آیت‌الله اعرافی:

دشمن می‌خواهد با تغییر ذهن ما را از ارزش‌های الهی و انقلاب جدا کند/ طراحی دشمن زیر سؤال بردن تاریخ و هویت ایران است

حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به جنگ ترکیبی و تهاجم دشمن گفت: کاری که شیطان و شیطان‌های جن و انس در این عصر انقلاب اسلامی در چند سطح علیه ما آغاز کرده است در مرحله اول تغییر ذهن و ادراک و عقل و فهم انسان‌هاست تا ما را از دین و ارزش‌های الهی و انقلاب اسلامی جدا کند.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه، امام‌جمعه میبد بابیان اینکه البته در ما مسئولان ضعف و خلأ و اشکالاتی وجود دارد که این تهاجم ترکیبی، روان‌تر پیش می‌رود گفت: تغییر ذهنیت و ادراک و جنگ شناختی در درون انسان‌ها اولین محور این تهاجم است.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: دشمن بر اساس این ذهنیت‌های دستکاری‌شده و تغییر ذائقه‌ها و سلایق‌ها و سوم تغییر رفتارها و سبک‌های زندگی در صدد است تا انسان‌ها و جامعه را از مدار معنوی و اخلاقی و انقلابی خود جدا و بیرون ببرد و در این جنگ، اخلاق، ذائقه و سلیقه نوجوان و جوان ما را تغییر دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: بنابراین در محور اول که ادارکی و شناختی است و تشکیک مبانی و اعتقادات دینی، فروریختن پایه‌های اعتقاد دینی از آن‌سو و از این‌طرف هم که خیال راحتی داشتیم و درست به وظایفمان اقدام نکردیم درنتیجه جوان ما تمام مقدسات دینی را زیر سؤال می‌برد که باید این گره را باز کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: درست است دشمن هجوم می‌کند؛ اما واقعیت این است که الآن جوان ما سؤال دارد و وظیفه ماست این سؤالات را بشناسیم و پاسخ دهیم.

طراحی دشمن زیر سؤال بردن تاریخ و هویت ایران است

آیت‌الله اعرافی گفت: تشکیک در مبانی تاریخی و هویتی ما جوری طراحی می‌شود که تاریخ با هویت ایران و گذشته ما زیر سؤال برود درحالی‌که ایران اسلامی یک تاریخ درخشان دارد و ایران قبل از اسلام هم جامعه متدین و سابقه‌دار است که با عقل و منطق، اسلام را پذیرفت.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه این‌همه جنگ‌ها در طول تاریخ ایران بود و نتوانست این جامعه را به سمت خود ببرد، گفت: اسلام از سوی عقل ایرانی استقبال شد و تاریخ اسلام برای ایران یک تاریخ شکوهمندی است.

آنهایی که آن‌سوی مرزها یاوه‌گویی می‌کنند کف روی آب هستند

خطیب جمعه میبد زیر سؤال بردن عظمت و استقلال ایران و معنویت، وحدت و یکپارچگی ایران از سوی دشمنان آشکار و نهان در رسانه‌ها را طرحی برای تجزیه ایران خواند و گفت: آن‌هم جاهایی که گوشه و کنار ایران بزرگ ما بودند که امروز شاخ‌وشانه می‌کشند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: این‌ها عددی نیستند و کف  روی آب هستند که آن‌سوی مرز حرف‌های یاوه و سست می‌زنند چراکه ایران ما زمانی چند برابر این کشور بوده است و جز محدوده ایران بزرگ بودند.

ما اهل جنگ و ادعاهای فتنه انگیزانه نیستیم

امام‌جمعه میبد با تأکید بر اینکه ما اهل جنگ و ادعاهای فتنه انگیزانه نیستیم و نمی‌خواهیم زخم‌های کهنه را باز کنیم گفت: اما جوان ما باید بداند ایران ما یعنی این ایران که امروز در پرتو خون‌های پاک شهیدان و مقاومت ملت ایران، جمهوری اسلامی یک قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

بازگشت کسانی که گریز از مرکز داشتند به خاطر قدرت استوار ایران است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: اینکه کسانی یک روز گریز از مرکز را داشتند و از ایران دور شدند و امروز نشان‌های بازگشت نشان می‌دهند به این خاطر است که قدرت استوار ایران را می‌بینند و نمی‌توانند راه خودشان را درست طی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تشکیک دستاوردهای انقلاب بزرگ ایران را خاطرنشان کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند، قدرت‌های ایران را به فراموشی و ضعف‌های دشمن را کوچک بشمارند.

رژیم پهلوی تا آرنج در خون و آلوده به ستم و خیانت به ایران است

وی خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی که آرنج در خون و آلوده به آن‌همه ستم و خیانت به ایران بوده است؛ جنایت‌هایش را کم می‌شمارند و آمریکایی که دستش به خون ملت‌های آزاده آغشته است را تطهیر می‌کنند از این‌سو حقایق تاریخی را کوچک جلوه می‌دهند تا ما را در خواب های غفلت فرو برده و موج فروریختگی مبانی دینی، اعتقادات و ارزش‌های الهی را طنین‌افکن کنند و هجوم و تجزیه را دنبال کنند.

برای غلبه بر دشمن باید نسل عزیز جوان را شریف بدانیم

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه برای غلبه بر این دشمنی‌ها و توطئه‌ها تلاش ما کافی نیست تصریح کرد: باید با هوشیاری و روشنگری دستاوردها را تبین و مبانی فکری‌مان را تقویت کنیم و نسل عزیز جوان را شریف و بزرگ بدانیم و به فریاد آنها برسیم و او را در کارها مشارکت دهیم.

