به مسئولین ادارات گفته ام که با پشت میز نشینی کاری پیش نمی رود/ هماهنگی خوبی در شورای تامین و بین نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی وجود دارد

حسین فلاح اظهار داشت: برای پروژه های عمرانی و مخصوصا ورزشی میبد در سال ۹۷ چیزی حدود ۲۲ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده است.

به گزارش میبدما؛ حسین فلاح فرماندار میبد در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران میبدی، گفت: بنا به برنامه ریزی صورت گرفته و هماهنگی با آیت الله اعرافی، امسال سال ورزش نامگذاری شده و در دستور و اولویت کاری قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشکلات مالی پیش آمده برای پروژه استخر شهیدیه و رفع آن، بیان داشت: برنامه ما این بود که این استخر در هفته دولت به بهره برداری برسد که البته به خاطر مشکلات مالی ایجاد شده که رفع شد، ان شاءالله در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

فلاح با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت و افتتاح زمین های چمن مصنوعی فوتسال در ندوشن و در مجموعه ورزشگاه شهدای میبد، و همچنین آماده سازی مجموعه بزرگ ورزشی در مصلی آیت الله اعرافی، ابراز داشت: امیدواریم زمین چمن مصنوعی بزرگ میبد نیز که به نوعی اولین پروژه خیری در این زمینه هست، در یک سال و نیم آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای تیم فوتسال صنایع میبد نیز گفت: رایزنی برای جذب یک مربی خوب در حال انجام است و تصمصم گیری شده است که اکثر بازیکنان این تیم که به نوعی باید در لیگ دسته دو فوتسال کشور بازی کنند، از میبد باشند.

فلاح، هزینه کردن ۶ و نیم میلیارد تومان در محور اصلاح سیستم های آبیاری تحت فشار روستاهای میبد، و ۲ و نیم میلیارد جهت بحث های میراثی را از دیگر کارهای صورت گرفته عنوان کرد و افزود: با خیرین در مورد کمک به دانشگاه میبد نیز رایزنی هایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به مسئولین ادارات و ارگان ها نیز گفته ام که با پشت میز نشینی و یک جا ماندن کاری صورت نمی گیرد و باید برای جذب اعتبار و رفع مشکلات و انجام بهتر امور تلاش بیشتری کنند و در حد امکان نیز با مرکز استان و پایتخت رایزنی داشته باشند.

حسین فلاح در مورد نظارت بر بازار و رفع معضلات اقتصادی نیز گفت: جلساتی در این مورد تشکیل شده است و آقای ابوالحسنی را مسئول رسیدگی و نظارت بیشتر بر این موضوع کرده ام که در اثر سوء استفاده ها بر مردم فشاری وارد نشود.

وی در پاسخ به خبرنگاران در مورد سلب اعتماد مردم از برخی از مسئولین نیز اظهار داشت: ما باید برای انقلاب و اسلام تلاش کنیم ولی متاسفانه برای از مسئولین هستند که علی رغم اختیاری که در رفع مشکلات مردم دارند از ان استفاده نمی کنند.

فرماندار میبد تصریح کرد: متاسفانه برخی برخورد ها که البته جناحی و مربوط به گروه های سیاسی خاصی هم نیست، باعث کم شدن انگیزه مسئولین می شود، برخوردهایی که اصولا با هدف مچ گیری صورت می گیرد.

وی در مورد تحریم ها و مشکلاتی که برای صنایع میبد ایجاد می شود، گفت: در برخی از مسائل مانند رنگ و جوهر کارخانه های کاشی و یا نیاز آنها به کاغذ و کارتن مشکلاتی در پیش داریم که البته تمهیداتی صورت گرفته تا بتوانیم اثر سوء انها را کمتر کنیم.

حسین فلاح در پاسخ به خبرنگار میبدما در مورد تامین امنیت در شهرستان میبد و مشکلاتی که این موضوع را به مخاطره می اندازد نیز بیان داشت: خوشبختانه در جلسات شورای تامین شهرستان تعامل خوبی بین نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی وجود دارد و این تعامل باعث نتایج خوبی نیز شده است.

وی با بیان این نکته که در بحث امنیت و شورای تامین در چند سال گذشته رتبه اول و دوم استان را داشتیم افزود: البته مهاجرت ها و مخصوصا مشکلات اقتصادی در بیشتر شدن سرقت ها تاثیر داشته، ولی در مقابل آن نیز با تلاش خوب نیروهای اطلاعاتی و نظامی، برخورد های خوبی نیز صورت گرفته است.

فلاح خاطر نشان کرد: بچه های بسیجی و نیروهای پایگاه ها نیز طبق برنامه ریزی در شورای تامین، در صورت نیاز در حفظ امنیت شهر دخیل می شوند که البته در این چند سال گذشته نیز در حدود سه بار ورود خوبی داشته و کمک های شایانی نیز کرده اند.

وی، در ادامه اشاره ای به حواشی ایجاد شده در مورد طرح فاضلاب داشت و بعد از ارائه توضیحاتی در مورد جلسات مختلفی که برگزار شده، گفت: سرمایه گذار این طرح، مجموعه ای صالح و درستکار است که دغدغه زیادی نیز در محور اقتصاد مقاومتی دارد.

فرماندار میبد با اشاره به این موضوع که تامین آب برای صنعت، و سازماندهی و برنامه ریزی درست برای حفظ آب شرب، برای ما بسیار حیاتی می باشد، بیان داشت: نمونه های سیستم فاضلاب در برخی از نقاط کشور که کمتر از سیستم فاضلاب میبد مجهز هستند نیز دچار حواشی گفته شده مانند بو و … نیستند، و این موضوع در بازدیدهایی که صورت گرفته نیز تایید شده اند.

حسین فلاح در پاسخ به سوالی در مورد مناسب سازی معابر نیز گفت: در جلساتی که به تازگی برگزار شده، قرار شد به صورت مصداقی و مورد به مورد برای رفع مشکلات پیاده روها و معابر اقدام کنیم و این مکان ها را برای مردم، مهیا و آماده کنیم.