سعادت آینده در گرو آموزش‌وپرورش، دانشگاه و حوزه است

آیت‌الله اعرافی در دیدار استاندار و مدیران کل استان بابیان اینکه سعادت آینده در گرو آموزش‌وپرورش، دانشگاه و حوزه است، گفت: اگر این سه ضلع درست عمل کنند پیشرفت و تعالی جامعه حتمی است.

به گزارش میبدما، امام‌جمعه میبد در دیدار با استاندار و مدیران کل استان گفت: بنابراین همه دستگاه‌ها باید پیوست آموزش‌وپرورش، دانشگاه و حوزه داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با ستایش نگاه‌های خوب و جامع علمی و فرهنگی بر تقویت هویت تاریخی در جامعه تأکید کرد و گفت: یکی از عناصر هویت تاریخی ما، علم و فرهنگ، علما و دانشمندان بزرگان ماست که نیاز به آگاهی نسل نوجوان و جوان به این هویت در جامعه امروز است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری نقش ایران به‌عنوان رکن رکین تولید علم و فکر و حکمت و دانش در دوره اسلام اظهار داشت: در دوره اسلام سه زبان عربی، فارسی و ترکی در تمدن اسلامی نقش داشته است و زبان و ادب فارسی و علما و دانشمندان بزرگ فارس نقش بزرگی در ساخت تمدن اسلامی داشتند.

وی گفت: یزد هم نقش بالا را در این زمینه داشته بنابراین باید آموزش‌وپرورش در هویت‌سازی تاریخی و تمدنی تلاش کند تا نسل امروز به این هویت و تاریخ تکیه و به آن افتخار کند و قدم‌های جدیدی هم بردارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با قدردانی از اقدامات استاندار در انتقال آب به استان گفت: انتظار داریم دو سه پروژه کلان و مهم آب به نقطه خوب برسد.

آیت‌الله اعرافی بر عدالت در استان در همه ابعاد تأکید کرد و گفت: عدالت ارزش است که برکت می‌آورد.

امام‌جمعه میبد با اشاره به ظرفیت‌ سرمایه‌های انسانی و ذخایر و معادن استان هم گفت: ذخایر و معادن استان برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال باید بیش از اینها فراوری داشته باشد و استان را به اوج تولید و رشد و رفاه و توسعه برساند.

وی شاخص‌های فرهنگی در استان را مطلوب خواند و افزود: باید دستگاه‌های فرهنگی با تقویت شاخص‌های فرهنگی، آمار طلاق و خوکشی و اختلافات و آسیب‌های اجتماعی را در استان به حداقل کاهش داد.

تخصیص بودجه فرهنگی، نگاه جدید به محیط‌زیست توجه به برنامه هفتم توسعه، مهندسی مهاجرت‌پذیری استان و ترویج فرهنگ دین و بومی و تعمیق معرفت دینی و اخلاقی و ارزش‌های بومی از دیگر مباحثی بود که آیت‌الله اعرافی در این نشست بر آنها تأکید کرد.

آیت‌الله اعرافی در بحث اختصاصی خود درباره شهرستان میبد هم خواستار تدبیر درست و زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی میبد شد.

امام‌جمعه میبد همچنین با اشاره به حرکت میبد به سمت فناوری و قطعه‌سازی صنعت کاشی و سرامیک گفت: ۲۰ سال است که میبد به سمت فناوری صنعت کاشی رفته است و این حرکت باید تقویت شود.

وی تصریح کرد: در حوزه عمران شهرسازی کمبودهای زیادی داریم و توقعات مردم بیشتر است و باید گره‌های کار عمران، مبلمان شهری و طرح‌های مهم گشوده شود.

توجه به تکمیل مدارس خیری و اقدام به مرمت و بازسازی سیل بندها از دیگر مباحث آیت‌الله اعرافی بود.

در پایان این نشست آیت‌الله اعرافی در حوزه سلامت شهرستان گفت: خواستار یک مجتمع عالی سلامت در میبد هستیم و برای این امر ۱۰۰۰ میلیارد تومان خیّر را پای کار می آوریم.

در ادامه امام‌جمعه میبد تأکید کرد تاجایی که راه دارد مسائل فرهنگی و احیاء ارزش های انقلاب، ایثار و شهادت روح برنامه هایتان باشد و بتواند هنرمندانه خود را نشان دهد.

 

عکاس: علی دهقانی فیروزآبادی