وظیفه دولت حل مشکل مردم و مهار تورم است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: وظیفه دولت در حل مشکلات مردم، مهار تورم، رشد تولید و گره‌گشایی از مردم راه دیگری است که باید طی شود.

زن مؤمن و پارسای مجاهد موتور محرک انقلاب در دفاع مقدس بود

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه دشمنان حرف‌هایی را شعار کردند که شعار انقلاب اسلامی بود گفت: زن شعار انقلاب اسلامی و قدرت بزرگی بود که انقلاب آن را پدید آورد و موتور محرک انقلاب و پیروزی ملت در انقلاب و دفاع مقدس، زن مؤمن پارسای مجاهد بود.

انقلاب اسلامی زن را به قله‌های بلند دانش و پیشرفت و مدیریت و نقش‌آفرینی اجتماعی رسانده است

امام‌جمعه میبد افزود: به برکت انقلاب اسلامی، امروز ۶۰ درصد دانشگاه‌های ما در اختیار دانشجویان زن است و چند هزار زن عضو هیئت‌علمی است که در مدارج علمی و تخصصی پیش رفتند بنابراین زن مسلمان محدودیتی ندارد؛ جز آنچه ارزش‌های سنتی و اخلاقی و دینی ما هم برای زن و مرد دارد و این عرصه بازی است که انقلاب اسلامی برای زن باز کرده است.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: خجالت نمی‌کشند انقلاب اسلامی که زن را به قله‌های بلند علم، دانش و پیشرفت و مدیریت و نقش‌آفرینی اجتماعی رسانده است را زیر سؤال ببرند.

زنان ایران مبشر الگوی قوی و جدید در برابر گفتمان غرب هستند

وی خاطرنشان کرد: البته در باب زن ما الگوی قوی و جدید در برابر گفتمان غربی داریم که خود زنهای ما مبشر این گفتمان هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه در مورد آزادی همین‌طور و از آن‌سو استقلال و اقتدار ایران جز شعارشان نیست گفت: ایران بااین‌همه ترقی‌ها نادیده گرفته می‌شود.

میثاق روزه‌داران با خدا در شب‌های قدر و حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با قدردانی از همه‌کسانی که در ماه مبارک رمضان به رونق مساجد و نمازهای جمعه و جماعت می‌پردازند گفت: از خواهران و برادران و دستگاه‌ها و مردم و نوجوانان و جوانان می‌خواهم در شب‌های قدر با خدا میثاق ببندند که در شب‌های قدر و نماز عید فطر و در راهپیمایی روز قدس مانند ۲۲ بهمن حضور باشکوه داشته باشند.

قدردانی آیت‌الله اعرافی از ابتکارات فرهنگی در محیط‌های گردشگری

آیت‌الله اعرافی در محور دیگر از بیانات خود از همه خواهران و برادران و گروه‌های مردمی، طلاب و دانشجویان و بسیجیان که در تعطیلات نوروز و در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، با عقل و خرد و دانش و ابتکار و خلاقیت فرهنگی خود جلوی فساد و فروریختن ارزش‌های الهی ایستادند و عاقلانه، سنجیده و با برنامه‌های گوناگون فرهنگی، فضای معنویت را به شهر بخشیدند و در محیط‌های گردشگری عطر معنویت، نماز و نیایش و سرودهای خوب را پراکندند تشکر کرد.

اقدام قانونی و مقتدرانه و نقش آحاد جامعه در مقابله با امواج فساد در جامعه

امام‌جمعه میبد گفت: راه ما در برابر امواج فسادی که دشمن به آن دامن می‌زند و دیگران را فریب می‌دهد، یک راه، اقدام مناسب قانونی و مقتدرانه و راه دیگر راهی است که اهل مسجد، دین، اخلاق و ارزش‌های الهی و روحانیت و دانشگاه و بسیج باید آن را طی کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: باید با ساختن و تبین، روشنگری و برنامه‌ریزی و ابتکار فرهنگی، نسل امروز آگاه شود و فضای اخلاقی و فرهنگی و رعایت ارزش‌های الهی در جامعه حاکم شود.

حوزه و روحانیت و دستگاه‌های تبلیغی نباید از کار فرهنگی شانه خالی کنند

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه ما و شما به‌عنوان مردمان اهل مسجد، نماز جمعه و جماعت و پایبند به ارزش‌های الهی وظیفه بسیار حساسی داریم اظهار داشت: حوزه، دستگاه‌های تبلیغی، روحانیت، مردم متدین و اهل مسجد و عبادت و بندگی خدا نباید شانه را از کار تبلیغی، ترویج، روشنگری و تبیین درست و تعامل با نسل جوان خالی کند، مسئولیت‌های سنگینی داریم که اگر نظام اسلامی هم نبود؛ جامعه متدین بایستی برای تحکیم ارزش‌های الهی تلاش کند.

وی بر حفظ این فرهنگی از سوی خواهران و برادران فعال، خوش‌فکر، دارای ابتکار فرهنگی با محوریت روحانیت، مساجد و دستگاه‌های مسئول تأکید کرد و گفت: حفظ امربه‌معروف و نهی از منکر باید تقویت و شبکه حاضر درصحنه برای روشنگری ارتقاء یابد.

امام‌جمعه میبد فرارسیدن ایام شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) را تسلیت گفت.