بخش عمده جنگ آینده در بستر فناوری اطلاعات است / دشمن با اخلال در سوخت‌رسانی به دنبال تکرار حادثه آبان ۹۸ بود

حجت‌الاسلام غفوری امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به حوادث اخیر اختلال در سیستم سوخت‌رسانی کشور گفت: کسانی که در کشورهای خارجی سیستم سوخت‌رسانی ما را هک کردند؛ توانستند برای یکی دو روز اخلالی در سوخت‌رسانی بنزین و خودروها ایجاد و مردم و جامعه ما را نگران کنند.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری افزود: اما مسئولین ما مجدانه پای‌کار آمدند و شخص رئیس‌جمهور با حضور در جایگاه‌ها با مردم صبحت و وزیر نفت نیز بلافاصله مصاحبه و از مردم عذرخواهی کرد و وعده داد تا چند روز این مشکل را حل می‌کنند.

دشمن می‌خواست با شایعات حادثه آبان ۹۸ را تکرار کند
خطیب جمعه میبد بابیان اینکه این شرایط را با آبان ۹۸ مقایسه کنید که در حوادث بنزین هیچ‌کس یک کلمه از مسئولین نشنید گفت: مدیریت مسئولین در حادثه آبان ۱۴۰۰ که با مجاهدت پای‌کار آمدند و حقیقت را گفتند جای تقدیر دارد.

وی از رسانه ملی هم که به‌موقع اطلاع‌رسانی کرد و دشمن را که می‌خواست با ایجاد شایعات، ایام آبان ۹۸ را تکرار کند تشکر کرد.

امام‌جمعه موقت میبد با تحلیل فضای مجازی و فناوری اظهار داشت: فناوری که در بحث اطلاعات و ارتباطات در جریان و در اختیار دنیاست، همه دنیا کم‌وزیاد از آن استفاده می‌کنند و امروز قریب به‌اتفاق این سیستم‌های مهم خدمت‌رسانی، سوخت‌رسانی، آب، برق، گاز و نفت، مجموعه‌های مهم آموزشی و پژوهشی و نظایر آنها، همه از زیرساخت‌های فناوری استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام غفوری افزود: بنابراین در زندگی جامعه امروز بشر که تابع این فناوری است؛ بحث هک و تخریب این فضا و وارد کردن ویروس‌های مخرب به این سیستم فناوری اطلاعات چیز عجیبی نیست و اولین بار نیست آخرین بار هم نخواهد بود.

بخش عمده جنگ آینده در بستر فناوری اطلاعات است
خطیب جمعه میبد بابیان اینکه در روز ۱۷ اردیبهشت امسال در خود امریکا گروهی از هکرها در اروپا، سیستم لوله‌های سوخت‌رسان جنوب شرق امریکا را به‌طورکلی مختل و در اختیار گرفتند و درخواست پنج میلیون دلار باج کردند تصریح کرد: آمریکایی‌ها که مدعی بنیان‌گذاری این فناوری‌اند و الان تقریباً سرنخ همه این فناوری اطلاعات دست آمریکایی‌ها و چند شرکت بزرگ چندملیتی آن را در دنیا مدیریت می‌کنند و زیرساخت‌های بسیار عظیمی مثل شهر زیرزمینی ایجاد کردند که تمام اطلاعات را که در دنیا ردوبدل می‌شود یک به امریکا می‌رود و بعد به مخاطب می‌رسد؛ وضعیت فوق‌العاده ایجاد می‌شود.

امام‌جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: چند روز قبل هم هکرها کل اطلاعات ارتش اسرائیل را هک کردند و اطلاعات کارکنان ارتش اسرائیل را در فضای مجازی انتشار دادند بنابراین زمینه‌ای برای ورود و هک و ویروس‌ها وجود دارد. مسئولین توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: بخش عمده جنگ آینده در بستر فناوری اطلاعات است و آمریکایی‌ها در سند راهبردی و استراتژیک موقعیت امنیت ملی امریکا در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده‌اند که تهدیدهایی مانند بیماری‌های همه‌گیر، حملات سایبری و اطلاعات گمراه‌کننده هیچ حدومرزی نمی‌شناسد و پرداختن به آنها از اولویت‌های امنیت ملی امریکاست.

استکبار بستر جنگ را از عرصه نظامی به فناوری و بیولوژیک برده است
خطیب جمعه میبد با تأکید بر اینکه استکبار جهانی بستر جنگ را از عرصه نظامی به عرصه فناوری اطلاعات و بیولوژیک برده‌اند گفت: آنچه در سند راهبردی امنیت ملی امریکا ذکرشده است استفاده از این روش بسیار ارزان‌تر، فراگیرتر و تأثیرگذارتر از جنگ‌های نظامی است.

