آیت‌الله اعرافی؛

هیچ خلل و رخوتی نباید در نظام آموزش‌وپرورش حاکم شود

حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در جلسه شورای آموزش‌وپرورش با اشاره به شرایط حساس کشور بر حرکت هوشمندانه همه دستگاه‌های اداری به‌ویژه آموزش‌وپرورش تأکید کرد.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه، امام‌جمعه میبد گفت: دستگاه‌های اداری ما باید هوشمندانه و به‌گونه‌ای حرکت کنند که تلاطم‌ها و اضطراب‌های پدید آمده و پیش رو جبران شود و هیچ خلل و رخوتی در کشور به‌ویژه در نظام آموزش و پروش نباید حاکم شود.

نائب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری همت بلند مدیران و معلمان و کل سیستم اداری کشور را در عبور از این مقطع حساس مهم خواند و گفت: در شرایط پیش رو و جابه‌جایی دولت و وزرا که بدنه کار اجرایی و بخش‌های مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهد باید تلاش کنیم آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با اشاره به مباحث فرهنگی تربیتی آموزش‌وپرورش گفت: در یک جلسه ویژه تابستانی باید مباحث آسیب‌های دانش‌آموزی به‌دقت بررسی و نسبت به کاهش آسیب‌ها و ارتقاء فرهنگی اقدام شود.

آیت‌الله اعرافی مسائل اتباع و غیربومی‌ها و مواجه با بحران اجتماعی را خاطرنشان کرد و افزود: آموزش‌وپرورش ضمن تفکیک درست باید با نقشه راه تربیتی، علمی و فرهنگی قوی و جدی، مراقبت لازم را برای هدایت بهتر در این زمینه انجام دهد.

امام‌جمعه میبد با قدردانی از همه بخش‌ها، خیرین و مردم و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار از همراهی با آموزش‌وپرورش گفت: شورای آموزش‌وپرورش دست نیازش به‌سوی خیرین و مردم برای کمک به آموزش‌وپرورش دراز است و امیدواریم این همراهی و همیاری استمرار داشته باشد.

وی افزود: از خیرین اصحاب صنعت و تجارت و بازار هم می‌خواهیم؛ با توجه به افزایش جمعیت دانش‌آموزی و نیازهای حادی که در این زمینه احساس می‌شود؛ همکاری خود را افزایش دهند.

فعال شدن دستگاه‌ها با تغییر حوزه انتخابیه ندوشن، پی گیری توسعه دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان یک اولویت ماندگار و استراتژیک شهرستان میبد، پی گیری مشکلات خدمت گذاران مدارس، دنبال کردن یکی دو طرح منابع پایدار فرهنگیان به‌عنوان اولویت شهر و همکاری و تعامل شبکه بهداشت و درمان و همه دستگاه‌ها با آموزش‌وپرورش به‌عنوان اولویت نخست از دیگر تأکیدات آیت‌الله اعرافی در این جلسه بود.

در آغاز جلسه هم مدیر آموزش‌وپرورش و مسئولین نقطه‌نظر خود را برای ارتقاء سطح آموزش‌وپرورش میبد در همه زمینه‌های آموزشی و تأمین نیازها و زیرساخت‌ها بیان کردند.

عکاس: علی دهقانی فیروزآبادی