورد گیری بشه و اگه رکوردش از رکورد نفر اول پایین تر بود که میشه نفر دوم؛ اما اگه رکوردش مساوی و یا بالاتر بود، هر دو نفر به صورت اشتراکی نفر اول شناخته میشن و به هر دوی اونها مدال و جایزه داده خواهد شد.

فرد معترض هم مسابقه داد و از قضا رکوردش هم با اختلاف صدم ثانیه ای از نفر اول قبلی بالاتر شد و هر دو نفر به عنوان نفر اول شناخته شدند.

اینم چند عکس از مراسم اهدای جام قهرمانی(یکشنبه ۱۳ اردیبهشت).

برای دیدن عکسها در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

………..

………..

…………