خطیب جمعه میبد افزود: ویروسی که از راه تنفس می‌تواند منتقل و در دنیا منتشر و کل جامعه بشری را بدون شلیک یک گلوله درگیر می‌کند و آنها به اهداف شومشان می‌رسند معلوم است این سند با حساب‌وکتاب طراحی‌شده است.

اگر مسئولین هوشیار باشند توطئه و شایعات اثر نمی‌کند
امام‌جمعه موقت میبد اظهار داشت: بنابراین مدیریت اخلال سامانه سوخت‌رسانی کشور در آبان ۱۴۰۰ نشان داد اگر مسئولین کشور هوشیار و درصحنه حاضر باشند و به دلیل اینکه مردم بیدارند، شایعات و توطئه‌هایی هم که در حاشیه این حوادث رخ می‌دهد هم اثر نمی‌کند.

حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: مسئولین و مردم ما باید کشور را در این عرصه قوی کند و آن‌هم نمی‌شود مگر با ایجاد شبکه ملی امن و باثبات در عرصه اطلاعات و ارتباطات که خودمان اختیاردارش باشیم.

راه مقابله با دشمن برخورداری از شبکه ملی فناوری اطلاعات است
امام‌جمعه میبد افزود: اگر ما از شبکه ملی برخوردار باشیم در بخش وسیعی از عرصه فناوری می‌توانیم آسیب‌ها را مدیریت و جلوی خسارت را بگیریم.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه آنها در این قضیه می‌دانستند که بحث سوخت‌رسانی آسیبش مستقیم به مردم می‌خورد گفت: این حادثه نشان می‌دهد استکبار برای آسیب زدن به مردم و ملت‌ها در دنیا و ملت سربلند ما حدومرزی نمی‌شناسد و برای اینکه نظام ما بتواند از منافع ملت در عرصه خدمات‌رسانی مراقبت کند باید خودمان از شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات برخوردار باشیم.

وی با اشاره به داغ شدن بازار شایعات گران شدن بنزین در پی این اخلال تصریح کرد: دشمن تا زمانی که نتواند ذهن مردم را دچار انحراف کند نمی‌تواند کاری را پیش ببرد.

حجت‌الاسلام غفوری گفت: در این حادثه بخشی از اطلاعات ازجمله اطلاعات کارت‌های مردم که بومی‌سازی شده است مصون ماند و این نشان می‌دهد کار از ناحیه خودمان و با دست جوانان باشد و کلید و مدیریتش به دست ما باشد دشمن نمی‌تواند نفوذ کند.

دولت دلسوزانه پای حل اساسی و ریشه‌ای مشکلات کشور است
امام‌جمعه موقت میبد در بخش دیگر از سخنان خود با قدردانی از اقدامات دولت در چند ماه گذشته گفت: مسئولین فعلی کشور با دلسوزی تمام و شبانه‌روزی پای‌کار حل مشکلات مردم باوجود شرایط سخت تحریم‌هاست و استفاده نکردن دولت برای تأمین بودجه کشور از استقراض بانک مرکزی نشان می‌دهد دولت دلسوزانه پای حل اساسی و ریشه‌ای مشکلات کشور است.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه با همراهی ملت متعهد و انقلابی، مشکلات حل خواهد شد تصریح کرد: از زبان دشمن جز فساد و فتنه چیز دیگری جاری نیست و باید مسئولین و مردم مراقب باشند.

حجت‌الاسلام غفوری هشت آبان سالروز شهادت شهید بسیجی نوجوان محمدحسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی را به همه نوجوانان کشور تبریک گفت و افزود: کجا بهتر از بسیج برای دانش آموزان و دانشجویان که بتوانند در مسیری قرار گیرند که مسیر نورانی و ادامه راه شهدای والامقام است.

وی افزود: این روز خجسته روز پدافند غیرعامل هم نام‌گذاری شده است.

امام‌جمعه موقت میبد ده آبان سالروز شهادت شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب در سال ۵۸ به دست منافقین را هم گرامی داشت.

خطیب جمعه میبد سیزده آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۵۸ که انقلاب دو نام و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شد و امام راحل تمام‌قد این اقدام انقلابی را حمایت کرد را گرامی داشت.

وی افزود: شیطان بزرگ در این روز فکرش را هم نمی‌کرد که موردحمله قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه موقت میبد که این روز مصادف با سالروز تبعید امام به ترکیه در سال ۴۳ و بعد هم که منشأ حرکت‌های بعد به عراق و انقلاب اسلامی شد گرامی داشت.